Uitslag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antje77, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Herkend iemand deze uitslag? We zijn al bij de arts geweest. Zij had het over waterwratten. Maar dat is het toch echt niet. Dat hebben beiden kinderen gehad.
    Ook toen ik zei dat ze waterwratten heeft gehad zei ze: dan is dit het vervolg ervan. Nou is echter al 3 jaar geleden dat ze wratten had en dit lijkt er totaal niet op.
    Ze benoemde toen naar de arts in opleiding: zalf voor tegen de jeuk en als het niet weg gaat verder kijken omdat de oudste allergieën heeft.

Naar mijn idee heeft het ook niet met een allergie te maken.
    De uitslag is 2 weken geleden begonnen en wordt met de dag meer. Begint met hele kleine bultjes en worden steeds grotere vlekken. De plekjes voelen wat verdikt aan en sommige wat schilferig. Buik zit helemaal vol tot aan haar lies en hals. Rug met uitbreiding tot in nek. Oksel, armen, boven benen en enkele op onderbenen. Zelfs in gezicht beginnen nu bultjes.
    Het jeukt niet.
    Ik ga sowieso deze week terug naar de arts. Maar misschien dat iemand de uitslag herkent.

Bijgevoegde bestanden:

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Nog een foto

Bijgevoegde bestanden:

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik dacht meteen aan de Vijfde Ziekte. Onze dochter heeft dat een paar weken geleden gehad. Maar dat zou toch door een huisarts wel herkend moeten worden, lijkt mij...

Bij haar begon het op de bovenbenen, dat trok daarna door naar de onderbenen, voeten, onderbuik, armen. Op de rug zat het alleen aan de onderkant, boven helemaal niks. Ze had een paar in haar gezicht, niets in de hals en nek. Alleen de dikkere plakkaten jeukten wat, de rest niet.

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Zijn het echt bultjes of ziet het eruit als exceem? Google anders eens op pityriasis rosea.

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Waterwratten lijken het me in ieder geval niet... ;)

Gebruik je een nieuw wasmiddel of heeft je kindje het veel warmer dan normaal? Exceem ziet er bij mijn dochter inderdaad ongeveer hetzlefde uit, alleen dan meestal wat meer beperkt tot een gebied.

Bij de 5e ziekte heb je die bultjes toch niet meer dan 2 weken? (weet ik niet zeker, maar had mijn dochter niet)

Ik zou inderdaad teruggaan. Waterwratten zien er heel anders uit. Desnoods ga je naar een andere arts voor een second opinion?

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Eczeem is het zeer zeker niet. Eczeem hebben zowel de kinderen als ik. Dit ziet er heel anders uit. (Op foto's zie je het niet zo duidelijk als life)
    Ik kwam wel foto's tegen van een soort psoriasis. Daar lijkt het wel wat op. Maar ook op huidgriep (pityriases rosea). Alleen dat laatste begint meestal met een soort moederplek en die zie ik niet bij haar.

Het begint met bultjes, beetje pukkelachtig en vloeit uit tot een vlek. Vlekken zijn ook meer bruin achtig van kleur. Meeste zien er glazig uit en sommige licht schilferig.

5e ziekte duurt volgens mij idd niet zo lang. Is meestal iets van een week. Deze uitslag is nu al 2 weken en breidt elke dag uit. Ze heeft ook geen rode wangen gehad.

Ik heb morgen weer een afspraak bij de arts. Hopelijk dan wat wijzer. Anders vraag ik om een verwijzing voor de dermatoloog. Ze vindt het zelf vreselijk die vlekjes, dat het zo zichtbaar is en nu ook al bultjes in haar gezicht. Hoop voor haar dat dit niet ook zo'n vlekken worden.

Deel Deze Pagina