Hoi meiden, Onze Fay begint net weer haar woordenschat uit te breiden.... met woorden als "opa" (olifant ), "paaaa" (paard) en "poef" (poes, maar in ons geval, met een dikke Maine Coon, heeft ze idd wel gelijk over poef). De meest genante verspreking is haar woordje voor hond. Hoe-a Hond betekent ook alles op vier poten dat het formaat van een hond heeft. Dus ook een schaap. En er zijn héél veel schapen op Texel. Dus toen we daar aan het fietsen waren riep ze om de paar seconden heel enthousiast "HOE-A".... we hebben wat dames laten schrikken. En hoe hard we ook proberen er "hondje" van de maken... het wel niet lukken. Toen we een keer langs een nogal rondborstige vrouw liepen riep ze heel hard haar favoriete woordje... BAL! . En ik maar "zoeken" naar "kwijtgeraakte" bal . En jullie? Hebben jullie kindjes lieve/grappige/genante woordkeuzes?
Haha, wat schattig!! Isabelle noemt haar favoriete-kdv-baby altijd Tietie! Ze heet eigenlijk Kiki . En ze zei altijd scheiße ipv lezen, maar tegenwoordig is het sjezen.
Niet van mijn zoon, maar ik had vroeger een buurjongetje die het woord kangeroe niet kon zeggen. Dat werd iets veel ergers wat heel veel leek op die erge ziekte beginnend met een K gevolgd door zo'n dame die op de wallen werkt
Hier de kinderen die zeggen: Modder varkens. Klinkt een beetje zo: Moddervahken Dank je wel, ummizoomi
Haha cool! Dochter haar favoriete woordje is auto, ook wel 'tautau'. Alles wat wielen heeft wordt benoemd, zo ook die meneer in elektrische rolstoel... Tautau, zei ze al trots wijzend...
jay zei eerst poes.. op een gegeve moment werdt het pussy manlief kon er erg om lachen toen werdt het weer poes. dus ik dacht mooi zo opgelost.. maar toen werdt het poeseee.. leek italiaanse maffia baas.. manlief weer helemaal in een deuk.. nu is het weer poes
Mijn dochter noemt iedere man op straat papa, waardoor je dus meteen mannen hebt die mij vragen of ik iets op te biechten heb en ze noemt iedere vrouw oma, dus iedereen beneden een respectabele oma leeftijd... kom niet in de buurt van mijn dreumes hahaha. Er zijn dus al wat vrouwen geweest die vroegen of ze er echt zo oud uit zagen...
D. noemt alle "oudere" dames > OMA .... mmm niet leuk als het een vrouw is van eind 30 hahaha heeft ook veel scheve gezichten gegegev... ook vraagt VL regelmatig wat doet een hondje, een poes etc etc... zo werd afgelopen week gevold : wat doet mama? miii - aaaauuuuwww.... mama poesje ... op het moment zelf hebben we er erg om gelachen ..
wij hebben een hond gigi, die wordt dus tietie of tietuh genoemd,.... ( Ook buiten tijdens het lopen) Meneer zegt ipv vogel meestel "Ogel" Maar riep laats heel hard over het winkelcentrum : " Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh homo"... en wees vervolgens een duif aan ... en niet genant maar wel leuk.. chocola is " Lokelela"
mijn zoontje zegt altijd "poep" als hij soep bedoeld en krijg het niet afgeleerd volgens vind hij het gewoon grappig hij zegt dan poep eten waar je ook bent als er soep staat is het poep eten.
Onze oudste zit in de ik ben nieuwschierigheid fase, samen douchen dus mem heeft borstjes. Nu is het borstjes voor en na Laatst visite, trekt ze mijn shirt omlaag, "mem jij hebt mooie borstjes!" en ze zag twee dagen terug dat ik een bh om deed zegt ze, "mem jij hebt een borstjes shirt"
De chiwawa van de buren liep langs en Lise wees er na en zei, miauw miauw Whahahaha nou ik ben de schuur in gelopen, piste bijna in mijn broek! Miauw = poes
Mijn neefje van 4 heeft nog wat moeite met de L. In de speeltuin speelt hij met een meisje die hij niet kent en roept me: dat is een neuk meisje, kom meisje gaan we samen neuk wippen (op de wipwap dus he)
Meisje hier zegt consequent Tietah, als ze wil drinken (borst). En ik (in gezelschap) maar roepen dat ze "drinken" bedoelt... Gelukkig wordt het nu meer Dietah
Hier wordt ook regelmatig het woordje Tietuh genoemd voor eten/drinken. Ik hoef nog maar naar de keuken te lopen om het eten klaar te maken en meneer staat al gefocused te kijken om te gaan eten. Met het gevolg dat hij constant "tietuh" zegt