Aiden heeft overdag inslaapproblemen, met name in bed. Hij begint met huilen met tussenpozen en binnen 10 minuten is hij compleet overstuur (en dan haal ik hem eruit en slaapt hij binnen 2 min). Ik probeer hem nog regelmatig in zijn bedje te laten slapen, maar alle pogingen zijn tevergeefs. Hij begint zelfs al te huilen als we de slaapkamer inlopen. Hij slaapt alleen boven op papa/mama, in de draagzak (licht) en in de kinderwagen. Hij heeft het wel nodig om zich in slaap te huilen. Doet dit ook bij papa en mama, maar in zijn bed kalmeert hij niet meer. Heb ook naast me in bed geprobeerd, maar dat wil hij ook niet. Ik wil hem graag goede slaapgewoonten aanleren en raak gefrustreerd dat dit niet lukt Dit speelt al vanaf een week na de geboorte... Dus het is geen sprongetje Tips?! Toegeven of consequenter zijn? Hij is nog zo klein...
consequenter zijn? Nee dat zou ik zeker niet doen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Je kindje heeft behoefte aan mama/papahonger en ik zou daar zeker aan toe geven. Waarom niet lekker in de draagzak slapen of in de wandelwagen tijdens een wandeling.. Slapen is slapen toch? Mijn dochter sliep ook niet alleen en ik was erg bang dat ze nooit zelf zou kunnen slapen. Dus de eerste drie maanden heeft ze op de arm of draagzak of wandelwagen geslapen. Na 3,5 maand ging ze naar het kdv en daar ging de eerste dag wat lastiger maar dag 2 ging perfect. Vanaf toen kreeg ze ook regelmaat in dr slaapjes en kon ze in dr eigen wiegje/ledikantje boven slapen.
ik baker onze baby van 13 weken in, zei was op een gegeven moment oververmoeid en huilde alleen maar, als ik haar in baker word ze rustig en voelt ze har geborgen (net zoals in de baarmoeder) ik doe dit alleen nog voor de nacht maar kan ook prima overdag.
Ha Nina, ik heb inbakeren ook geprobeerd. Het werkte de ene keer wel en de andere keer niet. De laatste pogingen verzette hij zich zo hevig en huilde zo heftig dat ik het opgegeven heb.
Hier exact hetzelfde gehad met de oudste. Ik was ook bang om hem verkeerde slaapgewoonten aan te leren, waardoor ik maandenlang van alls geprobeerd heb. Uiteindelijk gewoon maar aan toegegeven (geeft jezelf veel rust!) en heeeel veel gedragen/bij me laten slapen. Toen hij een maand of 4,5 was weer een keer geprobeerd in bed te leggen en toen ging het van de ene op de andere dag goed. Sindsdien nooit meer problemen met slapen gehad. Onze soon had overigens vrij heftige reflux en rond die 4 maanden hebben ee eindelijk medicatie gevonden die aansloeg. De reflux zorgde er bij hem voor dat hij niet plat wilde liggen, dan kwam alles weer omgoog... Mijn advies: laat het los en ga erin mee, scheelt jou een hoop stress en als hij eraan toe is, gaat hij vanzelf in zijn bedje slapen.
Idd gewoon aan toegeven hij is nog zo klein en je zal er een hoop rust van krijgen. Hier ook vanaf week 1 slaapproblemen waardoor hij altijd op ons sliep of in de kinderwagen tijdens het wandelen. Ik ben van mening dat je hem nog niks verkeerds aanleert op deze jonge leeftijd. Het komt echt wel goed het ene kindje heeft meer geborgenheid nodig dan het andere kindje.
