welk speelgoed tussen 3 maanden en een jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emma84, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    ik heb een zoontje van nu bijna 3 maanden en ik vroeg me af wat voor een speelgoed nou leuk is voor de komende maanden?

Nu 'lees' ik al veel knisperboekjes met hem (we zijn laatst ook lid geworden van de bieb), hij heeft wat speelgoed in de box hangen wat ie leuk vind, we hebben een muziekmobiel, een rammelaar en een speelboog.

Vanaf een jaar of 1 weet ik dat er superleuk speelgoed bestaat (Nijntje verstoppertje, toet toet garage etc), maar ik wil juist graag de komende maanden ook wat leuk speelgoed voor hem.

voor over een paar maanden zat ik te denken aan de vtech loopwagen, maar wat is nog meer leuk in de leeftijd van 4 maanden tot een jaar?

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier waren speeltjes van Lamaze een succes, verder ook vanaf een maand of 8 de dieren van Duplo.

3. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    ik denk dat ik freddy vuurvlieg van lamaze ga halen voor sinterklaas.

iemand nog meer ideeen?

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ballen! Ik heb plastic balletjes waar de woezel en pip figuurtjes in zitten. Daar kan ze echt als vanaf 4 maanden een uur zoet mee zijn.verder heb ik een bal met spiegeltjes erin, een zachte bal, de rol en swing bal van vtech(??).. ik heb hier een kind wat van ronde spullen houd :D

En idd de lamaze spullen. Die zijn super mooi gemaakt. Die heeft fem in dr kinderwagen hangen:)

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gewoon plastic bakjes en lepeltjes, onze dochter uren mee gespeeld... :D

6. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Tupperware bakjes en dekseltjes en tijdschriften bladeren vanaf zo'n 7 maanden. Ook voelboekjes werd erg interessant en vind ze nog steeds leuk.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Knisperboekjes, vanaf 6 maanden heb je een v-tech tablet, knuffels, rammelaars, stoffen ballen, etc

8. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Vtech is hier favoriet en dan vooral de spiegel!
    De babygym vond ze ook lang leuk en speelt ze nu nog wel eens mee (zittend). En muziektvtje, stapelblokken, er is zoveel leuks ;).

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tja alles afhankelijk van het kind eerste jaar!
    Ik dacht ook leeeeuk speelgoed! Heb echt verl van alles en divers maar draakje wil niks behaalde staan al weken.. Ervoor ook pakken in mond en gelijk wegleggen..
    -Die plastic ballen is niks hier hoeft ze niet eens vasthouden
    -Spiegeltje is wat betere succes
    -boekjes alles goed voor opeten ze wil niks kijken of voorlezen hebben
    - in bad doen erg goed schuim design vliegrn van boom het goed! De rest niet
    - iets van hout is hier altijd succes. Stapeltoren van rondjes hout haalt ze af en opeet. Houten rammelaar die in mond niet past en houten bijtring..
    - sofie de giraaf is ook vrij ok hier
    - we hebben prachtige babygym skiphop rn ze vond in begin wel leuk op rug grijpen erna maar nu niet meer
    De rest nee geen speeltjes die ze meer wil.. Andere zijn echt tevreden met dit en dat en spelen lang maar hier is 5sec en gezien
    Ze zit ook nooit ze of kruipt of loopt langs meubel wil niks anders helaas..

10. Nicolemarie

9 sep 2013
    47
    0
    0
    Oldenzaal
    De krant! WC rollen. Een difraxfles met rijst er in. Het mooiste speelgoed ligt in de box en ze vermaakt zich al weken prima met de bovenstaande artikelen.

Verder heeft ze zich ook altijd prima vermaakt met een mobiel en een muziekboekje.

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh heel veel!

Ringentoren
    Spiraal met kralen
    Zachte bal met lintjes en belletje er in
    Kleine kartonnen boekjes
    Zachte blokken
    Little People poppetjes
    Rammelaars met wat meer interessants te kijken (draaiknopjes, friemeltjes)

Lamaze ben ik echt dol op, zulk fijn spul en veel verschillende 'friemeltjes' er aan. Verder ligt het een beetje aan de ontwikkeling. Leren ze al staan/lopen, dan is een loopwagen leuk. Een zitzak was hier ook populair, om lekker fysiek in te ploffen. Een groot kussen of matras geeft ook meer fysieke uitdaging. Blokkenton/vormenstoof werd hier op die leeftijd ook gebruikt, gewoon om dingen in en uit te halen. Je hebt ook van die activity cubes, op wieltjes of gewoon een soort vierkante 'box'/doos met allerlei dingen er aan: spiraal met kralen, klokje om aan te draaien, knopjes met een klepje wat open schiet, plaatjes van dieren, etc.

Ik vind het juist voor die leeftijd het gemakkelijkst. Nu is ze 1,5 en speelt ze met alles van haar grote zus, maar dan op haar manier (keukentje, verkleedkleren, duplo), dus wat ik dan nu nog moet... ;)

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
  13. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    speelgoed van lilliputiens vinden de kleine en ik ook ;) helemaal geweldig!

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden o.a. een houten 'activiteiten centrum' van het merk EverEarth. Dat was ook leuk. Ik zag laatst ook zoiets in de vorm van een kubus.

15. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Onze dochter is ook bijna 3 maand, en "moest" een verlanglijstje inleveren bij de oma's :D

Ik heb een ringentoren gevraagd, en een soort vormen kubus, maar dan van pluche. Ze heeft al een activity gym, en die vind ze nu sinds n weekje ofzo echt fantastisch.

Een voorleesboek (om echt uit voor te lezen, geen knisperboekje) vind ze ook fantastisch! Ze luistert echt met grote ogen naar je :D zo schattig!

Ik ben zelf erg van het educatieve speelgoed, maar op deze leeftijd is de hele wereld nog zo bijzonder voor die kleintjes! Ze moeten alles nog ontdekken (ze snappen nog niet eens dat ze voeten hebben, ik bedoel maar :) ), dus ik zou vooral kijken naar dingen waar ze "veilig" mee kunnen spelen. Texturen en felle kleuren, liefst iets wat ze zelf vast kunnen grijpen, dan is het al snel goed! ;)

16. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    bedankt voor jullie reacties. ik merk dat het speelgoed eigenlijk helemaal niet duur en 'bijzonder' hoeft te zijn hihi

ik heb nu die freddy vuurvlieg gekocht en hij vind het echt geweldig!

17. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hier is de houten babygym ook een groot succes, en Sophie de Giraf doet het goed (lekker knagen :)). Verder: bijtringen van Bambino, voelboekje van de Hema en de poppenkast-poppen van Nijntje, vind ze echt geweldig om samen met ons mee te spelen.

Deel Deze Pagina