Wij hebben een grindvloer met LT vloerverwarming. Werkt perfect! Wij hebben hem ook geseald (anders blijft alles er in zitten). Je kunt hem ook in alle kleuren krijgen die je maar wilt, dat vond ik er wel fijn aan. En het ligt mooi strak door het huis (geen plinten en geen drempels). Marmoleum kan trouwens ook niet op een vloerverwarming heb ik me laten vertellen toen wij aan het kijken waren. Wel grappig dat iedereen toch weer andere dingen mooi vindt. Ik vind tegels in de huiskamer bijvoorbeeld echt niet mooi (veel te badkamer-achtig). Hout vind ik wel mooi maar veel te bewerkelijk en niet handig met vloerverwarming.
Woonkamer + open keuken + hal: rustiek eiken houten vloer. Eerste verdieping: laminaat. Tweede verdieping (zolder): vloerbedekking (maar we willen daar ooit ook nog graag laminaat leggen).
Wij hebben zwarte natuursteen in een matte uitvoering (leisteen), tegels van 50x50 cm. Met vloerverwarming. Het geeft krassen als je niet oppast (dus alles is hier voorzien van viltjes), maar blijft mooier dan hout. Ik vind hout mooier, maar dat wordt zo snel lelijk....... Enig nadeel is dat je er best veel op ziet.
We hebben hier thuis gekozen voor laminaat, staat (vind ik zelf) erg mooi en je hebt veel keus in kleur/motief. Is trouwens ook lekker makkelijk schoonmaken. Wat ik nooit zou kiezen: - vinyl vloer (vind het zoooo niet mooi) - laminaat met V groef ( gaat ontzettend gauw vuil tussen zitten)
Wij hebben witte matte tegels liggen, ik vindt het ideaal, is makkelijk in onderhoud, en je krijgt alles zonder problemen schoon! Het liefst zou ik een houten vloer willen hebben, vindt dat vooral warmer staan dan wat we nu hebben, majah tegels haal je er niet zo makkelijk uit helaas Ik zou echt geen zeil op de vloer willen hebben, vindt dat persoonlijk echt spuug lelijk!
Wij hebben laminaat maar in ons volgende huis wil ik dat niet omdat onze hond er heel gauw op uit glijd en het laminaat komt bol te staan. ziet er niet uit. vloerbedekking vind ik vreselijk, al die haren "(van de hond) wat er in blijft zitten, als je wat knoeit heb je er meteen een vlek in. Dus ik denk dat we in ons volgende huis voor novilon gaan. makkelijk schoon te houden..
wij hebben visgraat parket in de woonkamer. Deze zat er al in toen we het huis betrokken en ik vind het mooi! zou ik zo weer willen in een ander huis. Boven hebben we vloerbedekking. en dat werkt alleen als je altijd je schoenen uitdoet als je naar boven gaat. Aangezien de vloer boven schots en scheef is konden we kiezen uit vinyl of vloerbedekking.
Wij hebben laminaat, ik zou liever parket willen als ik nu dweil heb ik altijd strepen. Vloerbedekking zou ik nooit willen, en mocht je voor plavuizen kiezen, dan altijd met vloerverwarming.
Dat valt reuzemee hoor! Wij hebben een eiken houten vloer. 1x per jaar in de olie zetten en af en toe dweilen met houten vloerreiniger en het blijft mooi. Of je neemt een gelakte houten vloer. Dat blijft ook wel mooi. Bij slecht onderhoud wordt hout inderdaad gauw lelijk.
Toen wij dit huis een aantal jaren geleden kochten zat er een korreltapijt vloer in. Een ramp is het met schoonmaken,dweilen kan niet want de vloer verslint de dweil dus om de zoveel maanden met de water stofzuiger.Het grote nadeel is dat we dan een week in de riool lucht zitten door de stank die uit de vloer komt.Vraag mij af of de vorige bewoners ooit iets schoon hebben gemaakt. Nu moet ik zeggen dat dit korreltapijt volgens mij heel erg oud is en een zeer grove korrel heeft. Aankomend weekend breken we een keuken muur uit en over een paar weken komt er laminaat....alles ligt al klaar op zolder.
Wij hebben nu visgraatlaminaat. Wel van een goede kwaliteit, staat best leuk. In de keuken en de gang hebben we plavuizen. In ons nieuwe huis hebben we grotendeels marmer beneden en een deel leisteen, allemaal wel met vloerverwarming. Zelf zou ik een eiken vloer wel mooi vinden, maar met huisdieren en kinderen gaat dat er toch vaak snel lelijk uitzien. Strepen op je laminaat met schoonmaken ligt vaak aan het soort schoonmaakmiddel. Ik vind Ajax Fris allesreiniger nog het beste resultaat hebben. Ook weer niet teveel van ingooien, anders krijg je ook strepen.
wij hebben een nieuwe laminaat vloer met lange planken, zo'n 2 meter per plank en een v groef, verder zit er een hout nerf in en wat noesten hier en daar. Het is white oak, dus heel licht, beetje grijzig. Is wel wat duurder dan bijv goedkoopste van Karwei (wat iemand bedoeld met plastic denk ik, die hebben wij boven), maar lijkt al meer op een houten vloer. In ons vorige huis hadden we een houten vloer overgenomen maar ik, iemand die vaak schoenen met hakken draagt en ook wel eens iets uit de handen laat vallen molt zo'n vloer. Ook met kinderen later lijkt het me niks en bij mijn schoonouders mag ik mijn schoenen niet aan in huis.. dus doe mij maar laminaat!
We hebben laminaat. Erg mooi, praktisch en goed schoon te houden. Nadeel: moeilijk voor ukkie om op te leren kruipen (superglad en ijskoud). Voor een ukkie vind ik kurk eigenlijk het meest ideaal. Heb je in hele mooie uitvoeringen, in ons vorige huis hadden we het wit gemarmerd. Het voelt altijd warm en zacht, zou ze perfect op kunnen tijgeren en kruipen, en zacht vallen.