Tips voor luieremmer en bad?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sassie1980, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb nog even 2 kleine dingen die ik me afvraag...

    1. Waar gebruik je een luieremmer voor? Voor vieze papieren luiers en doekjes, dus eigenlijk als een soort vuilnisemmer? Het lijkt me zo onhandig, omdat je de deksel met de hand eraf moet halen en geen voetpedaal hebt.

    2. Waar gaan jullie het badje neerzetten, in de babykamer of badkamer? In de badkamer heb je water in de buurt, maar geen commode met aankleedkussen. In de babykamer heb je geen water in de buurt, vul je het badje dan met een emmer?

    Groetjes Saskia
     
  2. inamargo

    inamargo Lid

    1 jul 2007
    39
    0
    0
    dispatcher
    Grimbergen
    Sasikia,

    IK gebruik de sangenic vuilniscontainer met die spéciale casettes en vind hem reuze . De pampers zijn appart verpakt en je het geen geurhinder .

    Wij hebben een luierkussen in de badkamer en heel in het begin een klein badje maar ze is vlug met ons in de douche of in bad gegaan .

    groeten Erika
     
  3. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebebn een luieremmer en daar hebben we pendaalemmerzakken met handvat in..de poepluiers gaan in geodkope boterhamzakjes zo hou je ook d egeur tegen 2x per week verwisselen we de zak hebben wel onder de zak een luchtvervrisser leggen.
    het babybad stond eerst op de babaykamer en vulde we met de luieremmer, 1 goedgevulde emmer was genoeg voor 1 bad en hem legen deed me vriend die tilde hem naar de badkamer...was hij te werk liet ik het bad gewoon staan in de babaykamer ook als teun overdag ging slapen...
    later ging hij mee onder de douche..maar kan je hem niet makkelijk wassen en nu zit hij in een badring in het grote bad...
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    In de falt stond het badje in de kamer (geen ruimte in de badkamer)

    maar hier liet ik hem staan in de badkamer
    ik schoof hem zo dat de achterkant in de douchekabine stond en heb er een afvoerslangetje voor gekocht
    vullen deed ik met de douchekop zelf en legen haalde ik het stopje eruit en liet hem zo in de douchebak leeg lopen

    duss geen geschouw met emmers :)

    en de meer gebruikte ik net als Janette met zakjes alleen dit waren geurzakjes van de etto's
    deze gebruik ik nog :)
    dus eerst je luiertje in zo'n zakje doen die je van te voren al even open geschud had daarna zo de emmer in
    ruik je niets van ja lekker geurtje van de wegwerp zakjes :)
     
  5. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik gebruik een gewone prullenbak ( vind ik net zo makkelijk) , en ik heb een badmeubel, op wieltjes, dus die is makkelijk verrijdbaar..
    Ik ga het niet moeilijker maken dan kan hoor ;) , en wie weet als ze er is dat ze vrij snel mee onder de douche gaat..
     
  6. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Wij hebben een luieremmer. Hartstikke handig. En bij ons staat het badje op zijn eigen kamer maar we hebben daar ook een wastafel :)
     
  7. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben een Diaper Champ, die kan ook met gewone pedaalemmerzakken dus hoef je niet steeds dure casettes te kopen. Bevalt erg goed.

    Het badje staat in de badkamer, maar die is naast de babykamer, dus als ze in bad/onder de douche is geweest, neem ik haar gewoon ingewikkeld in een hydrofiel of badcape mee naar haar eigen kamertje om haar af te drogen en aan te kleden. Net zoals Deb sjouwen wij dus niet met emmers, badj vullen met de douchekop en leeglaten lopen met een slangetje in de douchebak.
     
  8. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb bij ons in de bijkeuken een luieremmer staan met zakken van het kdv die zamelen de luiers in voor recycling
    wij verschonen altijd beneden de luier
    en het badje staat beneden opgeborgen want het badderen in het kleine badje vindt ook in de woonkamer plaats
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben een luieremmer met 'druk'klep. geen idee hoe je het noemt haha. druk je boven op een knop en klapt dat dekseltje open. met een hand te bedienen dus.

    het badje gaat in het kamertje. daar hebben we meer ruimte en dan gooien we gewoon met een emmertje wat water in het badje.
     
  10. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    vraag me af of je wel een babybadje nodig hebt...
    je hebt tegenwoordig ook van die aquasits dus waar je kindje in kunt leggen en die je dan met zuignappen vast kunt maken in bad. zou je zoiets ook in t normale bad kunnen zetten of mag dat niet?

    en vanaf hoeveel weken mag je kleintje mee onder de douche? Hoor vaak dat veel mensen dat tegenwoordig doen. lijkt me trouwens wel een beetje eng want t lijfje van zo'n kleintje is toch al snel glibberig toch?

