morgen word ik ingeleid! Maar ik vraag mij af of er meerdere moeders zijn ingeleid en hoelang jullie bevalling ongeveer duurde. En of de weeën echt pijnlijker zijn dan op de natuurlijke weg bevallen. Hoe hebben jullie het ervaren? Positieve en negatieve ervaringen zijn welkom!
Spannend. Bij beide kids ben ingeleid en beide geen succes verhaal want bij beide duurde het heel lang, bij de 1e 2 dagen voordat er wat gebeurde ik zat nog potdicht dus er moest eerst rijping plaats vinden. Dé 3e dag s'ochtends is ze geboren. Bij de 2e 1e poging met 37 wk met ballon die viel dezelfde dag eruit maar de 3 cm ontsluiting verdween als sneeuw voor de zon. Ik werd weer naar huis gestuurd, poging 2 met 38 wk duurde een dag, met uiteindelijk een bevalling van de eerste wee tot persen 3 uur. Bij beide ben ingeleid omdat ik tegen zwangerschapsvergifteging aanhing. Succes :-D
Geen ervaring maar ik wil je wel vast heel veel succes EN plezier wensen! Baren doet zeer, maar een kindje krijgen is LEUK!
Hier 2 ingeleide bevallingen... de eerste vond ik echt verschrikkelijk! duurde 16uur en toen hebben ze de weeen opwekkers echt veel te hoog gezet op een duur zat hij op stand je 18.. Is uitgelopen op een vacuumverlossing. de tweede duurde net geen 8 uurtjes... En tot 7cm heb ik het heel goed kunnen verdragen... en zat ik lekker op een stoel naast bed toen is het 1,5uur heel heftig geweest en toen was ons dotje er al.. Zou het zo weer doen... Laat het gewoon gebeuren komt echt goed.
Hier 2x ingeleid met het voordeel dat ik al 3 cm ontsluiting had. Beide met 38 weken. Ik vond het verschrikkelijk. Een grote weeenstorm, nu zwanger van de derde maar hoop deze keer normaal te bevallen. Eerste duurde ruim 9uur Tweede duurde vanaf de eerste wee tot ze op mijn buik lag 2 uur en veertig minuten. Heel veel succes morgen en geniet van je kindje.
Hier 2 maal ingeleid. met 37 week en 36 week en mij viel t reuze mee. rond half 9 begon de inleiding en 1 werd rond 3 u in de middag geboren en de ander rond 1 uur in de middag en heb Geen weenstorm gehad.
Ik ben zaterdag bevallen na een inleiding ivm zwangerschapsvergiftiging, ik heb er wel wat 'lang' over gedaan maar dat kwam naar mijn mening door de beenweeën ipv buikweeën. Ik heb uiteindelijk maar toestemming gegeven voor een ruggenprik en toen ging het razendsnel. Omdat ik erg moe was van het hele voorgebeuren was het voor mij erg zwaar, maar als je vtv goed uitrust en op tijd aangeeft dat je behoefte hebt aan pijnstilling (Ik heb het te lang op eigen kracht gedaan) dan komt het vast goed. En daarna heb je je kindje
Hier 'doorgeleid' omdat mijn vliezen waren gebroken, (bevalling was dus al begonnen vandaar t doorleiden), eerst merkte ik vrij weinig en ineens werd t heel heftig, na 2,5 uur hield ik het niet weer (was ondertussen bijna 12 u verder na t breken vd vliezen), en heb ik een ruggenrpik gehad, toen ging t weer, al met al is de kleine bijna 21 u na het breken van de vliezen geboren via de natuurlijke weg na ruim 1.5 uur persen.
Ik ben ingeleid bij de eerste! Met 40+1 ivm te weinig vruchtwater.. Het is inderdaad erg heftig. Ik had al 2 cm ontsluiting bij de start, dus mocht meteen aan het infuus met weeën opwekkers. Vanaf toen echt binnen een uur echte heftige weeënstormen, zat amper pauze tussen om op adem te komen, dat vond ik wel zwaar. Wel ging het gelukkig allemaal best snel bij mij, zeker voor een eerste. In totaal ongeveer 7 uur waarvan 1 uur persen. Heb na 4,5 uur een remifentanilpompje gekregen, maar dat nam bij mij de pijn niet weg. De weeën voelden nog gewoon hetzelfde alleen was ik veel rustiger in mijn hoofd (wat suffig) waardoor ik beter kon dealen met de weeënstormen Heb de bevalling al met al als heftig maar toch positief ervaren. Wens je veel succes.
Ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen, weeen waren wel aanwezig, maar deden niks. Ook de wee opwekkers moesten flink omhoog, na 5 uur weeen om de 2-3 minuten nog weinig vooruitgang en ruggenprik gekregen. uiteindelijk na 21 uur bevallen, ruim 1,5 uur geperst.
