Hallo allen, Sinds een paar dagen is onze kleine verkouden en hoest hij erbij, ik vind het zo zielig. Ik gebruik Otrivin zoutoplossing dat verlicht wel denk ik, omdat hij dan vrijuit kan ademen, maar wat kan ik doen tegen het hoesten?
Uberhaupt kun je bij verkoudheid Nisykind tabletjes van VSM geven, maar je kunt hem ook nog Tussikind siroop (= een hoestdrankje) van VSM geven. Dit zijn beide homeopatische middelen en kunnen meteen van kleins af aan gebruikt worden.
Je komt inderdaad bij die homeopatische middelen of zoutoplossing.. Wat huis tuin en keuken middelen zijn een halve ui naast bed. Dat helpt tegen de verkoudheid. En het hoofdeinde van het bed iets ophogen (handdoek onder het matras of boeken onder de pootjes). Vooral dit laatste werkte hier goed. En natuurlijk goed laten drinken. Evt zou je vanaf 4 maanden wat thee tussendoor kunnen geven. (liefst rooibos) Mijn zoontje ging trouwens hoesten, omdat hij met zijn mond opensliep, vanwege die neusverkoudheid. Dus zodra die verkoudheid minder was, ging het hoesten ook beter.