Welk sportief doel heb je voor het komende jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamameer, 13 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.028
    6.773
    113
    zuid-holland zuid
    Minimaal 1x in de week naar het centraal station gaan fietsen ipv met het boemeltje. Dat is 2x een halfuur fietsen, heb ik toch weer een uur bewogen.

Door een blessure lukt hardlopen niet meer, maar ik blijf er teveel in hangen. Alsof hardlopen de enige sport is die je kan doen en als dat niet kan, dan kan er niks. Dus mijn goede voornemen is een andere sport gaan zoeken die wel lukt!

Chillin en mamameer vinden dit leuk.
  2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    Bij hardlopen is het ook altijd fijn om gewoon uit huis iets te kunnen doen. dat heb ik alleen met wielrennen of mountainbiken ook, maar dan ben je vaak weer langer onderweg. toch wel
    lastig he om iets anders te vinden als je juist zoveel plezier uit een bepaalde sport hebt gehaald.
    misschien is zwemmen iets voor je, kun je leren borstcrawl zwemmen bijv. toch weer iets nieuws niet belastend voor je lichaam.
    of iets als kickboxen, lekker actief.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  3. am1985

am1985 Actief lid

13 sep 2014
    165
    54
    28
    Meer wandelen tijdens de lunchpauze en proberen om yoga en krachttraining weer onderdeel van het dagelijkse patroon te maken.

4. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.928
    3.129
    113
    Elke dag naar de peuterspeelzaal & opvang fietsen. Zodat toch aan beweging kom. Side note: ik fiets op een normale fiets. Dus geen ondersteuning.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Geef ff door als je wat vindt, ik heb nog geen waardig alternatief gevonden voor die hardloop zen momenten. Mis mn half uurtje buiten spelen. Fitness en x core viel in elk geval af, meer blessures dan baat.

Inline skaten wordt met mij ook niet, dat is teveel leedvermaak voor de omstanders en wandelen is wel lekker (en doe ik veel) maar is t ook weer net niet.

6. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.492
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Minimaal 2 keer per week naar de sportschool gaan, waarvan sowieso 1 groepsles. Dit is een lastige voor mij omdat ik altijd wel een smoes heb waardoor ik er geen tijd voor hem terwijl ik gewoon zo goed als fulltime huismoeder ben.

Over het algemeen meer wandelen en fietsen.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Beginnersschema heb ik met jongste in de wandelwagen gedaan. Wandelen / joggen. Dat ging best goed. Heb je wel een fijne wagen voor nodig. En ik deed het met de baby in de maxicosy (dus de autostoel op de wagen) . Met de baby los in de bak is joggen wellicht niet zo fijn.

MamaSofie1 vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Ik wil graag het hardlopen weer langzaam opbouwen. Ik ben al jaren bezig terug te komen op de 5 km. Dat is ook gelukt.
    Maar ik zou graag weer een 10 km willen lopen. Dat vond ik vroeger een heerlijke afstand. Maar de opbouw gaat extreem moeizaam. (Iets met leeftijd denk ik. En Tietze werkt ook niet mee)

Gaat nu niet lukken. Zit terug op 3 km en max 1 keer per week.

Die ene keer combineer ik met yoga. Eerst wat oefeningen thuis als warming up (via de wii-fit) en dan een rondje joggen.

mamameer en cowgirl80 vinden dit leuk.
  9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.028
    6.773
    113
    zuid-holland zuid
    Oh ik heb dezelfde wens als jij! Ik zit nu op 2 x in de week 3 km. In het voorjaar was ik verder, maar toen heb ik mijn been toch weer overbelast op 1 of andere manier, en mn achillespees kwam er bij en last van schouder en mn nek. Het lijkt wel of mijn hele linker helft bij het minste of geringste de vernieling in draait. Dus ik ben ookal weer 2 jaar bezig alles bijelkaar. Ik heb de hoop toch echt een beetje verloren. Ik durf ook niet goed meer verder op te bouwen. Wel knap dat jij vol blijft houden!

mamameer en Mamafiets vinden dit leuk.
  10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.028
    6.773
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben ook 1 keer in de week bij een buitensport groepje, maar ik ben ook bang dat dat meer blessures oplevert dan dat het voorkomt. Ik dacht dat het bij een leeftijdsdingetje was, maar jij bent toch nog eens stuk jonger dan ik!? Train je dan niet te intensief ? Ik vind dat ook moeilijk hoor, vooral in een groep laat je je snel meeslepen. En in mijn sportgroepje zitten zestigers die fitter zijn dan ik:$

11. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik wil voor mezelf tijdelijk een mooie nieuwe fiets kopen waar mijn fietsstoeltje op kan zodat ik L. Na de winter met de fiets naar de opvang kan brengen en ook in de lente en zomer lekker de fiets kan pakken naar het meertje of andere dorpjes

