welk speelgoed komt er bij jullie niet in?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    haha wij zijn niet alleen, mijn dochter van 4 zegt tegen de zoon van 1: niet in de mond steken dat komt van China!... van waar zou ze dat hebben

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    geen loopstoel en geen ballen binnen (het enige "speelgoed" wat ons hondje leuk vind dus om dat te scheiden geen ballen in huis voor de kids)

verder heb ik me over een heleboel al heen gezet, ik heb de hele toet toet collectie, een trampoline (met net) en een vreselijk lelijke verkleurde glijbaan (voor 5 euro kunnen overnemen en dochter speelt nu een uur buiten zonder problemen)

verder zou ik zo niet weten wat er wel en niet mag. man en ik houden beide van gamen dus er staat al een spel computer, wel kijken naar leeftijd welke spellen er passend zijn tegen die tijd.

ik had nep magic sand gekocht maar dat was echt baggerspul. koop nu ook het echte spul niet maar dochter is niet zon rustige aan tafel zit speler:p

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Loopstoeltje hebben wij ook niet gehad vanwege de heupen. Geweren en pistolen vind ik ook niet ok. In deze tijd vind ik het niet kunnen om oorlogje te spelen.
    Verder eigenlijk niks bijzonders wat ik niet in huis wil hebben.
    We zijn wel van mening dat teveel speelgoed ook niet goed is. Als ik zie waar mijn zoon mee speelt is dat vaak hetzelfde/heeft hij favoriet en al het andere raakt hij niet of nauwelijks aan. Met een wc rolletje, kartonnen verpakking of theezakje vermaakt hij zich ook een hele tijd.

4. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Een trampoline
    een loopstoeltje voor baby's
    Pistolen en geweren
    van die mcdonald speeltjes

5. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Speelgoed van cars, prinsessen, dora, frozen, Bumba etc.
    En dan mag er best een bumba-knuffel of frozen verkleedjurk komen maar ik bedoel meer: emmers met cars, step van Woensel en PiP, stoeltje met een prinses erop.
    Dat probeer ik zo lang mogelijk vol te houden.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Geen verbod op speelgoed hier.
    er zijn wel dingen die ik niet snel zal kopen, zoals een trampoline, en dingen die herrie maken zoals een trommel of trompet.
    Er zijn overigens wel binnen en buiten speeltjes, zand en ballen is voor buiten, net als een fiets of een driewieler.

Nu is mijn oudste bijna 3 en er zal vast in de loop van tijd wel iets zijn wat ik niet als speelgoed zie of waar ik hem dan te klein voor zou vinden, en dat zullen dan vooral geweldadige spelletjes ofzo zijn.

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Grappig dat zoveel mensen 'herrie' dingen niet willen.
    Onze dochter is gek op muziek, dus ze heeft trommels, flesjes met droge rijst/pasta en ze heeft nu ook een Ukulele omdat ze heel graag op de gitaar de snaren aan wil slaan. En ja, het maakt herrie, maar het is ook een stukje ontwikkeling. Anders pakt ze stapelbekers die ze tegen elkaar aan slaat om 'muziek' te maken.
    (ze heeft ook zoef zoef en een aantal v-tech dingen).

Wij proberen de Studio100 dingen zoveel mogelijk buiten de deur te houden. (K3 en Bumba etc)

8. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Pistolen en geweren, onze jongste is een jongetje en nog maar 2,5 jaar oud dus nog niet aan de orde. Maar we gaan hier geen super gewelddadige dingen spelen.

Overigens vind ik een waterpistool wel van een hele andere orde en vind ik geen probleem.

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik ben niet heel moeilijk, heb een voorkeur voor hout omdat ik dat veel mooier in de kast vindt staan maar ook wel plastic speelgoed in huis, alleen komt dat dan achter een deurtje ;).

Verder niet echt iets specifieks wat niet in huis komt. Wil wel graag dat het speelgoed zijn fantasie prikkelt en hij meerdere speelmogelijkheden heeft. Duplo en diertjes bijvoorbeeld vind ik geweldig, daar kunnen eindeloos veel verhalen mee gespeeld worden. Dus daar wel een voorkeur voor. Maar als andere mensen op zijn verjaardag met iets anders aankomen, geen probleem.

