Slaaptips gevraagd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by naat80, Oct 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naat80

naat80 Actief lid

Dec 17, 2007
    484
    0
    0
    Sophie is morgen 7 weken en heb de laatste week een probleem met slapen zowel overdag als 's avonds.
    Ze valt op mijn schoot in slaap, maar zodra ik haar in haar bedje leg wordt ze na 15 min á 30 min wakker en is absoluut niet van plan nog te gaan slapen.
    Na uren heb ik haar vaak pas slapend in haar bed en dan komt ze vaak al weer snel voor een voeding en begint het verhaal weer van voor af aan! Heb haar al eens laten huilen, maar dan gaat ze alleen maar overstuur en valt dan zeker niet meer in slaap.
    Wie heeft er tips om dit probleem aan te pakken?
    Ik zit er echt een beetje doorheen en hoop dat jullie mij kunnen helpen met eventuele oplossingen.

Liefs Naat

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Zodra je de eerste tekenen ziet van moeheid haar in haar bedje leggen. Niet eerst in slaap wiegen, maar wakker in bedje leggen.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    bedje voorverwarmen met een kruik. een gedragen t shirt of hydrofiel luier met jouw geur als onderleggertje onder het hoofdje. een tikkend klokje op de kamer.

4. ikke2004

ikke2004 Lid

Nov 21, 2007
    31
    0
    0
    zeeland
    bij ons hielp inbakeren supergoed!
    sinds dien nog maar een keer wakker per nacht!

5. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Zoals al gezegd, in bed leggen als ze moe begint te worden. Ze zal heus wel gaan huilen, maar stel voor jezelf bijv. een tijd in dat je even gaat kijken. Bijv. na een kwartier. Even aai over de bol. Vertel dat je er heus wel bent maar dat het bedtijd is en loop dan weer weg. Ws is het dan na een week weer rustig in huis ;)
    Succes meid!

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Daar ben ik het helemaal niet mee eens! Zoals de topicstarter zegt heeft het laten huilen niet bij elk kindje resultaat. Daarbij vind ik een kwartier laten huilen voor zo'n kleintje van nog geen twee maanden veel te lang!
    En alsof "een aai over de bol" zomaar kan helpen.
    Kindjes tot zeker 3 mnd hebben nog erg veel behoefte aan warmte en aandacht en hebben ook erg vaak nog krampjes. Inbakeren is een goed idee maar ook de warmte van mama hebben ze nodig. En verwennen doe je daar zeker niet mee!

Hier is het laten huilen ook nooit een optie geweest, het huilen wordt steeds erger totdat ze zich gaat verslikken. Heb mijn kindje erg vaak bij mij gehouden tot 3-4 mnd, en sinds een maand kan ze erg makkelijk alleen in slaap vallen, alleen huilt ze soms nog om haar speentje maar verder weet ze nu erg goed wanneer het tijd is om te slapen.
    De moeilijkste maanden zijn de eerste 3 maanden, ja zal zien dat het eens daarna vlotter verloopt.
    En ja, een badje voor het slapengaan kan ook goed helpen.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    wij hebben dit in het begin ook even gehad met alyssa.
    ik heb toen een spuugdoekje in mn shirt gedragen en dat in haar bedje gelegt als ze naar bed ging.
    werkte op de een of andere manier erg goed.
    wat ik ook vaak deed was de was opruimen op dr kamertje of ff wat rommelen zodat ze hoorde dat ik er was.
    alyssa heeft ook een tikkend klokje op haar kamer.
    toevallig hebben we in diezelfde periode het klokje neergezet, dus misschien dat dat ook geholpen heeft.
    het is idd wel een periode waar je ff doorheen moet.
    het is zeker heel vervelend voor je, want zo krijg je zelf ook geen rust en die heb je hard nodig.

sterkte ermee en slaap lekker.

liefs doris

8. naat80

naat80 Actief lid

Dec 17, 2007
    484
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb gisteren de puckababy binnen gekregen en ze heeft vanaf 19.45 in haar eigen bedje geslapen.
    Heb haar wakker weggelegd en ze is zelf gaan slapen. Na de laatste voeding en de nachtvoeding ging het eigenlijk hetzelfde.
    Vanacht is het dus heel goed gegaan, hopelijk kunnen we dit vasthouden.

9. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Dat het laten huilen bij jou geen optie is komt doordat je er zelf anders over denkt. Maar mijn moeder is al zeker 30 jaar kraamverzorgster en adviseert bij huilbaby's altijd eerst om dit een weekje te proberen. De aai over de bol is JUIST om te laten weten dat mama er WEL is, maar dat de baby in het eigen bedje hoort te slapen. En als dit na een week niet werkt, probeer je weer andere dingen. Ik vind dat je wel erg overtrokken reageert hoor, je had het ook wat genuanceerder kunnen neerzetten.

Ik ben blij dat er een oplossing is gevonden en dat de beeb nu lekker in het eigen bedje slaapt met de bakerdoek. Goede nachtrust gewenst :)

10. mama to be

mama to be Actief lid

Jan 1, 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Bij onze kleine was /is zelf inslapen ook heel moeilijk. Nu heb ik een slaapzak gekocht en haar armen niet in de mouwen gedaan maar de mouwen op de rug, dus ze kan zichzelf niet wakker slaan. Werkte vannacht in ieder geval perfect. Ik heb haar er wakker ingelegd en ze is zelf gaan slapen. Of dit nou toeval is weet ik niet, maar vannacht werkte het goed.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Het kan ook een sprongetje zijn die ze maakt! Dan willen ze ook alleen maar bij mama zijn. En slapen ze ook heel slecht.

Ik zou je kleine zeker niet te lang laten huilen,ze is nog maar 7weekjes ze heeft je warmte nog nodig.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

De puckababy wilde ik ook voorstellen! Milan slaapt ook heel moeilijk in en wordt dan snel weer wakker. Maar de puckababy werkt hier perfect, hij kan zichzelf zo niet meer wakker slaan.

Share This Page