Autostoeltjes keuzestress. Tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sunnybaby, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik krijg keuzestress van de nieuwe autostoeltjes die we moeten gaan kopen en kan best wat hulp gebruiken. We hebben twee zoontjes van bijna 1 en bijna 3. De jongste groeit uit de MC Cabrio. Waar ik nu over twijfel is:
    - Zou de oudste al in een groep 2 stoeltje kunnen? Soms staat er nl vanaf 3, andere keer vanaf 3,5 of 4 jaar. Of is gewicht het belangrijkste?

- kan ik beter een groep 2, of een groep 2-3 stoeltje voor hem kopen? Of zou dat niet fijn zijn ( zie onderstaande vraag).

We hebben twee auto's en in beide auto's voor beide kids stoeltjes nodig. Een van de twee stoeltjes van de oudste is ver versleten en moet eigenlijk ook vervangen worden. Die kan dus niet doorschuiven naar de jongste. Ik moet daarom ook een nieuw groep 1 stoeltje kopen. Nu zag ik dat er ook stoeltjes zijn waar ze van 9 maanden tot 11 kaar in kunnen. Klinkt makkelijk, maar zitten die dan echt de hele periode goed? Zie bv lief! Casper autostoel? Bestel nu bij wehkamp.nl (Lief Casper).

En ik heb wel wat reviews gelezen, maar daar word ik ook niet veel wijzer van. En aangezien we dus drie stoeltjes moeten kopen let ik wel heel goed op. Dus wie heeft er nog tips over wat een goede stoel is en wat een absolute miskoop?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wij hadden na de maxicosi eerst een romer king.
    Prima keus maar iets te duur als je uiteindelijk 3 stoeltjes moet kopen wellicht.
    En nu een mc rodi sps... Ook niet goedkoop maar toevallig goed getimed. De nieuwe modellen waren net binnen dus de onze mocht mee voor slechts 35€.

Wellicht is het een optie om als je 1 auto veel minder gebruikt dan de ander... 1 van beiden met Hema stoeltjes uit te rusten? Zijn wel veilig maar zitten op de lange afstand niet zo geweldig ivm dunne zitting.

En tja.. Wachten op de uitverkoop kan duidelijk geen kwaad..
    Moet natuurlijk wel net kunnen.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    de grens ligt niet bij een leeftijd, maar bij 15 kg. (ze zitten dan zelf in de gordel, dus heb je wel gewicht nodig)

Verder niet veel tips, kan wel zeggen wat wij hebben?
    Onze jongste zit in een tobi stoel (aanrader!!) en de oudste in een rodi air xp. (ook een aanrader! ze zit er heerlijk in! alleen is hij wel wat breed)
    Wij hebben in de tweede auto een mc priori staan, was een stuk goedkoper en ook veilig. alleen niet zo makkelijk in gebruik en ze zit er niet zo goed in als in de tobi.
    En ook daar hebben we de rodi air xp staan. wel een dure stoel, maar we hebben er 2 gekocht, omdat ze straks allebei in die stoel zitten en dan kan de 2e ook in de grote auto.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is dat wij al een stoel 2 hadden en deze dus kan doorschuiven voor de jongste. Maar wij hebben ook sterk getwijfeld over zo'n 2-3 stoel. Wanneer we nog geen 2stoel hadden gehad, dan was er vermoedelijk een 2-3 stoel gekomen.

We hebben nu een 2 stoel: Maxi Cosi priori, bevalt prima, zeker gezien de slaapstand.
    Voor de oudste (een 3 stoel dus) hebben we een Recaro Monza Seatfix gekocht, zijn redelijk prijzig, maar wij wonen in Duitsland en dat scheelt behoorlijk wat. De uitvoering die we nu hebben kostte 170 euro, maar deze zelfde stoel kun je in Duitsland al voor 125 euro kopen (afhankelijk van wat je wilt hebben natuurlijk)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oh ja... mocht je gaan voor een 2-3 stoel, let dan wel op of er een slaapstand op zit. Dat vind ik toch wel ideaal. Op de Recaro Monza zit dat dus niet.

Deel Deze Pagina