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier 2 jongens van 7,5 en 4,5 jaar en zij spelen regelmatig politie en boefje. Ik heb ook geen grote geweren en pistolen in huis maar dat heb je helemaal niet nodig hoor om boefje te spelen. Je gebruikt gewoon je handen om een pistool te maken of een waterpistool. De ene is dan de boef en de ander de politie en die moet dan de boef pakken. Hele middagen kunnen ze zich hier mee vermaken en ik kan dit echt niet tegenhouden. Wel hebben ze allebei en klein (nep) nerf pistool met van die zachte pijlen, daar mogen ze alleen buiten mee spelen.

Wij hebben een playstation 3 en wat er bij ons dus niet in komt zijn spellen die niet voor hun leeftijd bedoeld zijn. Je wil niet weten hoeveel kinderen uit de klas van mijn oudste van 7 gewoon Call of Duty of GTA spelen. Dat wil ik dus absoluut niet hebben. Hier spellen die voor alle leeftijden geschikt zijn, of disney infinity dat vind ik ook nog goed.

Verder heb ik geen speelgoed wat er bij ons niet in komt, ik zie wel hoe het met de tijd gaat.

11. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Hier ook geen fan van pistolen en geweren maar stiekem zijn er toch wat dingen naar binnen gekomen.
    Een klapperpistool bij het politie pak en nerf pistolen met pijltjes.
    Ook twee zwaarden bij het ridderpak en ninja pak.
    Zo lang er fatsoenlijk mee gespeeld wordt vind ik het goed.
    Op de Wii spelen ze splatoon, schieten met verf.
    Verder niet echt specifieke dingen al koop ik liever geen speelgoed meer bij de action.
    Maar dat is meer vanwege de kwaliteit

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Geen herriedingen.
    Geen computerspellen met agressie etc.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    -loopstoeltje
    -trampoline
    -ik probeer zoveel mogelijk Disney/tv-figuur-dingen buiten de deur te houden
    -"geweld"dingen
    -dingen met geluid erin

en ik wilde zeggen fantasieloze dingen als playmobile maar ze kunnen natuurlijk hun fantasie in het verhaal kwijt. Alleen zijn ze bij mij meer van het bouwen dus in dat opzicht zal er weinig/geen playmobile in huis komen

14. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hier mag in principe alles wel.
    Alleen kopen we zelf geen zand, want dat hebben we liever niet zowel binnen en buiten. Maar als hij er op een wat latere leeftijd echt om vraagt, heroverwegen we dat.
    Ja en nu geen trampoline, gaat een beetje lastig met een balkon (komt er dan alleen als we ooit een tuin zouden hebben). Maar verder doen we nergens moeilijk over, of in ieder geval nog niets gevonden waar we echt op tegen zijn.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Pistolen/geweren inderdaad niet. Ik was ook enorm anti-zwaarden maar toen waren we in de Efteling en zagen we dat mooie zwaard met lampjes. Toen was mama stiekem wel verkocht, dus die hebben we. Ook al is het lampje nu stuk en zijn de batterijen leeg (het staat nu in een hoekje op de trap stoer te staan wezen; er wordt nauwelijks nog mee gespeeld en dat vind ik helemaal prima). Dingen zoals katapults of andere wapens natuurlijk ook, die buizen waarmee je papieren pijltjes afschiet of een erwtenschieter inclusief. Alhoewel, hij mag een duplo kanon hebben, dat dan weer wel, schappelijk toch? ;)

Ik ben ook erg met censuur op televisie of andere media qua (teken)films. Als het irritant is zoals een spongebob ofzo, komt het er gewoon niet op. Basta. Ik bepaal wat je kijkt en heb je het gezien gaat de tv uit of je kiest iets anders wat wel door mijn keuring komt. Gelukkig weet hij op dit moment niet beter, maar ik verwacht nog wel dat daar later ruzie van gaat komen. Maar ik keur dingen zoals Igam Ogam ontzettend af - taalgebruik, gebrek aan manieren, dat soort dingen. En daar zijn nog wel meer dingen van.

Geen dingen waar je letsel van kunt krijgen. Zoals dus die trampoline (echt schokkend als je de cijfers ziet van al die ongevallen door die dingen), heely's of hoe heten ze, geen space scooter of wat dan ook voor gevaarlijk oncontroleerbaar spul op wieltjes. Geen skateboard tenzij volop beschermers (helm, knie, elleboog, kin, etc.). Niks met vuur ofzo; zoals wij vroeger op straat liepen met een aansteker of lucifers of vuursteentjes of iets dergelijks. Eigenlijk gewoon alles waar je jezelf mee kunt bezeren liever niet - tot een bepaalde hoogte dan.

