Welk speelgoed bij 6 weken oude baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Twinkle81, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.373
    10.321
    113
    Lamaze babygym, wanneer ze op de buik liggen kun je een deel inklappen en kunnen ze kijken naar de speeltjes,wanneer ze kunnen zitten kun je het dicht klappen en is het een huisje met losse poppetjes.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Rond de 6 weken vond zl alleen de mobiel boven de box en onze handen/gezichten leuk.

Nu is Sophie het girafje favoriet. Kauwt er heel wat op om. Of een speelkoord waar hij op kan bijten.

3. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 6 weken is ook erg geïnteresseerd in spelen. Ze heeft overdag vrij veel perioden waarin ze klaarwakker en alert is en vermaak wil. In eerste instantie had ik eigenlijk niks in huis nog qua speelgoed. Ik had niet verwacht dat op korte termijn nodig te hebben. Daarna wat geëxperimenteerd. In het begin deed ik vrij veel verschillende dingen achter elkaar, maar daardoor raakte ze natuurlijk overprikkeld. Nu doe ik iedere wakkere periode een andere activiteit. Bijvoorbeeld:
    Ik begin 's ochtends vaak met een boekje. We hebben een boekje met grafische prints dat ze heel geïnteresseerd bekijkt en twee voelboekjes. Ik doe steeds één boekje, maar dan een paar keer achter elkaar. Ze lijkt de herhaling heel fijn te vinden.
    Dan een volgende periode op het kleed voor buikligging (van Lamaze). Het heet volgens mij de ontdektuin, er zit een draaiplaat in het midden. Daardoor kan ze zichzelf ronddraaien. Mijn dochtertje is blijkbaar nogal voorlijk en ze raakte steeds heel gefrustreerd door alles wat ze nog niet kan. In buikligging raakte ze bijvoorbeeld heel gefrustreerd doordat ze maar niet vooruit kwam. Als het lukte met de ondergrond dan greep ze zich met twee handjes vast en trok ze zichzelf naar voren (ze is ook nogal sterk) maar eigenlijk wil ze gewoon kruipen. Doordat de draaiplaat van het kleed heel licht draait is het heel gemakkelijk voor haar om zichzelf te bewegen. Hiervoor moet je kindje wel het hoofdje al goed stabiel kunnen houden.
    Dan een periode met aanraakspelletjes op schoot. Op Pregnancy, baby and toddler health information at BabyCentre UK - BabyCentre kun je veel van dit soort spelletjes vinden die bij de ontwikkelingsfase van je kind passen.
    Volgende periode in de box met de appel en vlinder van Lamaze (op de één of andere manier heb ik vooral voor Lamaze gekozen toen ik speelgoed ging uitzoeken). Ze vindt het leuk om naar het vlindertje te kijken (grafisch patroon op de vleugels), het vast te grijpen (het knispert) en op de appel te slaan (die rinkelt).
    Tot slot op het speelkleed (ook al van Lamaze, de speelvijver) waarbij ik de speeltjes en het spiegeltje zo laag kan hangen dat ze er al goed bij kan. Ze vindt het leuk om naar het spiegeltje te kijken en haar handje voor het spiegeltje te houden, te kijken en dan haar handje weer terug te trekken, enz, enz.
    Het is vast niet nodig om zo veel verschillende dingen te doen, maar zo houd ik het voor mezelf ook een beetje afwisselend. Ze heeft namelijk veel en lange wakkerperioden en ik zou gek worden als ik de hele tijd hetzelfde moest doen.

Deel Deze Pagina