zwanger en schimmelinfectie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nedjla, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hallo verloskundige

ik heb even een vraagje over de schimmelinfectie tijdens de zwangerschap ik heb het gekregen met 6 weken zwangerschap toen heb ik van die capsules gekregen voor 3 dagen nu met 8 weken heb ik het weer hoe kan het toch dat het elke keer terug komt en is het niet schadelijk voor de vrucht want daar ben ik bang voor ik krijg nu weer capules en zalf geloof ik maar wat kan ik er zelf aan doen ik heb zelf al van die vaginale zeep en doekjes gekocht

gr patricia

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Patricia,

in de zwangerschap ben je veel gevoeliger voor een schimmelinfectie en dat blijkt wel bij jou... Die kleine heeft daar geen last van en in principe ook niet van die medicatie. Die mag tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Ik zou wel even bij de vk aangeven dat je dit vaak hebt gehad en dan wordt er even goed naar je suiker gekeken. Verder zou ik niets van middeltjes gebruiken voor je onderkantje, dan verstoor je toch je eigen milieutje daar en blijven die schimmels terugkomen. Gewoon met lauw water spoelen en af en toe lekker met je billen bloot in bed.

Groetjes Brigitte

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Patricia,

door de zwangerschapshormonen verandert de zuurgraad in je vagina waardoor je gevoeliger bent voor schimmelinfecties.
    Het kan geen kwaad om weer een kuur te nemen. Maak de kuur af, die 3 tabletten en een week lang nog creme smeren. Gebruik van vaginale douches en doekjes wordt afgeraden, alleen wassen met water en verder niks (ook geen zeep of douchespul). Draag katoenen onderbroeken en vervang die regelmatig, was ze ook op 60 graden. Draag zo mogelijk geen inlegkruisjes, dit broeit en geeft weer meer kans op een schimmelinfectie.

Mirjam

4. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    oke dank jullie wel voor jullie antwoorden ik hoop dat ik naar deze kuur er af ben wat het is wel heel erg lastig en wassen op 60graden deed ik altijd al maar ze zegen dat het ook aan syntetisch (hoe je dat ook maar schrijft haha) kan liggen klopt dat gr patricia

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ja, als je synthetisch ondergoed draagt heb je meer kans op een schimmelinfectie. Katoen is beter.

Mirjam

Deel Deze Pagina