heb al wat zitten terugzoeken in de berichten maar kan niet meteen iets vinden, dus vandaar een nieuw onderwerp. Ik zie veel vragen over mogelijke zwangerschappen tijdens Mirena, maar ik kan nergens terugvinden of dit zo effectief ook zo was. Zijn er dus meiden hier die zwanger zijn geworden doorheen de Mirena? Hier al mijn 2de mirena (in totaal al 6j heel gelukkige gebruiker) en nog nooit problemen gehad. Tot een paar dagen geleden ik toch bijzonder misselijk ben 's ochtends, ik ben al een week of 2 ontzettend moe (als ik een dagje niet moet werken doe ik een middagdutje - iets wat mij anders nooit overkomt), begin nu ook puistjes te krijgen in mijn gezicht. Overtijd kan ik niets zeggen want heb dus al 5,5jaar geen bloedingen meer. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik zwanger zou kunnen zijn want het is toch één van de veiligste voorbehoedsmiddelen en de kans op zwangerschap is toch bijna onbestaande. Aan de andere kant kan ik mijn hoofd natuurlijk niet blijven in het zand steken. Dus vandaar mijn vraag: kan het echt dat je doorheen mirena zwanger wordt? Kennen jullie zo een meiden? En indien ja - is dat dan allemaal goed gegaan?
Ja hoor je kan echt zwanger worden met een Mirena. Doordat het spiraal verwijderd moet worden heb je een iets verhoogde kans op een miskraam. Ook is het risico hoger op een BBZ. Ik zou even testen. Dan weet je het zeker. Mijn spiraal is er net uit, omdat ik mij al heel lang zwanger voelde. Ben zelfs 15 kilo aangekomen. Nu kan het ook zijn dat die klachten erger werden door mijn slechte uitstrijkje. Hoe dan ook ben ik nu van mijn zwangere gevoel af nu hij eruit is De andere klachten komen puur door het andere. De kans dat je zwanger bent is dus heel klein.
Ja, hierzo. Al 5 maanden zwanger toen we erachter kwamen. Mijn mirena is er inmiddels uit (AUW!) en ik ben stiekem best bang voor de gevolgen, omdat hij er dus heel lang in heeft gezeten.
Thx voor jullie reacties. Denk dat ik straks inderdaad toch een test ga halen voor morgenvroeg, een kwestie dat ik weet waar ik aan toe ben en ik toch wat dingen kan aanpassen indien nodig. (heb nl nog wel genoten van een glaasje wijn en een boterham met filet ) Ik ga er van uit van niet want het lijkt me nog steeds echt een enorme toevalstreffer. (mijn man zei al - dat we dan maar eens een lotterij ticketje moesten gaan kopen ) Het zou compleet ongepland zijn, maar aan de andere kant ook wel prima. We hebben er al 2 en dat is goed zo. De vraag voor een derde is wel eens boven gekomen maar door allerlei praktische overwegingen was het antwoord 'nee'. Als het er dan toch van moet komen dan heeft het zo moeten zijn en gaan we er ook gewoon intens van genieten! Jeetje Pepijnn dat is ook schrikken als je er ineens na 5 maanden achterkomt. Heb je dan nergens last van gehad? Heeft de gyn iets gezegd over mogelijke gevolgen? Was het niet gevaarlijk om die mirena eruit te halen tijdens de zwangerschap? Kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt - zou ik ook hebben moest ik jou zijn.
hallo, Ik had mijn mirena net een jaar. Ik kende mijn vriend net 2 maanden en ik werd ineens misselijk in de auto kon bepaalde geurtjes niet meer verdragen. Hij zei ga jij maar een test halen. Ik nog ja maar dat kan niet want heb mirena spiraal. Nou ik was dus wel zwanger. Meteen gyn gebeld. Spiraal zat onder het vruchtje en dan kunnen ze hem eruit halen. Zit hij erboven komt ie meestal met de bevalling mee. Is wel meer risico op miskraam maar bij mij is het goed gegaan. Het kan dus wel zwanger worden met een mirena. Het was toen mijn eerste mirena en mijn laatste. groetjes mammav2 inmiddels 3
Ik ben niet zwanger geraakt Door de mirena maar wel Door koperspiraal. Bij mij hebben ze die spiraal met 5 weken zwangerschap er uit gehaald lag toch al op de operatie tafel want ze dachten dat ik een bbz had. Wat achteraf een giga cyste bleek te zijn. Ze hadden tegen mij gezegd van nou mevrouw gaat er maar vanuit dat t een miskraam wordt. Nou mijn miskraam van 2 ligt nog heerlijk te slapen in bed