peuter van 2 jaar blijft na val moeilijk stappen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tkonzijntje, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tkonzijntje

1 feb 2007
    27
    0
    0
    belgië
    hey

Mijn dochter is 2 jaar oud en ik maak mij een beetje zorgen 5 dagen geleden is ze gevallen, niet zo hard en ik denk dat ze haar voet ofzo heeft omgeslagen (heb het niet echt gezien). Na deze val heeft ze twee dagen niet willen stappen. Nu stapt ze wel al terug maar ik vind het echt zielig als ik haar zie lopen en soms weigert ze zelfs om te stappen dat ze voelt dat het niet gaat voor haar, ze stapt precies met een houten been. Gisteren zijn er foto's genomen waar niets op te zien is. Maar wat zou er dan wel kunnen zijn

Ik hoop dat dit over gaat. Ik zie echt dat ze pijn heeft bij het stappen en ik denk ook niet dat ze op de leeftijd van juist twee jaar deze pijn gaan verzinnen ofzo... :(

Heeft er nog al iemand dit mee gemaakt?

groetjes

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Niet meegemaakt (gelukkig) maar aangezien er foto's genomen zijn neem ik aan dat er een arts naar gekeken heeft. Zou het niet gekneusd kunnen zijn? Dat kan flink zeer doen weet ik uit ervaring bij mezelf. Misschien een verwijzing voor de fysio vragen?

Veel sterkte ermee.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Of verzwikt, heb nog nooit wat gebroken gehad maar wel 1 keer goed mijn enkel verzwikt en (sorry voor de gelovigen onder ons) godklere wat doet dat zeer.
    Ik kon eigenlijk toen alleen een beetje lopen met verband om mijn enkel, in een stevige hoge wandelschoen en met krukken.
    Heb er toen ook een behoorlijke tijd fysio voor gehad.

In ieder geval succes met je kleine.

Groetjes anita

4. tkonzijntje

1 feb 2007
    27
    0
    0
    belgië
    dank u wel voor de reacties

waarschijnlijk maak ik me teveel zorgen :oops:
    maar als je je engeltje zo ziet stappen is het moeilijk...

ik heb schrik dat ze zo gaat blijven stappen maja ik zal nog wat geduld moeten hebben...

spijtig genoeg is dat niet mijn sterkste kant :D

Ik vind het wel raar dat dat precies weinig voorkomt dat een kind van 2 echt iets verstuikt , of heb ik het fout?

groetjes

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Een val kan ook heel pijnlijk zijn op de spieren en kan ze een soort van spierpijn hebben waardoor het moeilijker kan worden om te lopen misschien heb je er iets aan.
    Hopelijk gaat het snel weer beter met haar!

6. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    mijn neefje was ook een keer gevallen en liep een paar dagen heel slecht maar je kon bij hem echt merken dat het gewoon soort angst was.. bang dat het pijn zou doen want soms als ie het even vergat liep ie wel goed en als ie er bij na dacht dan ging die weer hinkelen..

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hey meis,
    Wij hebben het een paar weken terug aan de hand gehad met onze zoon van anderhalf.
    Hij had zijn enkeltje verstuikt, we hebben een zalf gehad en na een paar dagen smeren was het al een stuk minder.
    Onze arts gaf ons als tip goede stevige schoentjes aan te trekken waar hij steun aan had.

8. tkonzijntje

1 feb 2007
    27
    0
    0
    belgië
    welke zalf moest je gebruiken?

groetjes

Deel Deze Pagina