Pukkels/uitslag baby 3 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rus05, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn dochter heeft de laatste paar dagen last van een soort uitslag in haar gezicht. Het is rood en ziet er een beetje uit als pukkeltjes. Het begon rond haar mond maar breidt nu uit naar de rest van haar gezichtje (vooral wangetjes, op voorhoofd niks). Ik denk zelf dat het zou kunnen komen omdat ze de laatste paar weken haar handen heeft ontdekt en de hele tijd met haar handen in/rond haar mond zit. Ook kwijlt ze sinds een week of zo flink, misschien dat dat ook wat irritatie oplevert.

Smeren jullie iets voor dit soort dingen? Zo ja, wat? En ik wil proberen wat vaker haar handjes schoon te maken op een dag, even kijken of de irritatie daardoor minder wordt. Hoe doen jullie dat, gewoon met wat water of zijn er speciale spulletjes voor? Bedankt voor jullie tips alvast!

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik gebruik daarvoor Vaseline-Cetomacrogol Crème. Kun je halen bij de apotheek en krijg je ook vergoed door de zorgverzekering.

Handjes schoonmaken doe ik met gewoon alleen water.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het 'gewoon' babyacne is. Krijgen heel veel baby's en trekt vanzelf weer weg.

Deel Deze Pagina