hoe moet ik hier op reageren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vandaag is ons meisje op het kdv geweest, verder prima geslapen wat later thuis door het verkeer.
    Prima gegeten en ondanks dat ze ruim een half uur later aan het eten zat toch nog om de "normale tijd" haar laatste fles.

Nu werd ze me toch boos tijdens het tandenpoetsen!
    Ik ga dan toch even door omdat het wel moet ze heeft nu bijna 4 tanden.

Dus helemaal overstuur pak ik haar op en ze beet me ineens heel hard in mijn gezicht. De afdruk van de tandjes staan erin en het bloedt. Het was echt een boze beet geen kusje wat een beetje ruw uitpakte.

Ik heb nu al vaker meegemaakt dat ze letterlijk van zich af wil bijten als ze boos is.

Ze was net dus helemaal overstuur en ik wilde haar zo niet in bed leggen dus haar even afgeleid door een boekje te lezen.

Maar dit kan natuurlijk niet.
    Maar hoe pak ik dat dan aan ze is bijna 11 maanden en nog niet in een corrigeerbare leeftijd toch?

Dit was echt niet leuk!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb onze zoon in zo'n situatie altijd op een duidelijk 'onvriendelijke' manier op de grond gezet. Dan zei ik duidelijk "Nee, dat mag niet" en dan zette ik hem kordaat neer en liep ik even bij hem weg.
    Binnen een halve minuut was ik dan alweer terug om te troosten hoor, maar dan had hij toch wel duidelijk gemerkt dat mama even boos werd.

3. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Inderdaad duidelijk 'nee' zeggen.
    Op die leeftijd krijgen ze echt wel in de gaten wat het betekent als jij 'nee' zegt. Ik merk dat althans bij mijn dochtertje wel...rond die tijd ging ik aangeven aan welke spullen in huis ze bijvoorbeeld niet mag komen.

Ik zou iets zeggen als 'nee, je mag mama geen pijn doen'.
    Boze toon en boos gezicht, zodat duidelijk is dat dit niet mag.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oke dan ga ik dat doen!

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik zeg ook op een boze toon 'nee' en zwaai er met vinger bij. Ook vertel ik waarom dat niet mag.

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hier wordt ook al gebeten en geknepen, en behoorlijk hard... :)
    Inderdaad, ze zullen een correctie nog niet snappen, maar als je consequent iedere keer "Nee" zegt (met uitleg) en haar even wegzet gaat ze op een gegeven moment wel de link leggen...
    Hier pak ik het ook zo aan (of even afleiden voor je verdergaat doet ook weleens wonderen), het werkt nog niet, maar dat komt vanzelf... hoop ik... want het doet verrekt zeer... ;)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het anders aanpakken. Ik zou zelf zeggen "Dat was niet fijn he, dat mama jou tandjes deed poetsen terwijl jij zo moe bent. Maar bijten doet au" ofzo. Het is namelijk wat anders als je kindje tijdens het spelen of zomaar bijt, of als ze bijt omdat jij haar zoals je zegt onder dwang haar tandjes aan het poetsen was. Voor een keer kan het toch ook half gepoetst denk ik dan?

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Zoiets heb ik wel gezegd ik heb er op schoot gezet en gezegd dat ik dat niet leuk vond dat het echt pijn deed. Tandenpoetsen is elke avond feest ze wil het zelf doen maar wij poetsen eerst zelf dan mag ze zelf klooien. Maar dat ze zo gericht bijt is wel vervelend want ze probeerde het later weer. Ze was echt overstuur en we hebben een boekje gelezen, ik heb er in bed gelegd en toen was het goed.

