Welk thema kies je? (Peuterkamer)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MvLiam, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Ik word huiverig van jouw topic. Wij gaan voor ons zoontje straks ook een boot/marine kamer inrichten (vind zo'n stoeren thema kamer ook heel mooi). Stel dat die dat niet wil?? Ik heb een hekel aan sportkamers, of (God verhoedde het) posters aan de muur, bleh! Maar ja, inderdaad, wie moet nou die kamer mooi vinden, hij of ik?

Ik heb een boot-thema helemaal in mijn hoofd, en kan je een uitgebreide beschrijving geven van hoe die gaat worden, maar daar heb je denk ik niks aan, want die had je zelf ook bedacht.
    Mocht het toch de zee-kamer worden: bij Babypark hebben ze echt ALLES voor die thema. Van bed tot aan alle toebehoren. Ik heb al een mooie stuurboord gekocht voor op de deur te hangen :p

2. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Adi: Hahaha, I feel your sorrow! ;)

Ik heb ook zo'n ontzettend mooie marine/boot-kamer gezien. Ik was er meteen helemaal verliefd op. Nu ben ik zelf ook gek op voetbal (en papa is ook voetballer) maar zo'n voetbalkamer vind ik gewoon niet zo mooi haha. En posters aan de muur.. oh verschrikkelijk! Ik hoop zo dat hij dat nooit leuk gaat vinden haha.

Wij vertrekken nu richting meubelzaken om ideeen op te doen. Ben benieuwd!

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
  4. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Je zoontje is nog erg jong, dus ik zou nu kiezen voor de kamer die jij mooi vindt. Je zoontje vindt dat ook vast wel mooi; hij zal heus niet in snikken uitbarsten en zeggen dat hij liever een voetbalkamer had gehad... Mijn oudste zoontje is nu 2,5 jaar, maar heeft daar nog geen flauw benul van. Hij is blij met zijn apenkamer die mama voor hem heeft uitgekozen, maar bedenkt mama dat hij volgende week een botenkamer heeft, ook geen probleem voor hem. Over een jaar of 2/3 verandert dat (eigen mening en smaak) en dan kan je alsnog voor een voetbalkamer gaan. Wie weet is er dan wel een mooi voetbalbed te koop...

5. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Owwww die auto bed ik echt heeeeel gaaf !! :)

Ik zou doen wat jullie zelf leuk vinden... Bedoel als ik nu een kamer moet maken voor haar word het bumba op de muur als ik haar de keus laat (verschrikkelijk !!) Wij hebben nu een kamer wat tijdloos is roze glitter muur, oranje en 1 muur met bloemetjes behang ... Maar over 1,5 jaar gaan we ook lekker bezig in haar kamertje wat wij/ik ;) leuk vind ...

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nu de botenkamer en over jaar of 2a3 de voetbalkamer.
    succes en veel kijk en koop plezier

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

hahahha mijn idee en hier voor geen 10 miljoen bumba
    ik heb een godsgruwelijke hekel aan clowns.
    maar hou ook niet van poppies enz
    ze heeft nu zwart wit zilver in haar kamertje en wil volgend jaar voorjaar als ze een ander bedje krijgt een muur rood of rose maken.
    en het zwart wit bloemen behang vind ik zo gaaf daar wil ik dan sommige bloemen in dezelfde kleur als de muur kleuren.

8. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Hier ben ik het helemaal mee eens! leef je nu nog uit met wat jij wil!
    Ok alleen je man dan nog mee zien te krijgen ;)
    Als hij wat ouder is mag hij wel een voetbalbed.. leuk rond ofzo haha

9. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    haha ... Ik vind die (sorry voor de mensen die dat hier wel hebben ;)) nijntje ,pooh kamers enzo zooooooo verschrikkelijk !! Laatst zag ik een plop kamer oef !! wat beziel je denk ik dan ...

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja inderdaad, wat bezielt je dan!
    Maar hier zou ik chronisch hoofdpijn van krijgen!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier geen thema maar wel een kleurenschema: blauw en groen. Zoontje vindt het wel mooi geloof ik maar vooral papa en mama vinden het mooi. Ik vind voetbalbedden e.d. allemaal een beetje onzin. Hier gewoon een wit bedje en gekleurde hoezen.
    De smaak en interesses van een peuter verschillen bij wijze van spreken elke maand en daar ga ik echt niet in mee doen, althans niet in een extreme wijze. Is een jochie echt gek van voetbal? Dan koop ik wel een voetbalveldtapijtje voor hem en een paar dingen voor aan de muur maar nee, geen grootse dingen in een thema.
    Maar ieder z'n ding toch?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

van krijgen... alleen als het lees, begint mijn hoofd al te bonken...;):D

13. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Haha die Winnie the Pooh kamers vind ik ook echt verschrikkelijk :) Ik zag laatst een kamer van een kindje waar écht ALLES van die rottige beer was. Zelfs de commode en het bedje waren VOL met stickers, de muur zat eronder en ook het badje en alle andere spulletjes.
    Ik zou helemaal gek worden!

