Welk speelgoed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mey, 5 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Oh ik ben echt even helemaal ten einde raad. Ik kan weinig vinden wat ons ventje (bijna 1 jaar) echt boeit qua speelgoed. Hij speelt graag met dingen die herrie maken wanneer hij er mee gooit of wanneer hij ze tegen elkaar slaat (blokken, stapelbekertjes). Een knuffel heeft hij wel maar hij doet er weinig mee. Hij heeft wel twee knuffeltjes in bed maar die gebruikt hij om mee te spelen als hij wakker is maar niet om lekker tegenaan te kruipen als hij gaat slapen.
    Nu heeft hij steeds vaker dat hij begint te huilen zodra we aantalte maken om hem op de grond in de woonkamer te leggen. Hij weet gewoon niet wat hij dan moet doen. Hij verveelt zich echt. Maar waarmee kunnen we hem geboeid houden? Hij kan nog niet kruipen, zitten, lopen. Hij tijgert en rolt de kamer rond. Dus spelen met iets doet hij liggend op zijn rug of zij.
    Wie heeft tips?

2. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Mmm wat apart dat hij nog niet kan zitten. Lukt dat ook niet met een voedingskussen achter hem? Zo kan hij gelijk zijn rugspiertjes trainen en als hij dan omvalt valt hij zacht. Zo heb ik het steeds met mijn dochter gedaan, want die was het ook beu om op haar buik of rug te liggen op den duur. Zittend spelen vond ze erg leuk, maar omdat ze nog niet heel stevig kon zitten legde ik dan het voedingskussen er achter. Wat ook kan is een bumboseat bestellen (even googlen) daar kunnen ze goed en veilig in zitten spelen. Speelgoed wat hier favoriet is: blokken, houten stapelblokken met felle kleurtjes, muziekinstrumentjes (sambabal, xylofoon, trommel) en een vormenstoof. Mijn dochter heeft ook veel geduld voor boekjes kijken, wij hebben de boekjes van Gonnie & Gijsje geschreven door Dunrea. Heel simpel, stevig en goed te doen voor die kleintjes. Ook voorlezen vind ze leuk uit die boekjes. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan heeft van V tech een leertrein gegeven en het is helemaal geweldig en hij vind geweldig

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars heeft een speelrol. dat is een opblaasbare rol met rammeltjes, een muziekje en felle kleurtjes. hij kan er op zitten/hangen en hij is licht genoeg om er mee te gooien, en dan maakt ie geluid. er zitten ook 2 raampjes in, zodat je door en door kan kijken om kiekeboe te spelen. (rol is van chicco). verder heeft hij een klein zacht leren balletje die hij weggooit en er vervolgens achter aan kruipt. moet ik er wel bij zeggen dat hij al kan kruipen en zitten, dus dan word t wel makkelijker. misschien moet je anders zon loopstoeltje proberen, of een loopauto, die hebben vaak ook een onderstel zodat ze kunnen hobbelen. lars heeft bij opa en oma zon ding, en daar zat ie met 6 maanden al in. dat ding heeft gordeltjes dat ie er niet uit kan vallen en er zit een toeterje op die verschillende geluidjes maakt. wij hebben inmiddels de bovenrand en de onderplaat eraf gehaald zodat hij kan rijden. hij vind het vooral leuk om je te volgen. als ik hem op de grond zet en ik loop naar de keuken komt ie als een speer achter me aan. heel gezellig :D

deed ik iid ook vaak, zette hem vaak zo in de box want ik heb plavuizen, dus op de grond vond ik wat link..... nu heb ik zon foampuzzel liggen om op de grond te spelen, die vind ie ook errug leuk..... kan ie lekker slopen....

5. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Zo'n kruiprol hebben wij inderdaad ook, volgens mij precies dezelfde (ook van chicco) maar mijn dochter was er bang van! Intussen vindt ze hem wel oke, maar omdat ze nog niet kan kruipen kan ze er niet zoveel mee eigenlijk. Het enige dat ze leuk vindt is het knopje indrukken waardoor het muziekje begint te spelen. Maar ja, daar kun je ook wat anders voor kopen met muziek.

Wat betreft het loopstoeltje: mijn consultatiebureau raadde me dat ten zeerste af, het zou heel slecht zijn voor de heupjes en er is ook een risico dat ze op hun tenen gaan lopen daardoor....

6. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Thyron speelt graag met z'n dieren draaitol van vtech, hij kan er lekker op rammen hahaha.

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    [quote
    ]Wat betreft het loopstoeltje: mijn consultatiebureau raadde me dat ten zeerste af, het zou heel slecht zijn voor de heupjes en er is ook een risico dat ze op hun tenen gaan lopen daardoor...[/quote]

zou kunnen, maar die auto kan je ook als hobbel gebruiken, dat vond ie erg leuk. nu kan hij goed met zijn voeten bij de grond en mag hij hem als loopauto gebruiken. die stoeltjes met zon hangbroekje ben ik niet echt een fan van, maar de kleine van mijn vriendin is er niet uit te slaan, die vindt t prachtig.

8. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    We hebben zo'n opblaasbare rol waar hij op kan klauteren maar wanneer hij erop hangtrolt hij mee en landt hij op zijn hoofdje (op de tegels).
    Boekjes lezen is ook een grote favoriet, met dank aan oma.

Ik ben absoluut niet voor loopstoeltjes. Ten eerste omdat ik het funest vind voor zijn heupen/rug en ten tweede omdat ons ventje zelf uit wil maken of hij iets doet of niet en hier kan hij niet zelf in/uit.

Muziekinstrumentjes gaan hier ook goed, alleen moet er bij de xylophoon en trommel een stokje en die stopt hij dus erg fanatiek in zijn mond, ook wanneer hij rond tijgert. Niet echt veilig dus.

Persoonlijk vinden wij veel speelgoed die werken op batterijen niet ok. Een uk duwt op een knopje en er komt geluid uit en er gaat een lichtje branden. Die van ons vindt het heel snel heel saai, te voorspelbaar. Knikkerbanen zijn leuk maar knikkers mogen nog niet.
    Ik zat te denken aan een kegelspel waarbij hij een bal moet rollen om kegels op te gooien. Iemand ervaring daarmee?

Voorlopig dus nog even aan de stapelbekers en blokken, denk ik.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik vind al dat Vtech spul wel heel gaaf
    en dat is ook echt afgestemd op de leeftijd

wel met batterijtjes... maar wat iker van gezien heb vinden veel kinderen het toch wel erg leuk

wij hebben voor anne de kiekeboe ster
    en das eignelijk het enige speelgoed wat ze leuk vind
    er zit namelijk een knipperend lampje in *grin*
    wat dat betreft hebben wij echt een motje
    geef dr een lampje en ze is helemaal gebiologeerd

ze verveelt zich vaak omdat ze eigenlijk nog niks kan.
    maar die kiekeboe ster reageert op beweging
    dus asl ze er tegen aan tikt.. dan maakt ie geluid en knippert ie
    dat vind ze vooralsnog best erg leuk toch.

hoop alleen dat ze snel dingen vast kan pakken.. want dan kan ze zichzelf misschien wat beter vermaken :)

10. vosje

vosje Actief lid

25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    wij hebben het abc rupsje ook van vtech en ook met baterijen :(
    Wout vond dit geweldig. Kan je aan de box hangen of gewoon voor je leggen.

11. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Een stoffen kegelspel hebben wij ook en vindt ze heel leuk, maar echt alleen kan zedat nog niet. Wel samen. Zo'n kralenspiraal is ook leuk voor deze leeftijd, kijk eens op www.speelplein.nl daar staat een hoop speelgoed wat leuk en geschikt is. Als ik zo jouw stukje lees ben jij ook meer voor speelgoed waar kinderen zelf hun creativiteit in kwijt kunnen dan al dat voorgekauwde chicco en fisherprice gedoe, nietwaar? Op speelplein vindt je erg leuk houten speelgoed ook. Duurzaam en goed voor de ontwikkeling, naar mijn idee....

12. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    tjaa jeej, hout is leuk, maar komt wel hard aan als je er mee gooit.....
    maar de houten trein en blokkendoos van papa staan als geschrobt en geboent te wachten tot hij er aan toe is.

saskia, lars was altijd gek op zijn lieveheersbeesst. felle kleuren, kraakt en piept als je erin knijpt en er zit een spiegel op het buikje. vooral die spiegel vind hij nogsteeds leuk.

13. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    @fioontje: je hebt gelijk dat hout hard aan komt, maar mijn ervaring is dat het zo zwaar is dat mijn dochter er daardoor eigenlijk niet mee gaat gooien. Daar nodigt het dan weer niet toe uit zeg maar. Ze is bijna 11 maanden en speelt al heel veel met de blokken en vormenstoof enzo. Overigens hebben we van Lilliputians ook blokken van stof, die zijn ook heel leuk. Er staan diertjes op en aan de andere kant wat ze eten, wat hun vacht is en wat hun staartje is. Ook erg succesvol hier! Maar als je een kindje hebt wat veel met dingen gooit dan lijkt het me logisch dat je niet voor houten speelgoed kiest om alleen mee te spelen.

14. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    een ouderwets activiteitencentrum(die van vroeger alleen nog te verkrijgen op marktplaats of elders, in ieder geval niet meer in de winkel)
    of speelgoed autootjes een lel er tegen aan en er achteraan tijgeren.

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ja jeej, ik denk dat lars aardig sterk is voor zijn leeftijd, want hij kan aardige slingers geven. :( ik moet zeggen dat het al wel beter gaat. en inderdaad loesje, speeltjes weggooien en er achteraan kruipen is hier ook favoriet, alleen geloof ik dat het kindje van de vraagstelster dat nog niet kan :(:

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan vind auto's ook helemaal geweldig. vooral maga bloks is erg leuk het is groot en ze kunnen er mee slaan enzo en het maakt wel ietsje gekuid.
    Daan zit verwondert te kijken als ik die blokken in elkaar doe en dan is het zijn sport om het uit elkaar te krijgen en we doen het nu best veel en hij helpt nu mee met een toren bouwen misschien is dat iets

Deel Deze Pagina