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo zou ik het dan eigenlijk juist weer niet zeggen, geen aanval op jou manier van doen of wat dan ook ieder zn eigen ding

maar naar mijn mening is dit te veel informatie voor een kind waar het niets mee kan, te lange zin waar hij/zei niets van snapt.

ik denk dat duidelijk op een boze toon ""nee"" zeggen en boos gezicht en even neer zetten (daarna natuurlijk weer troosten als hij/zei aan het huilen is) duidelijker is (wat ze misschien ook nog niet gelijk snappen, maar denk ik wel eerder)

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja ik zat even met een .... vol tanden zeg maar.... Daarom ook de vraag... Maakt niet uit hoor kan er tegen! Ik altijd met mijn grote mond over dat je zoiets niet moet laten gebeuren en nu doe ik zelf niet zo slim. Wil het dus anders aan gaan pakken!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar je kind "straffen" omdat jij iets doet wat je kind aangeeft niet te willen vind ik omgekeerde wereld.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Is wel zo maar moet ik dan maar geen tandjes meer poetsen?
    Het is elke avond dus dat ze het niet wil en met tandjes poetsen heeft ze niet veel te willen dat is te belangrijk!

Dan zeggen we altijd; eerst poetst mama of papa en dan mag jij.
    Maar denk dat ze ook wel te moe was vandaag.

En dan geven we het borsteltje en dan zeggen we elke keer nu ben jij aan de beurt en dan zit ze een beetje te sabbelen te bijten en dan gooit ze 'm op de grond en dan zeggen we "klaar" en dan lezen we nog een boekje en dan gaat ze naar bed.

13. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Zo deed (en doe) ik het ook! Precies hetzelfde. Ik weet ook nooit zo goed hoe ik moet reageren op dit soort momenten, ze zijn gelukkig ook nog maar heel weinig voorgekomen (en niet met bijten maar knijpen) maar dit lijkt mij dan maar het beste. Even afkoelen... laten rusten en weer terug om even te troosten en positief te eindigen... of zoiets.

Nu ben ik natuurlijk wel eens wat strenger dan toen Dennis 10 maanden was, hij snapt nu ook meer maar nog steeds als het een keertje de spuigaten uitloopt met meneertje doe ik het zo.

14. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    #14 Mango26, 22 jun 2012
    Laatst bewerkt: 22 jun 2012
    Tsja, dit is even een inkoppertje hoor...
    Maar mijn kleine man vind het nodig om mij te bijten als ik hem bij de tv-kast weghaal waar hij zich aan op trekt...
    Hij wil niet dat ik dat doe, maar ik zie gevaar (omvallende kast / tv) als hij dit wel doet, dus haal ik hem weg...
    Vervolgens wordt hij woest, draait zich om en bijt in mijn knie...

Dan 'straf' ik hem niet door 'Nee, dat mag niet, je doet mama pijn' te zeggen en hem even verderop op zijn speelkleed neer te zetten, maar laat ik hem op die manier wel merken dat dat ongewenst gedrag is, waarvan ik hoop dat hij later in gaat zien dat het pijn doet / niet lief is...
    Nu snapt hij dat niet, maar de kunst van de herhaling laat zich uiteindelijk wel uitbetalen denk ik...

15. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dan wordt 't nog lastig in de toekomst want kinderen zullen toch echt heel vaak iets 'moeten' (doen) wat ze niet leuk vinden en zullen toch ook echt gaan tegenstribbelen. Afhankelijk van de leeftijd natuurlijk, maar ik ga echt niet iedere keer een gesprek voeren met Dennis.
    Op een bepaald moment is 'nee' gewoon 'nee'. Lijkt mij. ;)

16. daniella1986

daniella1986 Actief lid

3 mei 2011
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!

17. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik ben het met bovenstaande eens.
    Hier is elke avond het tandenpoetsen een drama.
    Dan zou ik ze elke avond maar half poetsen..
    Sorry, maar het gaat niet altijd zoals zij het wil.

18. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Ik zet hem ook weg met een duidelijke 'nee' dan tel ik zelf even tot 10 ik wil niet handelen vanuit echte boosheid. dan zeg ik er nog kort iets over en dan een knuf om het goed maken.

19. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

klink raar maar als je een mensen beet heb gekregen moet je een spuit halen want een mensen beet kan dodelijk zijn....dus ook van je kindje

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ik leef nog :D

Deel Deze Pagina