Inleid met precies 38 week. Langdurig gebroken vliezen en weeën die niet doorzette. Uiteindelijk vanaf moment dat de vliezen braken tot geboorte 38 uur, Inc 2 uur en 19 minuten persen
Ik ben ingeleid wegens overtijd, met 41+2. Bevallen 37u later met 41+4. Alles zat nog potdicht, dus ik heb eerst een ballonkatheter gehad. Ik kreeg om 16u weeenopwekkers, toen had ik door de ballon 3cm ontsluiting. De eerste uren waren de weeen wel pijnlijk, maar ik had geen vergelijking omdat het de eerste was. Ik vond het niet ondraaglijk. Ik moest wel veel braken. Ontsluiting zette alleen niet door, om 23u nog steeds 3cm. Weeen waren toen heel pijnlijk en continu, pauze er tussen was nog geen halve minuut. Ik weet niet of dat een weeenstorm was, dat zeiden ze niet. Alleen dat ik een vormafwijking aan mijn baarmoedermond had en dat het daarom zoveel pijn deed. Om 23u kreeg ik een ruggenprik en toen ging het vlot, 1cm per uur en om 7u zat ik op 10cm. Om 9.34 is onze zoon via de natuurlijke weg geboren. Wel met flinke knip en vacuumpomp. Maar dat was omdat hij nog hoog lag na 2uur persen, hij bijna 9 pond was en ik maar 1.65 en heel tenger. Ik moet wel zeggen dat ik er in de eerste maanden heel veel moeite mee heb gehad, dat ik bij letterlijk ieder deel van de bevalling hulp nodig had: inleiden, wee-opwekkers, vliezen gebroken door arts, ruggenprik, knip, vacuümpomp, en toen mislukte ook de borstvoeding nog eens. Maar nu, na 5mnd, ben ik toch eerder trots dat we het samen toch maar mooi gered hebben
Ik ben ingeleid toen ik 41+ weken zwanger was. Ik heb om 7.45u de eerste medicatie gekregen. Toen tot 15.00u lichte krampjes gehad, totdat mijn vliezen werden gebroken. Toen begonnen de weëen toch heftiger te worden. Ik heb een pompje gekregen tegen de pijn. Dit werkte goed bij mij. En om 18.25u was mijn zoontje geboren. In totaal 'maar' 3,5 uur echt pijn gehad.
Achteraf wel op moment zelf was ik blij dat ik eindelijk voelde dat t vorderde. Maar was wel bont en blauw van onderen en een knip en paar dagen katheter. Maar nu ruim drie maanden later alles goed, wel af en toe nog wat pijnlijker de bekken/heupen en de knip voel ik nog littekenweefsel maar verder alles naar wens. En daar?
Ik was denk ik vooral heel erg moe van de uren daarvoor, dat maakte het mega zwaar. Ben zelf alleen wat uitgescheurd. Nu wel een klein beetje last van de hechtingen (vorige week bevallen). Gaat eigenlijk heel erg goed onerin Ben meer bovenin aan het herstellen haha
Minder dan 2,5 uur vanaf breken van de vliezen tot mijn zoon op mijn buik lag. Was vrij heftig, maar toch een positieve ervaring. Ben er zonder knip, scheur of verdere medicatie vanaf gekomen en ik heb mijn zoon zelf aan kunnen pakken en de navelstreng kunnen doorknippen. Dat was heel bijzonder! Ik heb op vrijdagavond met 38+1 bij 1cm ontsluiting een ballonkatheter gekregen vanwege ernstige bekkeninstabiliteit en een groot kind. Daarna heb ik op de kraamafdeling overnacht en zouden ze 's morgens kijken of er voldoende ontsluitibg was om verder te gaan met weeopwekkers. Toen ik echter 's morgens naar t toilet ging, kwam de katheter er al vanzelf uit. Ik was om kwart voor 8 op de verloskamer, en kreeg eerst een ctg. Daar zag ik dat er wat krampen geregistreerd werden. Om half 9 zijn mijn vliezen gebroken en werden de krampen echte weeen. Ze hebben het infuus aangeprikt voor de weeopwekkers, maar dat heb ik niet nodig gehad, want mijn weeen kwamen steeds sneller en werden steeds heftiger. Rond half elf heb ik gevraagd om medicatie, omdat ik het niet meer weggepuft kreeg (zat geen pauze meer tussen) maar toen bleek ik in een kwartier van 5 cm naar volledige ontsluiting te zijn gegaan. In 7 min persen (hij was nog niet ingedaald, dus ik moest m zelf nog eerst in het geboortekanaal persen) was hij er, 4065 gr en ik had geen schrammetje. Geen volledig inleiding dus, maar zo kan t ook! Had daarna wel las van naweeen en mijn bekken voelde alsof t gekneusd was, maar dat was na een dag of 5 weer over.
Donderdag ballon geplaatst. Wat weeen maar verder niks. Vrijdag ochtend 4cm ontsluiting dus vliezen gebroken. 11 uur aan het weeen infuus en een half uur later in een flinke weeen storm. Na 8 uur (waarvan 3 uur aan de remi pomp) was ik nog geen cm verder en wilde ze over op keizersnee. Maar met een ruggenprik kwam de ontsluiting toch nog snel op gang en beviel ik uiteindelijk om iets over middennacht van onze dochter. Zou het zo weer doen! Het was heftig, maar ik vond het te doen!
Hier wel heftige bevalling maar ging ook erg snel... Vier uurtjes na inleiding. Wel al 3 cm ontsluiting na strippen dag ervoor. Wel fijne ervaring in t ziekenhuis door lieve mensen daar! Achteraf wel heftig maar ook wel weer meegevallen! Om 08:00 uur begonnen en om 12:15 uur geboren!