Ik zie net dat je ook een groep 1/2/3 autostoel hebt. Lijkt me wel praktisch, hoef je maar 1 stoel te kopen in plaats van meerdere. Maar heeft iemand enig idee of dat net zo betrouwbaar is als een 1 of 2 of 3 stoel? Ik zie ook aanbiedingen, zoals de Lorelli Explorer. Voor maar 50 euro. Iemand ervaring met die? Want ik denk al snel: zo goedkoop kan toch niet veilig zijn?
Je gevoel klopt hoor. Ik heb nu niet alle info bij de hand maar zoek maar eens op ANWB autostoeltjes test. Er zit veel verschil tussen de vele stoeltjes qua veiligheid en prijs. Wij kiezen echt voor veiligheid! (Maar wel een 1+2 stoel van cybex een dure maar goed geteste stoel. Hoewel daar ook mensen hun twijfels over hebben. )
Bij de prenatal werd verteld dat de overgang van een MC naar een 123 stoel te groot is, de kindjes zijn daar nog te klein voor.
En wil je besparen op veiligheid? Stel dat je een keer aangereden wordt? Je hoeft immers niet zelf de schuldige te zijn he? De consumentenbond test ook autostoeltjes. Die zij als "goed" beoordelen kosten meer dan 230 euro. De goedkope stoeltjes worden slecht beoordeeld. Zij geven bijvoorbeeld een goede beoordeling aan kiddy guardian pro 2. Ook een 1,2,3 stoel, maar dan 250 euro
Ik heb zoontje in de winkel ook in een 123 stoel gezet, maar daar verzoop hij echt nog in. Terwijl de 12 stoel prima zat. Hier dus niet gekozen voor een 123 stoel.
Kindje mee en kijken hoe ze zit in de stoel is waarschijnlijk het handigste. Wij hebben een 2way-fix, dus een 2way pearl van maxi cosi gehaald. Deze is ook makkelijk van auto naar auto om te zetten voor ons (beide zit een 2way-fix in). Echter, mijn schoonouders zijn onze oppas en doen vaak 1x per week boodschappen waarbij onze dochter meegaat. Hiervoor willen we een goedkope autostoel aanschaffen voor als ze niet meer in maxi-cosi (groep 0) kan. We wachten hiervoor even af wat de Prenatal doet bij de Mamamazzeldagen aan het einde van de maand met de prijzen (die zijn ieder jaar in maart en september)
Dan toch wat ik al dacht. Helaas qua prijs, haha. Ik zal eens op de anwb kijken, consumentenbond moet je lid van zijn wil je hun tests zien. Bedankt meiden!
Wij gaan nu een 1-2-3 stoel kopen. Zoon (3 jaar) en dochter passen straks niet allebei achterwaarts helaas, dan kan mijn vriend niet meer rijden. ik vind hem nog niet groot genoeg voor een verhoger, al vond de verkoopster in de prenatal dat wel . Ik wil perse een geintegreerde gordel. Maar om nu een nieuwe groep 1 stoel te kopen vind ik echt zonde. Ik zou overigens nooit een kind vanuit de groep 0 stoel in een goedkope 1-2-3 stoel zetten. Dan moet je echt een goede kopen en die komen ook ruim boven de 200,- uit. Liefst natuurlijk achterwaarts blijven vervoeren Naar je banner gekeken heb je nog even om te kiezen. Onze zoon kon tot 1,5 jaar in de groep 0 stoel.