Ik zit hier even met het volgende. Mijn man heeft een aanbod gekregen voor een baan. Deze zal er dan extra bij komen. Als hij hier mee instemt betekend dit dat zijn werkschema er als volgt uit zal zien: Maanda: 06.45 - 19.30 Dinsdag: 13.30 - 23.00 Woensdag: 06.45 - 17.45 Donderdag: 13.30- 23.00 Vrijdag: 06.45- 19.30 Zaterdag en zondag: 12.00 - 18.00 (even weken) of 09.00 - 16.00 (oneven weken) Als hij zich nog een jaar kan laten detacheren zou het gunstiger zijn. Dan zal hij iedere woensdag vrij zijn en iedere doordeweekse dag om 13.30 thuis moeten vertrekken, tijden van thuis komst blijven dan het zelfde. Toen hij met dit verhaal thuis kwam begon ik meteen te steigeren! We hebben al een druk zwaar jaar achter de rug ivm een studie die hij volgde en daarbij de geboorte van dochter. Dit heeft onze relatie ook niet goed gedaan. Met vaderdag zei hij zelfs, van af nu is mijn gezin weer prio 1!!! . Daarnaast wonen we nu op een plek waar ik niet 100% op mijn plek zit en wat 45km van mijn familie en vriendinnen af is. Zouden we in mijn geboortestad wonen had ik er wellicht anders in gestaan. Hij vindt het niet tof dat ik meteen mijn hakken in het zand zet en gooit dan ineens balletjes op dat ik niet meer hoef te werken, ik zit in de ww, als hij die baan er bij neemt en dat het extra geld gunstig is ivm een mogelijke verkoop van ons huis. Hij gaat dus morgen op gesprek en is er al avonden serieus mee bezig en stopt er onwijs veel tijd in. Terwijl ik er niet echt achter sta. Wat zou jij er van vinden als je man deze uren maakte en dan ook nog is, van de 52 weekenden, er minstens 40 helemaal niet is?
Ik zou er niet mee akkoord gaan. Jullie redden jullie financieel nu toch ook als ik het goed begrijp? Zo ja, mijn man is mij meer waard dan een extra zakcentje..
Euh, als mijn vriend hiermee thuis zou komen zou ik ook totaal niet blij zijn (sorry) je eet dan 4 dagen alleen, en zit het weekend ook nog alleen.....
Oef.. Ik vind de werkdagen echt bizar lang.. en hij werkt dan 7 dagen.. Jij bent vrij of werk jij ook? Opzich is het geld natuurlijk heerlijk, alleen ik weet ook niet of ik er zo blij mee zou zijn.. Maar ik denk dat jullie het er samen goed over moeten hebben om dit tot een goed einde te brengen.. Misschien mag hij een dag minder ofzo.. Jeetje, hoop dat je eruit komt!
Ik zou er eeeeecht niet blij mee zijn en ook alles proberen om ervoor te zorgen dat het niet hoeft, maar als het niet anders kan, zou ik het moeten accepteren..
Ja het zijn inderdaad pittige tijden maar hij krijgt er behoorlijk wat voor terug begrijp ik...? en aan mij is zo'n vraag niet goed besteed. Getrouwd met een militair. Zou willen dat hij elke dag thuis was. Maar dat is niet...heb het geaccepteerd en ben het gewend . Alle mannen zijn meer thuis dan mijnes. Maar snap het wel hoor! Als ik een ander leven had zou mij dit ook pittig lijken. Maarja...als het echt zijn droombaan is..moeilijk joh!