De Toet-toet lanceerdinges is helaas ook zo'n baggermechanisme waarmee hij zichzelf voor zijn neus kan knallen - maar ja, risico van het spelen en daar leer je dan maar van ;) Dat levert 'niet echt' letsel op, maar gewoon een zere neus :p

En voor de rest: kom maar op, ook de dingen met geluid. Ook van plastic. Ook met felle kleurtjes, lampjes, toeters, bellen, trommels, klei, zand, water of wat dan ook. Ik heb een rothekel aan stoepkrijt, maar heb een doos of vier in huis en hij gaat maar lekker zitten krijten. Mijn ouders waren helaas ook het type mensen dat niks wilden kopen qua verf, klei, glitters of wat dan ook voor knutselspullen. Echt zonde. Kortom; ook al is het voor mij meer gedoe dan voor hem, ik koop het hele zooitje en hij gaat knutselen. Of hij nou wil of niet. En de baby straks ook.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik koop niks van v-tech meer. Maar dat is meer omdat alles wat ik daarvan had zo snel kapot ging.
    Geen muziek instrumenten. Teveel kabaal.
    Magisch zand. Hebben we gehad, toen wist ik weer precies waarom ik de zandbak van de oudste toen heb weg gedaan.
    Alles van studio100, ben ik allergisch voor.
    X-box, PlayStation etc.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Geen Heelys, omdat ik haar al achterover zie klappen op haar rug en achterhoofd... Geen dingen mbt geweld (zowel qua speelgoed als qua computerspelletjes en tv-programma's). Dat was het wel zo'n beetje.

Ik ben ooit gestart met allerlei ideeën over goed en mooi speelgoed, had allerlei idealen, maar mijn dochters bleken er heel anders over te denken en aangezien het speelgoed voor hen bedoeld is en niet voor mijzelf, ben ik er anders tegenaan gaan kijken. En dus hebben we een huis vol kleurrijk plastic. :) Ook wat betreft tv-programma's ed verschuiven langzaam mijn grenzen. Naar mate ze ouder worden komen ze buitenshuis steeds meer met dingen in aanraking en heb je daar als ouders steeds minder invloed op. Dan kunnen ze er thuis beter mee 'oefenen', dan weet je tenminste wat ze kijken en kun je het er ook samen over hebben. Merk wel dat mijn grenzen nog steeds heel ergens anders liggen dan die van de meeste ouders btw. :)

18. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Eigenlijk alleen speelgoed waarvan ik op voorhand al weet dat er niet mee gespeeld gaat worden... Zeg maar het meeste spul wat bij Blokker/Marskramer/whatever (van de reclame) wordt verkocht, zoals nu die zingende bloem en bewegende plastic schildpadjes. Leuk voor 1 dag maar daarna is de lol er wel vanaf en dat vind ik gewoon zonde.

Levensechte geweren komen er hier ook niet in... maar wat ik me afvraag: hebben jullie vroeger nooit oorlogje gespeeld? Wij deden niet anders namelijk :) In het bos en dan jongens tegen de meisjes, met een tak als geweer.. We zijn er allemaal niet geweldadig van geworden.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik kan me niet herinneren dat ik ooit oorlogje heb gespeeld... Alleen 'landje veroveren', maar dat ging er vrij pacifistisch aan toe. :D

20. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik weet nog dat het in de tijd van de Golfoorlog op mijn oude basisschool verboden was om als soldaat verkleed te komen met carnaval. Dat vonden ze toen niet passend. Ik zat toen op de kleuterschool en mijn opa en oom waren beroepsmilitair dus ik snapte dat helemaal niet. Soldaten waren toch juist goed? Wist ik veel als kleuter. Nu snap ik het wel en ik wil ook geen wapens in huis, meer vanwege kreten als "ik schiet je dood!" zoals ik op mijn werk wel eens hoor. Dat vind ik echt heel naar klinken. Maar ik denk dat kinderen daar nauwelijks bij stilstaan. Wij speelden ook soldaatje (compleet uitgerust in opa's oude uniformen) maar ik heb het idee dat het spel van tegenwoordig gewelddadiger en grover is geworden als wat wij toen deden, waarschijnlijk omdat kinderen er beelden bij hebben gekregen door videospelletjes en tv.

Deel Deze Pagina