Oo nee he! Wordt het "zo een dag"?!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door lellebel2, 5 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kennen jullie dat? Dat het gekibbel tussen de kinderen sochtends vroeg al begint en het nergens over gaat. Vanaf het moment dat ze hun ogen open hebben zitten ze elkaar dwars en hoor ik alleen maar nouuu hou op, niet doen, abc ik kap er mee enz enz.
    Soms een kleine vechtpartij erbij
    Ik kan dan zo kwaad worden (zoals nu) en heb dan ook gelijk geen zin meer om iets leuks met ze te gaan doen want dat gekibbel gaat de hele dag zo door.

Ik heb ook geen zin om er elke keer tussen te komen dus soms denk ik dan van jullie zoeken het maar uit! Maar ondertussen loop ik mezelf helemaal op te vreten.

Wat doen jullie op zulke dagen? Het is heerlijk weer dus wil ook niet de hele dag thuis zitten omdat hun zich vervelend gedragen nu.

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    toch wat leuks gaan doen.. buitenlucht doet iedereen goed en zorgt voor afleiding. naar het bos strand kinderboerderij speeltuin.. zoiets :)

3. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Werkt het om ze af te leiden?
    Even iets uit de kast pakken waar ze al even niet mee gespeeld hebben?
    Muziekje aan en zelf proberen even vrolijk te doen. Jouw stemming door hun gedrag is logisch maar daardoor blijf je allemaal in die negatieve cirkel.
    En zeggen dat als ze lief spelen je dan wat leuks met ze gaat doen maar daar anders geen zin in hebt.
    Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet het.
    Heb zelf maar een kind maar wel een klas vol bengels elke dag haha

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zorgen dat ze hun energie kwijt kunnen en dus minder energie over hebben om te gaan kibbelen. Afleiden dus waarbij ze zelf ook flink bezig zijn.

Ga een eind met ze wandelen of naar een speeltuin.
    Of zet een zwembadje buiten neer.
    Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar wellicht is er een buurvriendje/vriendinnetje waarmee de oudste kan spelen en dan even bij diegene thuis? Heb je even geen gekibbel thuis.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Naar buiten! Zodra het strijd is, naar buiten. Het is even een drempel over om alles in te pakken enz maar ga naar het strand, de kinderboerderij, vissen, wandelen, fietsen. Ga weg!

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn idd naar het strand gegaan en het gekibbel was heel gauw voorbij. Zijn net pas thuis en we hebben alsnog een hele leuke dag gehad.

Deel Deze Pagina