Nee, daar zou ik niet vrolijk van worden. Mijn man heeft jaren op rotatie gewerkt, was dan 8 weken van huis. Dan zag ik 'm helemaal niet, maar als ie thuis was dan was ie ook 100% thuis. Dit ziet er uit als een recept voor een burn out. Niet goed voor het gezinsleven, niet goed voor de relatie, en ook niet goed voor jouw carriere, mocht je de ww weer kunnen vervangen door een baan. Als jullie gezinsinkomen 2 banen nodig heeft, dan lijkt het me niet redelijk dat 1 persoon die 2 banen gaat lopen doen en zich vervolgens niet meer thuis vertoond. Kan me ook voorstellen dat zijn opdrachtgever niet vrolijk wordt van een tweede baan van je man. Dat betekent dat hij zich niet meer volledig voor zijn baan kan inzetten, omdat hij te moe is.
Ik eet al 2 jaar 4 dgn in de week alleen met zoon, straks ook met dochter. Niet altijd leuk maar ben er aan gewend! Ik werk nu niet, zit in de ww. Nu redden we het financieel wel. Maar stel ik vind niks en mijn ww stopt in november dan redden we het niet. Maar ik ga er vanuit dat ik wel werk heb voor die tijd.
Mochten jullie het niet redden in november dan kun je altijd in november nog een plan B in werking stellen. Maar dit ziet er niet gezond uit. Hoe lang denkt hij dit vol te houden voor hij opgebrand is?
het is financieel misschien een mooi aanbod en het zou misschien een hoop zaken versneld oplossen, maar geld is niet alles. je hebt ook nog 2 kinderen die naast jou, quality tijd met hun papa willen hebben hier zou het echt niet gebeuren iig.
Hij heeft al zeker 4 jaar 3 werkgevers. Dus wat dat betreft is hij dat wel gewend en van die 3 zijn er 2 nog de zelfde dus zij accepteren dat ook. De vraag is natuurlijk, hoe lang nog? Man zei wel dat als hij dit ging doen het maar voor 1 seizoen is maar goed! Een seizoen duurt lang!!! Helemaal op deze manier.
Tsja mijn man is iedere dag van 7:30 tot 22:30 weg dus ik ben het gewend. Ligt eraan hoeveel ertegen over staat en hoe lang het duurt. Kan me voorstellen als je wel anders gewend bent je hiervan baalt. Je hebt het over jullie huis verkopen. Wellicht wil hij dit doen zodat het extra geld gebruikt wordt voor een eventueel verlies op de verkoop? Willen jullie dan terug naar jou geboortestad? Dan krijg jij et ook wat voor terug!
Ow ik zie nu dat het om een 2e baan gaat. Hoe lang denkt hij dat vol te houden? Lijkt me niet 'gezond' voor hem.
Huis staat al 2 jaar te koop en 1 kijker gehad! Als er verkocht wordt idd met verlies. Mijn gevoel zegt dat hij dit argument in de groep heeft gegooid om mij "te paaien." Het plan is idd om "mijn kant" op te gaan.
wat voor een baan is dat met zulke tijden? arbo technisch mag dat helemaal niet tot 23:00 en daarna om 6:45 weer beginnen Het lijkt mij niet dat dit iets is wat je lang kan volhouden, ik zou het niet goed vinden.
Nee, hier zou ik niet mee akkoord gaan. Mijn kinderen hebben ook een vader nodig. En ik zou me een alleenstaande moeder voelen met zo'n schema. Daarbij: jij bent op zoek naar een baan. Hopelijk vind je snel iets, en dan zit je met het probleem hoe je dat geregeld krijgt.
Ik ben deze tijden al ruim 6 jaar gewend. Doordeweeks ben ik een alleenstaande moeder en zie ik mijn man niet. In het weekend werkt hij op de zaterdag om de week en de zondag is hij gelukkig wel altijd thuis. Er moet toch geld binnenkomen. Ik werk zelf ook nog eens 4 dagen. Je krijgt er vanzelf wel ritme in hoor. Ik zou dus akkoord gaan hoor, ik zie het probleem niet.
Oef, Nee ik zal hier ook niet blij van worden ! Met deze tijden is een extra centje natuurlijk mooi meegenomen. Maar hoelang houdt hij het vol, en zoals eerder gezegd hebben de kinderen ook een vader nodig.