Zoontje van 3 slaat!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamasboefje, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Hallo dames,

Ik zit dus met een probleem en weet mezelf geen raad meer dus ik hoop dat jullie wat nuttige tips voor mij hebben. Mijn zoontje heeft de laatste tijd heftige woedeaanvallen (dit heeft ie eigenlijk altijd al gehad) maar niet zo heftig als nu. Als hij zijn zin niet krijgt begint hij mij of mijn man te slaan of dingen naar ons te gooien. Ik heb zelf al vanalles geprobeerd o.a: hem uitleggen dat slaan pijn doet, het proberen te negeren, hem even apart zetten en zelfs een tik op z'n handen heb ik geprobeerd maar niets helpt! Ik vind dit best frustrerend en moet soms echt even tot 10 tellen;) Hierdoor ga ik me weer rot voelen en denk ik dat we iets verkeerd doen maar ik zou niet weten wat? En vooral wat kunnen we eraan doen??

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou hem laten uitrazen/afkoelen op een veilige plek. Dan voorkom je ook dat jouw knoppen doorslaan. Geen uitleg of gesprek, enkel je bent nu zo boos ga maar even uitrazen op de gang.

En pas het gesprek aangaan als hij is gekalmeerd.

Verder hoort het ook wel bij de leeftijd. T heeft ook meer woedeaanvallen maar is eigenlijk nooit fysiek.

Deel Deze Pagina