Ik heb even getwijfeld of ik niet gewoon bij het sint-topic moet kijken, maar plaats het toch hier... Wie heeft goede speelgoed, spelletjes, knutseltips voor een meisje van bijna 4? Ze wordt in februari 4. Ik heb de laatste dagen eens met een kritische blik naar haar speelgoed gekeken en kreeg toch ergens een vermoeden dat we het speelgoed moeten gaan vervangen, want ze speelt eigenlijk bijna nergens meer mee. Ze knipt graag, gewoon lekker papier knippen en dan later eventueel de stukjes papier ergens opplakken. Ze is een meisje wat graag uitgedaagd wordt, maar momenteel speelt ze alleen nog met duplo en playmobil, puzzel van Dora, telpuzzel van Hello Kitty en we spelen memory of Kikker speelt tikkertje. Iemand DE tip voor uitdagend speelgoed,spel enz?
Een smartgame misschien? Mijn oudste heeft aqua Belle en Road block. Voor de jongste zit ik te twijfelen of ik Day&Night of Bunny boo zal kopen voor de feestdagen.
Hmm.... geen gek idee, ondanks dat er staat dat het vanaf 6 jaar is. Ik zat zelf te denken aan een TipToi. Misschien is dat wat? Als het maar uitdaagt en als ze er maar fantasie in kan stoppen, dat vind ze het einde, evenals dansen en zingen !
Je hebt ook verschillende spellen voor jongere kinderen hoor. Bunny Boo is zelfs vanaf 2 jaar Trucky 3 en Smartcar, vanaf 3 jaar Camelot Jr is vanaf 4 jaar Maar er zijn heel veel verschillende spellen van.
Plus de opgaves beginnen simpel en lopen op in moeilijkheidsgraad. Overigens os onze dochter 6 en speelt ze ongeveer met hetzelfde Ze knipt, knutselt en plakt alsof d'r leven er vanaf hangt. Ze is echt een klein crea'tje. Hier ook compleet verslaafd aan playmobil. Verder speelt ze veel met lalaloopsie en my little pony. De rest interesseert haar weinig. Smartgames doet ze overigens ook graag. Had vorig jaar voor de vakantie eentje gekocht voor 7+ (Zag ik toen ik thuis kwam... Zelfde spel is er ook in 4+) En dat vond ze echt leuk om te doen. Paps en mams ook... Best pittig nog en ze was er beter in dan oma
Herkenbaar. Hier vanaf dat ze 3,5 is ook met name knutselen ed. En ik lees het vaker dat kinderen van die leeftijd vooral veel knutselen en tekenen ed. Verder zijn op het moment verkleedkleren en Playmobil helemaal in. Er zijn ook veel smartgames voor jongere kinderen. Wij hebben bv. Trucky 3, maar daar doet ze weinig mee. Afhankelijk van of ze al bezig is met letters zijn daar ook veel leuke spelletjes mee natuurlijk.