We hebben vandaag gekeken bij winkeltjes en ons zoontje vond alle kamers prachtig :D "Waaaaaauw, moooooi" riep hij overal. Lekker makkelijk dus.

Wij bedachten ons ook al dat we nu gewoon kiezen voor een kamertje wat wij mooi vinden en als hij dan straks een jaar of 5 is mag hij zelf gaan kiezen. (Maar géén clowns of W the P ;) )
    Vriend was het ermee eens dat het voetbalbed niet zo mooi was (yes!) en we gaan voor het bed in de vorm van een boot. Deze wordt speciaal gemaakt, dus het zal nog wel een paar weken duren voordat we hem hebben.

Wel hebben we bij Ikea de Hermes kast gekocht (de grootste, met 8 laden) want die past er precies bij en is lekker simpel. De muren zijn al wit met een brede blauwe streep, dus dat staat er mooi bij. We gaan wel 1 wand van de kamer met fotobehang doen. We hebben een hele mooie foto van het strand waar wij Liam in het zand geschreven hebben. Deze foto gaan we gebruiken op het behang.

Cygnet: Ik vind blauw en groen ook altijd heel mooi! Wij hadden dat ook op onze babykamer en we kregen er heel veel complimentjes over.

Bedankt voor al jullie reacties! En als iemand nog foto's heeft van kamertje dan zie ik die graag! Vind het altijd leuk om ideeen op te doen.

14. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland

Nee hoor nergens last van ... In mn album staan foto's ;) ... vind juist 1 wat drukkere muur mooier dan 4 effen muren ;)

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    #35 NiekeKris, 21 aug 2010
    Laatst bewerkt: 21 aug 2010
    @novmama: Ik deel je mening, maar dat is vooral vanwege het kleurgebruik in veel van dat soort figuren. Maar het kan dus ook heel subtiel en dan kan het best mooi zijn, vind ik. :) (Want ja, hier dus wel Pooh op de kamer. ;))

Totaal:

Voorbeeldje van dichtbij:

En dan is de rest van haar kamer zo (drie witte muren en één roze):

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook geen thema kamer, vind die tekenfilmfiguren echt verschrikkelijk. Als het aan mn dochter lag, was het thema Teletubbies. Maar dat doen we niet! De kamer van haar is gebroken wit met 1 lichtroze muur.

De babykamer heeft wel 1 wand behang, dat is het vogeltjes behang van Lief! en verder zijn de muren lichtroze geschilderd.

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb foto's van Quinn zijn kamerje in mn album gezet.
    De slaap gedeelte van zijn kamer lijkt een andere kleur als het speel gedeelte, maar dat is dus niet zo.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het valt idd wel mee.;)
    Maar ik kan er persoonlijk niet zo goed tegen, tegen felle muren en drukke dessins.
    Je maakt trouwens mooie foto's, serieuze hobby schat ik?

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

MvLiam ik denk dat Liam zijn kamer prachtig wordt :)

Zoals je weet heeft mijn kleine boef een 1persoons brandweerauto bed... ook een hit!

20. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    MvLiam, ik ben best wel jaloers op je als ik jou reacties lees. Ik ben bij mijn man in huis getrokken een paar jaar terug en de inrichting heb ik enigszins aangepast (lees: nieuwe vazen, VI's uit de vensterbank, leuke plantjes en dingen opgehangen) maar een nieuwe inrichting (vaker dan 1 keer per 10 jaar) lijkt me geweldig. Helaas zijn wij beide niet handig, houden we niet van in de rommel zitten en hebben we niet zo goed inzicht in hoe dingen eruit kunnen zien....
    De babykamer hebben we neutraal, omdat we niet wisten of het een jongen of meisje zou worden, maar gebroken wit met aqua-blauw en wat lijstjes aan de muur. Verder geen poes-pas. Als er een broertje of zusje komt, kies ik denk ik ook voor een leuk/bijzonder bed/meubels en niet voor prulliaria om de boel op te leuken.
    Ben benieuwd hoe het geworden is uiteindelijk!

Deel Deze Pagina