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.707
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    IK wil het wandelen weer gaan oppakken. Is echt in het slob geraakt, terwijl ik het zo heerlijk vindt.
    Slecht weer maar ook dat ik steeds ziek zwak en misselijk ben. Hoop dat ik straks weer eens een beetje fit ben en op de eerste droge avond ga ik er weer voor. Komt wel weer goed maar ik moet weer even een ingang vinden.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.869
    31.456
    113
    Vrouw
    Dankje.
    Ik heb dan ook geen pijnlijke blessures. Anders was ik er ook wel mee gestopt denk ik. Maar kom gewoon niet echt vooruit zeg maar. Conditie-ding

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Nou ik ben uit 84 dus vermoedelijk valt dat best mee. Ik werd ook met afstand ingemaakt door enkele dames met heel wat meer levensjaren. Maar laten we het er op houden dat de ruimte in hun agenda's ongetwijfd aanzienlijk ruimer was dan die van de gemiddelde 30-40'er die een poging doet tot sporten tussen werk, huishouden, studie, (kleine)kinderen en boodschappen door.

Xcore viel op zich wel mee, zat 1 nasty buikspiertraining in maar die haakte ik gewoon onvrijwillig af. Mijn buikspieren zwaaiden gewoon adios, maar oke dat mag. Mn schouder daarentegen was wel vernijnig en ik had al de lichtste grid buis. Ene kant geen issue, andere kant elke keer 1 specifieke spiertje in de kop van mn schouder.

Bedoeling was ook niet om in 6 weken modellijf te hebben, meer om een langdurig verantwoord bewegingspatroon te hebben en een uitlaatklep. Enige doel wat ik had was om in elk geval niet meer spekkie te krijgen terwijl ik aan t stoppen was met roken, de rest was niet zo belangrijk.

De combinatie werkte eigenlijk best prima, zolang je lijf meewerkt tenminste.

15. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.238
    4.464
    113
    Vrouw
    Mijn doel is om het voetenpad om Hilversum te wandelen (25km). Zal flink pittig worden, weet niet of 2024 haalbaar gaat zijn. Zal eerst moeten revalideren van deze zwangerschap. Eind februari/begin maart bevallen, dan mag ik per mei naar revalidatie therapie. In totaal heb ik dan nog een half jaar om van 20 weken bedrust naar 25km wandelen op te gaan bouwen. Vrij ambitieus, maar een mens moet een doel hebben. En als het 2025 wordt is dat ook oke, als er maar vooruitgang in zit.

Chillin vindt dit leuk.
  16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Sowieso meer gaan bewegen, ben spreekwoordelijk "zo lui als een varken" momenteel en voel me er ook 1.

Skeeleren, suppen of mountainbiken staan wel op het verlanglijstje maar voor nu gewoon bewegen.

17. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.792
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Lange afstanden fietsen op mijn trekkingfiets, zou graag 80-100 km op een dag willen doen.

In september een begin gemaakt met jachtzeilen, daar wil ik verder mee oefenen.

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.808
    7.406
    113
    Ik zou de 5km willen hardlopen in minder dan 5min/km. Vandaag meteen maar weer een intervaltraining gedaan, anders gaat het hem sowieso niet worden :roflmao:

En mijn ambitie is om regelmatig te fietsen naar mijn werk, 20 km enkele reis, gewone fiets. Dat was afgelopen jaar denk ik een keer of 6 a 7, moet echt meer worden

19. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Een jaar zonder enorm veel/lange sportieve "gaten". Begon dit jaar goed: 2x p week wielrennen en 1x naar de fitness. Echter had ik toen een stok achter de deur: mijn fysio. Ik zat namelijk in een revalidatie traject van mn knieoperatie. Vlak voor de zomer hoefde ik niet meer naar de fysio. Toen heb ik m'n ritme nog volgehouden tot we op vakantie gingen, echter daarna nooit meer lekker opgepakt. Ook omdat ik weer meer last had van mn knie een aantal weken. Maar toen mn knie weer goed voelde was mn motivatie in de kelder belandt & heb ik nu 3 maanden helemaal niks gedaan o_O:oops:

Zometeen stap ik binnen nog op de fiets (tacx trainer) om iig het 1x per week fietsen weer op te pakken. Morgen is de laatste dag puppycursus met onze pup, dus daarna wil ik de donderdagavond weer gaan gebruiken voor de fitness zoals ook voor de zomer.

Na een lang verhaal: mijn doel is dus om 2024 gemiddeld 2x per week te sporten minimaal! En daar begin ik dus wel nu al mee en niet pas in januari, gezien de feestdagen die komen met eten kan dat geen kwaad :roflmao:

20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    ik heb contact met een groep vrouwen die allemaal duursporten doen. En ik kan beamen dat veel van de 60 plussers in die groep het fitste zijn. Rennen een halve marathon in 1u40 min. Zwemmen met gemak 10 km in buiten water. Of voltooien een volledige triatlon. Nou petje af!! Ze hebben echter vaak wel alle tijd om te trainen, geen kleine kinderen, geen zorgtaken met zieke ouders etc. Maar nog steeds super prestaties!echte voorbeeld vrouwen! Dus ik probeer vooral te sporten, om fit te zijn en zo veel mogelijk blessures voorkomen.

Deel Deze Pagina