Je niet zwanger voelen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dieke660, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dieke660

dieke660 Lid

30 nov 2009
    88
    0
    0
    Management Assistant
    Belgium
    Hallo dames,

Ik ben inmiddels 13 weken zwanger en heb op 11w4d mijn vorige echo gehad. Nekplooi was zeer dun en ons kindje was volop aan het bewegen, kon echt niet stilzitten :).

Volgens de gyne een zeer goede zwangerschap.

Maar steeds weer stelt hij dezelfde vraag: voel je je zwanger? Mijn antwoord hierop is absoluut nee. Ik voel me totaal niet zwanger en ondanks die goede echo's maakt dat me toch wat onzeker.

Ik voel me gewoon heel goed, nog beter als voor mijn zwangerschap. Zijn er misschien nog dames die zich totaal niet zwanger voelen?

Liefs!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Joh, ik ben inmiddels bijna 22 weken zwanger (morgen) en voor de tweede keer. Het is dat ik 's ochtends echt mijn eigen kleding niet aan kan en ik soms raar reageer op eten (vanochtend viel de yoghurt duidelijk niet goed) maar verder kan ik echt vergeten dat ik zwanger ben. Als ik op sta dan denk ik "jeetje, wat gaat dat moeilijk" en dan "OJA! Die bui zit in de weg"...

Prijs jezelf maar gelukkig. Zwanger voelen hoeft helemaal niet leuk te zijn. Kijk maar eens naar al die mensen die ontzettend moeten overgeven, ongelofelijk moe zijn, warrig, hoofdpijn en een verzameling aan (kleine) kwalen hebben. Het komt vanzelf. Je buik zal groeien en de ongemakken komen er echt wel aan.

Je hoeft je echt niet onzeker te voelen hoor. Niet veel voelen is naar mijn idee een teken van een gezonde zwangerschap. Had ik de vorige keer ook en ik heb echt een heel gezonde, lieve zoon!

Succes met de zwangerschap enne... koop een meetlintje, dan kun je je (toch) groeiende buikje meten.. hartstikke leuk! (ergens op deze site staat ie)

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Tja, wat is "je zwanger" voelen? Is dat de "roze wolk" waar men het over heeft? (Ondanks dat ik super blij ben met mijn zwangerschap, heb ik echt niet het idee dat ik op een roze wolk rond zweef).

Ik heb de eerste 13 weken alleen maar overgegeven, voelden me goed beroerd. Daarna een week of 2 mezelf goed gevoeld, en daarna begon mijn BI.

Ik ben het pas leuk gaan vinden toen ik de kleine echt begon te voelen. Daarvoor wist ik wel dat ik zwanger was (dmv de echo's etc), maar mezelf zwanger voelen?? Nee absoluut niet.

Veel plezier met je zwangerschap!!

4. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik voel me pas zwanger sinds ik echt een buik heb en de beeb voel schoppen. Daarvoor voelde ik me echt niet zwanger. Als je doodziek bent zit je echt niet op een roze wolk nee. En nu trouwens ook niet hoor. Zit wel veel te fantaseren over straks, maar de roze wolk, tja, wat is dat?

Komt vanzelf wel bij jou denk ik zo... geduld hebben ;)

5. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik ben pas 6 weken zwanger maar die roze wolk is niet eens met een verrekijker te zien ergens geloof ik. ik voel me knap beroerd de hele dag. alleen maar misselijk en lamlendig. me benen willen me gewoon niet meer van a naar b brengen en slapen doe ik t liefst de hele dag.

nee ik dacht altijd geef mij t misselijke enzo maar want dan heb je tenminste t gevoel dat je zwanger bent. poeh zeg wat kom ik daar nu op terug! ben jaloers op mensen die geen enkel kwaaltje hebben.

gewoon lekker genieten van t feit dat je een goede zwangerschap hebt meis!

6. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik herken het gevoel van je niet zwanger voelen. Ik had vooral de eerste 14 weken niet echt idee dak zwanger was. Ja, door de extreme vermoeidheid en misselijkheid. maar goed, die roze wolk was heeeeeel erg ver te zoeken. Ik dacht echt: als die het is, jemig, dan worden het lange 9 maanden (nou ja, toen wat korter)
    Inmiddels voel ik ons kindje erg goed en is het leuk. Maar ja, nu begint de rug erg op te spelen en moet ik minderen met werken. En af en toe van die mega huilbuien. Ik vind mezelf dan even zo zielig!! hahaha. Herkent iemand dit? Van mezelf ben ik al wat onzeker maar op mn mindere dagen ben ik helemaal onzeker.
    Ja goed, zwanger zijn is erg leuk en geloof dat je de mindere dagen maar voor lief moet nemen.
    herkent iemand die onzekere momenten ook????? Zie er nu gewoon onwijs tegenop om aan mn leidinggevende te gaan vertellen dat ik graag wat mindere diensten (werk met gehandicapten binnen woonvorm) wil gaan werken. En dat terwijl ze allemaal zo lief voor me zijn, ik zie er erg tegenop.

Sorry, ik moest het even kwijt. En dat terwijl iemand anders hier een vraag stelde. Sorry!

Groetjes Bianca

7. dieke660

dieke660 Lid

30 nov 2009
    88
    0
    0
    Management Assistant
    Belgium
    Dames,

Enorm bedankt voor jullie reacties! Dat doet me echt deugd!

Ik mag inderdaad maar blij zijn dat ik niet de ganse dag misselijk ben. zal me inderdaad veel beter voelen wanneer ik ons kleintje ook kan voelen. Geduld hebben is dus de boodschap zeker!

Geniet allemaal nog van jullie zwangerschap zou ik zeggen!!

Liefs!

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik vond het persoonlijk een hele onzekere tijd zo vanaf de 12 weken echo tot dat je het kindje eindelijk voelt bewegen.
    Voelde me ook totaal niet zwanger, geen symptomen, geen klachten... niets.
    Het genieten van de zwangerschap is bij mij pas begonnen nadat ik mijn meisje voelde bewegen en nadat de 5 maanden echo goed was, en het is dat ik een aardig buikje heb nu want anders zou ik me nog steeds niet zwanger voelen.

9. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

ja ik dacht ook altijd als ik zwanger ben dan voel ik dat ook...
    Maar nee...zwanger hoe voelt dat dan...
    Eerst helemaal geen fijn gevoel...veel buikpijn, moe en soms misselijk. Nu gaat t de betere kant op...onzekerheid blijft...
    Voel nu zo weinig...misschien met een dikke buik en beweging voelen dat ik me dan zwanger voel?

10. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Bij mij is het deze x ook heeeel anders als bij de 1e.
    Toen voelde ik me wel degelijk zwanger, maar wel 13 weken misselijk geweest. (das ook niks hoor)
    Nu voel ik helemaal niks... Ik denk dat wanneer ik het ga voelen het eindelijk tot me door gaat dringen :) Maar ik loop nou ook de hele dag achter me ventje aan.. dus heb minder tijd om er bij stil te staan denk ;)

11. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik voel me ook helemaal niet zwanger..Heb helemaal geen kwaaltjes enzo..Ja alleen moe..Bij de 1e was ik ook misselijk en zo ..maar nou ook niet.. Maar ik denk dat het gevoel van zwanger zijn nog wel komt.. ;)

Deel Deze Pagina