Welk stel werkt er beiden onregelmatig?? Tips gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Miranti, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hallo!

Ik en mijn vriend werken beiden onregelmatig. We hebben allebei elke week andere dagen en werktijden. Mijn vriend werkt in de horeca en werkt elke week op andere dagen, waarvan 2 halve dagen ( een tot 16.00 en een om 16.00uur beginnen). Ik werk in de zorg en ook elke week andere dagen en ook nog andere tijden (vroege dienst/late dienst/slaapdienst).

Wie heeft dit ook? En hoe doen jullie dit met oppas? Ik kan straks hooguit 1 (met veel geluk 2) dag op een vaste dag vrij vragen, verder blijft het constant wisselen.

Alvast bedankt voor de tips! :)

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik heb het niet, maar werk wel in de kraamzorg dus onregelmatig.

Is het niet iets om met beide werkgevers in overleg te gaan of het mogelijk is om je werkrooster op elkaar af te stemmen zodat er altijd iemand thuis is voor de kids? En ook nog een dag waarop je beide thuis bent want anders ga je zo langs elkaar af leven en zie je elkaar nooit meer, alleen voor een snelle zoen.

Misschien is een gastouder die flexibel is ook een optie voor jullie?

Mijn gastouder heeft meerder kids waarvan de ouders in de zorg/onregelmatig werken. Zij vangt al eerder kinderen op dan normaal gebruikelijk is en zelfs in de avonduren en weekenden.

Kunnen ouders bijspringen?

Succes ermee, ik weet van mijn kant hoe lastig het kan zijn met opvang.

3. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Mijn functie is er helaas niet naar om op elkaars roosters af te stemmen (mijn rooster is ook nooit hetzelfde, ook elke maand niet bijv). Mijn vriend krijgt zijn rooster wel per week en mag wel altijd op het werk in de agenda neerzetten wanneer hij het liefst vrij heeft. Alleen dat kan hij niet altijd krijgen. Hij kan waarschijnlijk wel 1 vaste dag vrij krijgen.

Verder hebben wij wel mijn moeder en schoonmoeder die op kunnen passen, helaas wonen zijn alleen beiden op ruim 20 minuten bij ons vandaan. Zij gaan wel oppassen als het kan, maar we weten dus nog niet hoe we dat nou moeten gaan doen.

Daarnaast is kinderopvang/gastouder voor ons te duur. We leven al behoorlijk krap en komen om in de benzinekosten.. Dus we willen proberen zoveel mogelijk bij de familie te kunnen. Maar het is dus zo lastig plannen als je beiden onregelmatig werkt!

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Je krijgt een groot deel terug van de belasting he voor de kinderopvang. Hoewel met die bezuinigingen moet je zelf wel steeds een groter deel zelf betalen.

Erg lastig dan ja.

Kunnen de ouders niet naar jou toe komen om op te passen? Scheelt jullie alweer 20 minuten rijden dan.

Heeft je vriend wel al gevraagd of zijn rooster op die van jou afgestemd kon worden? Misschien kan het wel ineens?

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier ook! Maar bij ons kan je onbeschikbaarheden aanvragen. Ik werk nooit op maandag en woensdag (tenzij nacht) omdat we dan geen oppas hebben bv. En op de donderdag werken we contra, dan pas smoeder altijd s middags op. Als je niets aan kunt geven op je werk dan lijkt het me onbegonnen werk met een kind erbij.

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ikzelf werk ook in de zorg en mijn vriend heeft een beetje onregelmatige tijden. Opzich zijn ze op zijn werk wel flexibel. Hij heeft ook vaker een hele week storingsdienst.. dan moeten we altijd achterwacht hebben voor als ik ga werken. Neem je ouderschapsverlof op? En hoeveel uur ga je dan werken? Ik werk nu 20 uur waarvan ik standaard 1 vroege dienst in de week heb van 8 uurtjes. Dan past mijn moeder op. Verder als ik late dienst heb, komt mijn vriend eerder naar huis als dit mogelijk is. Anders komen schoonouders in huis. sv is met pensioen.. dus dat is wel makkelijk. Hopelijk kun je iets geregeld krijgen.

