Welk stoeltje, peuter bijna drie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bunchy, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

waarom heb je dan dit in je banner staan:
    Mei 2010: een prachtige zoon!
    Sept 2012: een prachtige dochter!

:(

ik zou eerder voor een 1-2-3 stoel gaan als je dochter er echt uit is gegroeid. En de maxi cosi in de auto laten staan zorgt voor veel minder tilwerk. Ik vind een 2-3 stoel toch minder geschikt. Hoelang is hij trouwens?

2. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen onze jongste uit de maxi-cosi gegroeid was, was de oudste ook nog geen 15 kilo en bovendien ook nog niet heel lang. Toch paste zij eigenlijk ook niet meer echt in de Römer King plus, omdat deze zo'n enorme hoofdsteun heeft. Wij hebben toen voor de oudste de 123 stoel van Lief gekocht (2 meisjes, dus dan kan dat). In die stoel heeft zij nog een hele tijd in de gordels van het stoeltje gezeten, maar wel zonder de extra verhoging en hoofdsteun. Ik vond haar toen nog echt te klein en te licht om in de autogordels te zitten.

Nu hebben we 2 auto's en de een brengt en de ander haalt, dus ook voor allebei stoeltjes nodig. Nu zit de jongste weer in de Liefstoel, weer omgebouwd tot groep 1 stoel en zit de oudste in beide auto's in de Maxi-Cosi Rodi, want nu is ze ook ruim 4 en 17 kilo.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Een stoel waarin je kind in de autogordel vastgezet wordt, is een verhoger. Al dan niet met rugleuning.

Een verhoger is pas veilig vanaf 4 a 5 jaar. Een jonger kind kan een klap van de heupgordel nog niet opvangen omdat de bekkenbotten nog niet goed genoeg onrwikkeld zijn. Grote kans op inwendige verwondingen bij een aanrijding dus.

Zolang het kind in zijn stoel past, laat het er ajb in!

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    Hum... Wat is nou de beste en goedkoopste oplossing? We hebben nu de tobi...

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De beste oplossing is beide kinderen in de stoel te houden die geschikt is voor hun lengte en gewicht.
    De jongste zo lang mogelijk in de groep 0+ stoel en de oudste zo lang mogelijk in de groep 1 stoel.

Je zou kunnen kiezen voor een 123 stoel voor je oudste zodra je jongste te groot wordt voor de 0+ stoel of voor nog een groep 1 stoel en daarna een verhoger (groep 2/3).

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk een Romer Kid(fix) of de Maxi cosi Rodi(fix). Even zien waar ze het beste in zit en kijken wat qua auto de beste keus is.
    Maar we hebben in principe in beide auto's een nr 1 stoel (tobi en priori) dus zouden ze tijdelijk ook even steeds kunnen overzetten.

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.853
    19.222
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon gaat na de zomer over op de maxi cosi rodifix. De hoofdsteun staat nu al in de hoogste stand en zijn kruin zit echt al gelijk met de bovenkant. Hij kan niet zelf in de stoel klimmen en hem erin tillen wordt voor mij helaas steeds moeilijker. Bovendien hebben we de basis van zijn huidige stoel (mc pearl) straks weer nodig voor de maxicosi van de baby. Als ik nu wist dat mijn zoon nog een jaar in een groep 1 stoel kon, had ik overwogen toch nog een groep 1 stoel aan te schaffen die wat lager is. Maar aangezien hij er nu toch al bijna uitgegroeid is en hij qua gewicht over kan, kiezen wij ervoor om voor hem gelijk een passende stoel aan te schaffen.

9. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Mijn jongste heeft tot 18mnd in de maxi cosi gezeten, 80cm en 11kg
    de oudste is nu 3 jaar 16kg en 98cm maar die zit nog wel een jaar in haar groep 1 stoel dus hebben we voor de jongste een nieuwe stoel gekocht, dit keer beter geïnvesteerd, gelijk een groep 1/2/3 stoel die achterwaarts in de auto staat.
    Voor de oudste gaan we volgend jaar wel eens over naar een 2/3 stoel.

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje van 18 mnd oud ga naar een 1-2-3 stoel over aangezien ze al bijna niet meer in haar groep 1 stoeltje past.
    Ze heeft nog 2,5 cm over tot haar hoofd over de rand komt en nog 9 tot haar oren tot de rand komen.

Aangezien ze al de lengte heeft van een 3 jarige maar gewicht nu gemiddeld is zal ze er al snel uitgegroeid zijn.
    Denk al voor haar 2de jaar.
    Ze is nu al 95,5 cm en groeid nog steeds 2 cm per maand.
    Ben dan ook benieuwd hoe hard een kindje blijft groeien op deze leeftijd want ik koop me groen en geel vanwege de harde groei.

Denk dat de groep 1-2-3 het beste is voor me meisje.

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
  12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Om de reden die ik je eerder noemde: het is veel gevaarlijker.
    Het lichaam, waaronder de wervelkolom en botten van een kind zijn nog enorm aan het groeien. Hierdoor kunnen ze op deze leeftijd nog geen klappen opvangen van de driepuntsgordel bij een ongeval, met inwendig letsel als gevolg.
    Als hij uit zijn stoel gegroeid zou zijn, zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen als je hem dan in een verhoger zou zetten maar als hij er nog in past niet. Denk je dat je jezelf nog recht aan kan kijken als er wat met hem gebeurd? Neem dan een 123 stoel, dan hoef je geen stoel weer te kopen.

13. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb toen dit probleem gehad met mijn oudste.
    Ik ben toen naar de winkel gegaan (babypark en ons laten adviseren). Hij heeft toen in de 15 kilo+ stoel gezeten, met 3puntgordel.
    Ze gaven toen in de winkel aan dat dit prima kon, ze keken naar de schouders ten hoogte van de stoel enz.
    Ik heb toen ook gezegd dat het mij om veiligheid gaat, als het kan, fijn. Kan het niet, dan zouden we nog een andere stoel erbij moeten kopen.
    Wij hebben dit advies opgevolgd.
    Ik ben er vanuit gegaan dat ze ons eerlijk advies gaven. We hebben wel een goede kwaliteitsstoel gekocht!

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Helaas weten heel veel verkopers niet wat nou echt veilig is, ik zou mijn dochter nu nog nooit in zo`n 2/3 stoel zetten maar dat is met de info die ik nu weet.

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Helaas hebben verkopers in een babywinkel er meestal weinig kaas van gegeten. Daarnaast handelen ze ook uit commercieel oogpunt.
    Het draait in een groep 2/3 stoel juist vooral om de heupgordel. Die moet goed passen. Laag over de heupen ipv over de onderbuik. De schoudergordel brengt minder schade toe tijdens een ongeval, dus het is niet zo erg als die nog hoog zit.

Deel Deze Pagina