wie duimt er met ons mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje13, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik durf bijna niet bljj te zijn, te bang dat ik te vroeg juich, maar we hebben toch echt vooruitgang geboekt wat betreft het afbouwen van de inbakerdoek.

Onze meis slaapt al sinds ze 8 weken is in de inbakerdoek....en wat heeft dat geholpen, we hebben een fijn slaapritme en het slapen is, met uitzonderingen van sprongetjes, haast nooit een probleem. Heerlijk dus.

Maar er kwam dus ook de tijd dat de doek de deur uit moet. Met 3, 4 en 5 maanden georobeerd af te bouwen. Weinig tot geen succes.
    Ik heb meerder topics hierover geopend en op internet naar tips gezocht. Hier kreeg ik van meerdere de tip om te wachten totdat ze er klaar voor is. Heel lastig vond ik het om dit te zien....want wanneer is dat nu toch? Met draaien was ze vrij laat, nu pas sinds een week of 2 begint ze actiever te draaien, niet in haar bedje hoor.
    Dus 2 weken geleden gingen we het afbouwen weer proberen. Vol goede moed, maar toch ook met de angst, want wat als het nu weer zo gaat als de vorige keren.

Maar met wat ingesproken moed van familie en vrienden en zp leden, zijn we gestart met 1 slaapje per dag. Na 2dagen 2 slaapjes, nog een paar dagen het derde slaapje. Overdag ging goed, hetzelfde als in de inbakerdoek, dus dik tevreden.
    Vorig weekend had ze koorts....help ze moest ook de nacht uit de doek. Eerste nacht ging redelijk, was wel vaak wakker maar iedere keer viel ze na een paarminuutjes weer in slaap. 2e nacht ging het minder goed, echt krijsen en niet echt te troosten. Uiteindelijk flesjegegeven en toch maar weer in de doek (koorts was gezakt). En ze sliep weer. Ik dacht dus, zie je wel dat de nacht nog niet kan.
    De hele week weer de nacht in de doek gedaan en afgelopen nacht besloten om de navht toch zonder doek te doen en vertrouwen te hebben dat het goed gaat. Dus gistet avond om half 8 in de slaapzak. Nu 5 min sliep ze. Om 10 uur huilde ze 3 tellen.....ik dacht nog, nee daar gaan we. Maar verder heeft ze de hele nacht tot 7.20uur geslapen zonder dat we haar gehoord hebben. Jippie.

Wat wil ik met mijn verhaal bereiken. Gewoon even blij zijn met dit succesje, want ik had even alle moed verloren en dacht dat we eeuwig deze doek nodig zouden hebben. Natuurlijkis het maar 1 goede nacht zonder de doek, maar het geeft me wel hoop voor vannacht.
    Ik wil ook graag de zp leden bedanken voor de tips en hulp. En ik hoop dat jullie voor ons willen duimen dat dit zo door blijft gaan en dat de doek de kast in kan.

Groetjes

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik dacht ook dat we de doek eeuwig nodig hadden ;) ze was zo extreem onrustig dat ik dacht dat ze het nooit zou leren. Hier met 2 weken al in de inbakerdoek (extreem maaien door verborgen reflux en darmkrampen). De warmte en geborgenheid had ze echt heel erg hard nodig. Met 4,5 maanden was ze er uit, mede omdat ze protesteerde bij het inbakeren.
    De eerste nacht was ze 2x wakker, de 2e nacht 1x en daarna was het over. Ik heb haar ook bewust geen flesje gegeven of wat dan ook, heb haar ook bewust even laten jengelen/brabbelen. Ze moest nl ook "leren" om weer in slaap te komen zonder doek. Ging perfect dus de 3e nacht :)

Cb-arts raadde met 4 maanden aan om af te bouwen want ze kon al één kant op rollen en vond het gevaarlijk (mee eens!) maar ze was er nog niet aan toe en bleef de slaapjes gewoon liggen. Hij raadde aan om anderhalf uur te laten huilen want dan was ze 'er doorheen'. Dit advies heb ik naast mij neergelegd en 2 weken later was ze er wel klaar voor.

Ik duim dus hard met je mee!!! Laat je het nog even weten?

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook met 4 maanden advies van cb.....maar was geen succes.
    We hebben haar vorige week wel flesje gegeven omdat ze de nacht ervoor koorts had gehad en ik wilde dat ze voldoende vocht binnen kreeg. Maar mocht dat vannacht zo zijn dat ze wakker wordt dan geef ik geen flesje. Vanmiddag werd ze ook vroeg wakker uit haar dutje, heb haar even laten mopperen en ze viel zelf weer in slaap. Ze kan heg dus wel. Net ook zo in slaap gevallen.....dus hoop is er. Ik laat het nog weten.

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    9 dagen jong was mn dochter toen ze 'in' de doek ging. Bijna 6.5 maand, toen ze 'eruit' kwam. Toen werd het gevaarlijk.
    ik was oom zo bang.heb hier heel veel topics terug gelezen.
    heb het niet ineens gedaan. Ik gad van een grote hydrofiele luier een 3 hoek gemaakt.met een veiligheidsspeld vast gespeld. Toen ze sliep de speld eruit. Zo heb ik het afgebouwd. Daarna een ergococoon gekocht. Daar heeft ze nog 4 weken in geslapen en daarna heb ik hem als slaapzak gebruikt. Heerlijk ding is dat. Bij een volgende zou ik het zo weer op deze manier doen!!

Fijn dat het bij jou lijkt te werken! Succes!

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het bij jullie ook gelukt is. Het is toch steeds uitproberen.

6. kwebbel86

Hoe is de nacht verlopen?

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja weer goed gegaan. Kwart voor 7 werd ze wakker omdat mijn vriend toen ging werken, maar daar wordt ze altijd wakker van. Half 8 opgestaan. Dus weer perfect.

Heerlijk....doek gaat bijna de kast in.

8. kwebbel86

Heeft het duimen geholpen ;)

9. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dankjewel.
    Als het een week goed gaat, was ik de doeke gaat ie de kast in hihi.

Deel Deze Pagina