Zwemband

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilse73, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand met welke leeftijd een baby in zo´n gele zwemband mag? ik bedoel zo´n ding waar ze half in hangen.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vanaf wanneer ze zichzelf goed warm kunnen houden het is namelijk erg koud zo boven het water uit. Hier hebben we het pas met 1 jaar gedaan in Turkije dus wel een ander klimaat haha.

3. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Deze heb ik:

Freds Swimtrainer zwemband baby peuter 'Classic' Rood (6-18 KG)

Zitten ze ook net wat anders in dan in zo'n standaard zwemband, voor mijn gevoel fijner. Mag blijkbaar vanaf 6 kilo, verder zou ik het doen als het voor jou goed voelt. Ik zou het sowieso niet te lang doen, omdat ze met de schouders boven water zitten en dus sneller afkoelen.

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben ook zo'n swimtrainer. Werkt perfect! En hij 'ligt' er meer in in zwemhouding.. Zo'n gele band zou ik zelf pas doen als je kindje goed zelf kan zitten. Maar ik denk dat hij meer heeft aan zo'n swimtrainer. Dan kan hij zelf meer actief meedoen in het water

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hangt van de zwemband af. Meestal gaat het op gewicht. Je hebt er bij die zijn tot 11 kilo en dan gewoon vanaf dat je met ze gaat zwemmen. Dus een maandje of 3... En andere zijn vanaf 10 kilo juist weer of vanaf 11/12 kilo.

Ik zou zelf kiezen voor een band, met niet te veel 'lagen' dus niet te veel banden er omheen want dan kan je kindje met de handjes amper nog bij het water komen ;)

6. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Die gele banden zijn er in verschillende maten dus je zou in de winkel kunnen kijken welke het beste bij het gewicht van je kindje past.

7. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hangt een beetje af van de leeftijd van je kind. Zwembaden adviseren 3 of soms 4 maanden. ivm warm kunnen houden. Het water zou geloof ik ook 33 graden moeten zijn.

Deel Deze Pagina