Vraagje over dochter van 4

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Maverick, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maverick

Maverick Lid

22 mrt 2014
    65
    1
    8
    Ergens in Nederland
    Hallo allemaal,

Wij hebben een dochter van 4 en over max. 9 weken komt haar broertje.
    Nu is het zo dat wanneer we bij anderen zijn ze geen moment van mijn zijde wijkt en alleen maar bij me blijft hangen of op schoot wil zitten.

Vanmiddag bij mijn beste vriendin en haar dochter (vriendinnetje van onze dochter die we heel vaak zien).
    Van 13.30 uur tot 15.00 uur zat ze aan me te hangen, vroeg ze wanneer we weer naar huis gingen en bleef ze maar huilen. Ze wilde niets met haar vriendinnetje doen.
    Terwijl er niks aan de hand is als we de deur uit lopen om er heen te gaan. Maar zodra we binnen zijn is het mis en vraagt ze of ik niet wegga.

Ze kan ook absoluut niet tegen lawaai. Van de week traktatie weggebracht naar een moeder van een meisje uit haar klas. Ze wilde heel graag mee, dus haar meegenomen, maar daar was het meisje met haar broertje heel luidruchtig en begon onze dochter weer heel erg te huilen en te vragen wanneer we weer naar huis gingen.

Herkent iemand dit? Kan het te maken hebben met de spanningen dat haar broertje er bijna aan komt? Ik weet het soms echt even niet meer.

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dat hoeft niet per se. Mijn dochter heeft ook van die periodes gehad en zij is enig kind. Ook dat niet tegen lawaai kunnen, herken ik. Accepteer dat ze nu zo is. Het komt vast goed.

Deel Deze Pagina