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Een van de ouders van mijn oppaskids werkt als stewardess dus die weet nooit wanneer en waar ze heen gaat. Ik heb afgesproken als er plek is is er plek en anders heeft ze (schoon) ouders die oppassen. Tot nu toe is er altijd plek geweest op 1 dag na dus werkt nog prima! Wellicht een gastouder in de buurt zoeken met dezelfde insteek? Weet niet waar je woont...?

8. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik heb mij nog niet verdiept in wat kinderopvang kost eigenlijk en wat je terug krijgt, meer ook omdat ik zelf het idee had dat ook gewoon geen optie was. Maar ik zal het nog eens uitzoeken.

Mijn moeder wil eventueel wel naar ons komen, maar is afhankelijk van anderen of openbaar vervoer omdat ze geen rijbewijs heeft. Schoonmoeder wilt liever bij haar thuis oppassen..

Mijn vriend heeft nog niet gevraagd of het altijd afgestemd kan worden. Of dit kan weet ik ook niet. Ze hebben dagen in de agenda staan dat het bijv heel druk wordt en dan kunnen ze hem niet missen bijv. Ik denk dat het enige is wat hij kan is de dagen vrij vragen en hopen dat hij ze ook krijgt.. Maar hij kan het nog eens gaan vragen natuurlijk!

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij werken allebei onregelmatig, ik 25 uur in de gehandicaptenzorg en hij 36 uur in de verslavingszorg. Zodra wij allebei ons rooster voor een bepaalde maand hebben,gaan we kijken op welke dagen we een probleem hebben en deze gaan we dan proberen te ruilen o.i.d. Zo is er altijd 1 van ons thuis voor Roos,we hebben alleen af en toe oppas nodig voor de overlap en dat is maximaal 2 uurtjes. Meestal komt mijn moeder.
    Helaas zien wij elkaar dus vrij weinig,zijn gemiddeld 1 dag per maand samen vrij..;)

10. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Het enige wat ik op mijn werk kan aanvragen is 1 of 2 vaste dagen vrij.Verder niks.
    Ik heb over 2 weken een gesprek met mijn leidinggevende en dan zal ik dit ook eens bespreken, dat het erg lastig gaat worden voor ons.

11. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Dat is niet vaak samen vrij, jammer voor jullie zeg! Voordeel is wel dat jullie kleine weinig oppas nodig heeft!
    Helaas heb alleen ik mijn rooster per maand en mijn vriend per week.. Dat is nog lastiger

12. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Feit is dat we het niet zo breed hebben, behoorlijk krap zelfs en ik niet weet of ik een gastouder kan betalen.. Ik moet dat ng eens uitzoeken.
    Ik woon in Zetten en er zal vast iets in de buurt zitten.

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Gastouders zijn vrij flexibel en je krijgt het terug van de belastingdienst net als bij de kinderopvang. Kinderopvang is vaak nog duurder ook! Bij kinderopvang betaal je voor een halve of hele dag en gastouder alleen de uren die je gebruikt bijvoorbeeld en daarnaast krijg je max 5 euro vergoed en een gastouder vraagt vaak rond de 5 euro terwijl een kinderopvang 6,50 vraagt vaak. dus zo duur is het niet hoor ;) en daar komt bij dat ik vaak deals maak met de ouders. ik heb een 2ling waar ik ruim 3 euro per uur korting heb gegeven omdat ze het niet breed hebben bijv. er zijn veel meer gastouders die net zo flexibel zijn met een goed hart hoor!;) Informeer eerst even naar gastouders en kijk wat je vergoed krijgt op Toeslagen

14. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik ga straks 28 uur werken, minder kan ik me helaas niet veroorloven. Ik ga wel binnenkort met mijn leidingevende in overleg welke mogeliijkheden er zijn.

Schoonmoeder komt sowieso niet bij mij thuis. Mijn moeder wilt wel heel graag, maar is afhankelijk van openbaar vervoer wat ook geld kost en vind het lullig als ze dat allemaal moet betalen dus dat kost ons ook nog wat.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet bekend ben met ouderschapsverlof.

15. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36

Oh dat je zoveel terug krijgt en gastouder dan redelijk betaalbaar is wist ik nog niet.. Even uitzoeken inderdaad!

16. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik werk als verpleegkundige in de zorg en mijn vriend als vrachtwagenchauffeur in het binnen en buitenland. We werken beide onregelmatig. Ik weet zo'n drie maanden van te voren wat mijn rooster is en mijn vriend weet het per uur wat zo komt hij thuis en zo blijft hij de nacht weg.

Ik werk 32 uur en alle diensten, tot nu toe want heb aangegeven dat nachtdiensten voor mij niet meer haalbaar zijn. (zoon dag en nacht wegbrengen naar opa en oma en zie ik hem dus te weinig).

Mijn zoontje wordt altijd opgevangen door mijn ouders en mijn schoonouders. Ik besef dat we hier erge mazzel mee hebben!

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    28 uur is idd veel maar moet te doen zijn als je alles goed kunt regelen. Wij hebben ook geen opvang van kdv of gastouder. Ik heb uitgerekend voor kdv maar dat is gewoon niet te doen. Dan moeten we per dag dat we kdv nodig hebben 40 euro bijleggen met wat ik ga werken... we hebben flexibele opvang nodig en dat is hier bij ons heel duur. Kost per uur 7,90...
    Gastouder kost hier in de omgeving 6 euro.. is wel een stuk goedkoper maar evengoed veel geld voor meteen 2. en we kunnen het gelukkig zo regelen. Als het niet had gekund, hadden we voor gastouder gekozen...

Mijn moeder past ook bij haar thuis op. Het is ongeveer 20 minuten rijden en ik kom er als het ware langs als ik naar mijn werk ga. Ik lever de kids op donderdag af, mijn moeder kleed ze om en geeft ze de fles...
    Mijn schoonouders komen hier in huis als het nodig is. Ze wonen 5 minuten verderop dus is wel makkelijk dat ze willen komen. Ik zou ff informeren op internet naar gastouders en kdv bij jou in de buurt.

18. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik maak roosters in de zorg en ik heb inderdaad een aantal mensen die een vast rooster hebben omdat de partner ook onregelmatig werkt, en ze zo de thuissituatie goed kunnen regelen. De mensen werken wel onregelmatig, maar werken bv een vaste avonddienst en vaste dagen een dagdienst. Het is gewoon goed te plannen, en volgens mij staat er ook iets in de huidige cao hierover, dat werk en gezin in balans moeten zijn. Gewoon al een beetje informeren in je team over hoe zij er tegenover staan als jij vaste onregelmatigheid hebt. Dan kun je die meningen meenemen in je gesprek met je leidinggevende. Zorg ervoor dat je alles goed uitgezocht hebt voordat je het gesprek in gaat. Nu ben je nog te vaag bv kinderopvang, ouderschapsverlof etc. Zet het voor jezelf ook op papier, dan vergeet je niets en kun je het iets minder emotioneel zien.

19. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Bedankt voor je advies. Ik weet dat kinderopvang het sowieso niet wordt, dat kunnen we gewoon niet betalen. Ouderschapsverlof moet ik me nog in verdiepen, maar dan krijg je ook minder betaald. En alles wat ik minder binnen haal kunnen we eigenlijk niet hebben.
    Mijn team snapt het dat ik wat vastigheid moet hebben, omdat ik nu totaal geen vastigdheid heb. De meeste met kindjes hebben ook een vaste dag vrij bijv. Mijn collega's hebben allemaal een basisrooster, dus een 4 wekelijks rooster wat zich steeds herhaalt, ik niet.. Want ik ben teamflexer dus vul gaten op.

20. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik werk ook in de zorg, toen ik nog in de gehandicapten zorg werkte ben ik toen mijn 1e werd geboren 20 uur gaan werken. Hier het geluk dat manlief maandag & vrijdag vrij was, en ik die dagen kon werken en een weekend in de maand. Nu met 4 kids ben ik via het flexbureau gaan werken. Werken wanneer het mij uit komt. begin van de maand krijg ik ene lijst en "kies" mijn werkdagen uit. Geen verplichtingen van feestdagen o.id. bevalt goed. Misschien is dat ook een idee...?

Deel Deze Pagina