ach wat vervelend. merk je ook aan je kleintje dat hij ergens last van heeft? ons dochtertje sliep de eerste maanden overdag niet, 5/10 min in mn armen. ze heeft behoorlijke last van reflux. ik heb me er toen bij neer gelegd wat overdag slapen betreft. we hebben er 3 maand lang hele dagen mee omgelopen. Komt n tijd dat het allemaal voorbij gaat, ze is nu 4 maand en slaapr in eigen bedje een paar x per dag. niet een lange slaper. maar dat maakt me niet veel uit. acceptatie geeft rust....anders raak je gefrustreerd en heb je jezelf en je kindje erg meecte pakken. pak de kleine lekker bij je
Je kleintje is nog maar 8 weken oud hè, waarom nou al je kleine weg leggen? Koop een draagdoek en neem je kleintje lekker bij je en geef je eraan over. Als hij straks 16 is, slaapt hij echt wel goed in zijn eigen bed hoor Blijkbaar heeft hij gewoon nog last van mamahonger en dat is bij een mini van 8 weken niet zo gek. Laat het los en laat het rusten. Volg je kleine. Uit ervaring kan ik zeggen dat het allemaal wel goed komt
Hier ook een kleintje gehad die écht niet in zijn eigen bedje wilde slapen de eerste periode. Met 7 weken zijn we begonnen hem 's avonds op zijn eigen kamer te leggen (omdat hij heel veel geluidjes maakte in zijn slaap en wij de hele nacht dus wakker lagen ) en dat ging prima. Overdag was alleen nog een ramp, weigerde z'n eigen bedje. En van de een op de andere dag vond meneer ineens dat hij altijd zijn slaapjes in zijn eigen bedje wilt doen, en slaapt hij nergens anders meer. Je zoontje is inderdaad nog zo klein, en heeft behoefte aan de geborgenheid van pappa en mamma. Het komt vanzelf wel goed, hou hem gewoon nog even lekker bij je. Voordat je het weet wilt hij niet meer bij je liggen en mis je die tijd
Hoe lang heb je het geprobeerd? En waarmee? Ik zou het minimaal 1 tot 2 weken proberen vol te houden. Soms heeft het even nodig om er aan te wennen. Toen mijn zoon zich er eindelijk aan overgaf (wij hadden een inbakerdoek van pacco) ging het slapen een stuk beter. Maar dat heeft toch wel minimaal een week geduurd, 2 weken voordat hij er helemaal aan gewend was.
Aiden heeft medicatie gekregen tegen reflux, maar mijn moedergevoel zegt dat dit niet het enige is wat hem in de weg zit. Hij is erg gevoelig; schrikt snel, stemming slaat snel om en krijst zichzelf in slaap. Dat is ook de reden dat ik hem graag in een ritme krijg. Ik vind hem zielig en heb hem daarom bijna de hele dag bij me. Iets wat misschien ook te druk is voor een toch al onrustig mannetje. Ik baker hem in met een omslagdoek. Toch maar even doorzetten en een echte inbakerdoek aanschaffen? Zijn gedrag maakt me zo onzeker...
Pas je de reflux leefregels toe? Hoe lang heeft hij de medicatie al? Doordat de slokdarm geirriteerd kan zijn, duurt het vaak een week tot twee weken voordat de medicatie aanslaat. Je weet dat inbakeren alleen "mag" onder begeleiding van een kinderfysiotherapeut? Het echte inbakeren is namelijk behoorlijk heftig en moet vrij hardhandig gebeuren. Mijn man durfde het niet te doen, dus ik kon ons zoontje steeds inbakeren Het is niet iets wat je zomaar moet doen, want er zitten best nog wel wat haken en ogen aan. Je kleine heeft een hogere kans op een voorkeurshouding en je hebt, doordat hij vastgelegd ligt, een iets grotere kans op wiegedood. Tevens dient dit gemeld te worden aan het cb en de huisarts. Ik zeg dit niet om je angst aan te jagen, maar omdat heeeeel veel mensen het even zo makkelijk noemen als een optie of oplossing voor alles. Dat kán het zijn, maar besef wel dat het goed moet gebeuren (anders is het zinloos en heeft het geen effect) en er risico's aan verbonden zijn.
De leefregels voor reflux passen we toe. Ik weet dat de medicatie pas na een paar weken aanslaat. Zoals ik al zei, mijn moedergevoel zegt dat er meer aan de hand is. Hij moet zichzelf in slaap huilen en des te later op de dag des te langer en heviger het wordt. Het inbakeren heb ik van de kraamverzorgster geleerd en ik wist inderdaad niet dat er zoveel bij komt kijken. Ik ben er ook een beetje huiverig voor, want als er nu iets omhoog komt kan hij zich nog een beetje draaien als hij zich verslikt. Dan niet meer... Ik laat hem vaak bij mij in slaap vallen op de borst, maar als ik hem dan weg leg dan is hij binnen 45 min wakker. Eerder als hij pijn of iets heeft. Hij is dan niet goed uitgerust. Ook in de draagdoek/wagen slaapt hij niet diep. Alleen als ik met hem blijf liggen slaapt hij langer. Ik kan dit hooguit een a twee keer per dag aangezien ik nog een (schoolgaand) kindje heb. Ben gewoon zo toe aan rust... En hij denk ik ook!
opzich vind ik dat typisch reflux gedrag huilen bij plat liggen/inslapen. einde vd dag veel meer moeite en meer pijn. dat is bij ons meisje nog zo ondanks medicatie. heeft een tijdje nodig voor de slokdarm tot rust komt