Weet iemand met welke leeftijd een baby in zo´n gele zwemband mag? ik bedoel zo´n ding waar ze half in hangen.
Vanaf wanneer ze zichzelf goed warm kunnen houden het is namelijk erg koud zo boven het water uit. Hier hebben we het pas met 1 jaar gedaan in Turkije dus wel een ander klimaat haha.
Deze heb ik: Freds Swimtrainer zwemband baby peuter 'Classic' Rood (6-18 KG) Zitten ze ook net wat anders in dan in zo'n standaard zwemband, voor mijn gevoel fijner. Mag blijkbaar vanaf 6 kilo, verder zou ik het doen als het voor jou goed voelt. Ik zou het sowieso niet te lang doen, omdat ze met de schouders boven water zitten en dus sneller afkoelen.
Wij hebben ook zo'n swimtrainer. Werkt perfect! En hij 'ligt' er meer in in zwemhouding.. Zo'n gele band zou ik zelf pas doen als je kindje goed zelf kan zitten. Maar ik denk dat hij meer heeft aan zo'n swimtrainer. Dan kan hij zelf meer actief meedoen in het water
Dat hangt van de zwemband af. Meestal gaat het op gewicht. Je hebt er bij die zijn tot 11 kilo en dan gewoon vanaf dat je met ze gaat zwemmen. Dus een maandje of 3... En andere zijn vanaf 10 kilo juist weer of vanaf 11/12 kilo. Ik zou zelf kiezen voor een band, met niet te veel 'lagen' dus niet te veel banden er omheen want dan kan je kindje met de handjes amper nog bij het water komen
Die gele banden zijn er in verschillende maten dus je zou in de winkel kunnen kijken welke het beste bij het gewicht van je kindje past.
Hangt een beetje af van de leeftijd van je kind. Zwembaden adviseren 3 of soms 4 maanden. ivm warm kunnen houden. Het water zou geloof ik ook 33 graden moeten zijn.