    Groetjes,

    Baby4me
     
  11. Niet meer actief

    Dat vraag ik me dus ook af. Wij hebben geen bad, dus het is óf het eigen badje óf de douche.

    We kopen dus wel gewoon een badje, wat we in de badkamer zetten. Qua luieremmer kopen we waarschijnlijk ook de Diaper Champ.
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zou een kleine niet in een gewoon bad doen, voornamelijk voor jezelf. da's toch altijd best laag, je werkt dan enorm gebukt. een eigen badje is dan juist lekker 'op hoogte'. ze hoeven trouwens helemaal niet meer duur te zijn, ikea heeft al een badje voor 6,95
     
  13. inamargo

    inamargo Lid

    1 jul 2007
    39
    0
    0
    dispatcher
    Grimbergen
    Margo gaat al lang mee onder de douche en ze vind die waterstraal heerlijk . We hebben wel een kop die je kan regelen .
    En we doen ze in ons bad in zo een ligstoeltje in het begin want nu wipt ze daar al uit . En ik zit gewoon op de knieen of we gaan er samen in . Ik Ina en Margo ... pret verzekerd :D
     
  14. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    maar mag een baby al meteen na geboorte mee onder de douche of pas na een aantal weekjes? dus in ligstoeltje in grote bad gaat op zich wel. goed om te weten.
     
  15. inamargo

    inamargo Lid

    1 jul 2007
    39
    0
    0
    dispatcher
    Grimbergen
    Wij namen ze dadelijk mee onder de douche
     
  16. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb een sangenic voor de luiers.
    mijn badje komt in de badkamer te staan straks ,in de baby kamer word het zo proppen want het is een vrij klein kamertje.
    ik heb wel zo een zuignap zitje voor in het badje gekocht, kreeg ik als tip dat dat wel makkelijk was ivm als het kindje zwaarder word.
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm wij zijn er nog niet uit wat het handigst is

    dacht zelf dat het best een optie was om een badje danwel emmer op de wasmachien te zetten.
    maar collega hier raadde dat af omdat je wasmachien toch op stroom werkt uiteindelijk
    en je ongetwijfeld knoeit

    vervelende is dat het me de meest handige (en stabiele) plek leek.

    zo'n standaard zal vast heel stevig staan.. maar vast niet zo stevig als een wasmachien toch?

    en wil graag sowieso een tummytub (of iets dergelijks) en asl we een badje nemen kopen we er waarschijnlijk een soort van badkussen bij ipv een stoeltje
    daar kun je ze opleggen zodat ze gewoon drijven.

    heb alleen nog niemadn gevonden die het ook welesn gebruikt heeft
    dusof het ECHT ideaal is moet nog even blijken.

    en tja.. het argument: dat als er te veel gewiebeld word ze omvalt.. tja eh.. he tis niet alsof ze op zo'n steuntje in een badje.. WEL alleen in bad mag/kan *grin*
    gelukkig zijn zowel het drijfkussen als het steuntje niet zo duur dus als het niet werkt kunnen we altijd nog zo'n steun/zitje aanschaffen.
     
  18. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Op dit forum bij aanbiedingen heeft iemand verschillende diaper champs staan. Dit vind ik echt een ideale luier emmer. Je kunt gewone zakken ervoor gebruiken en zijn toch geur vrij. In het begin stinken de luiers niet zo maar die geur komt vanzelf! ;)

    Wij hebben een badje en standaard alleen gebruiken het allang niet meer. Lekker mee onder de douche of mee in het grote bad. We zetten het wippertje met een handdoek en hydrofielluier naast de bad/douche daar zetten we hem in en douchen dan zelf vlug even af.
     
  19. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    saskia, ik denk dat het badje best op de wasmachine kunt zetten hoor. heel veel mensen hebben een wasmachine in de badkamer staan, de buitenkant moet toch echt tegen vocht kunnen. ik zou alleen de machine niet aanzetten als je doucht of de kleine in bad doet en verder de wasmachine schakelaar uitzetten. ik zou wel een antislip matje op de machine leggen, zodat het badje niet weg glijd
     
  20. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb de luieremmer een jaar gebruikt, toen heb ik hem afgewassen en op zolder gezet, ik vond die luiers gaan stinken.
    Nu gaan de luiers direct de otto in.
    Wij doen Steven in de badkamer in bad, alleen tijdens de kraamtijd is Steven op z'n kamer in bad geweest.
    Eerst stond het badje op de standaard, nu staat het badje in ons grote bad.
    M'n man heeft een plank gemaakt op het bad, daar heb ik het aankleedkussen op liggen waar ik hem uitkleed en afdroog.
     

Deel Deze Pagina