Help, nieuwe motor nét buiten garantie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Floor85, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik heb geen idee, maar misschien dat er hier wat meiden zijn met kennis op het gebied van auto's en ons advies kunnen geven.

Wij hebben in september een Toyota Avensis d4d van 5 jaar oud gekocht. Vorige week een hoop getik vanonder de motorkap dus gelijk aan de kant en de Anwb gebeld. We mochten geen meter meer rijden en zijn naar huis gesleept.
    Wij waren in de veronderstelling dat we nog garantie hadden aangezien het binnen 3 maanden was. Nu werden we vanmorgen gebeld dat de garantie standaard 1 maand is daar. Dat de zuiger kapot is en die de motor heeft beschadigd. Er moet dus een nieuwe motor in. Kosten: E3500,-.

Hebben jullie enig idee of we in aanmerking zouden komen voor een coulance regeling of iets anders waarmee we een gedeelte van het geld kunnen besparen?? Of hebben jullie daar nog meer/andere informatie voor nodig?
    Ik vind het in ieder geval wel heel erg veel geld wat we niet 'even' hebben liggen!!
    En met ons kleintje zo snel op komst zie ik het even allemaal niet meer zitten :(

Alvast hartstikke bedankt!
    Liefs Lara

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    zeker stappen ondernemen.

Regels zijn dat als je iets koopt je mag verwachten dat dit een redelijke levensduur heeft. Als je hem tenminste niet voor 100 euro hebt verkocht mag je verwachten dat een auto van een jaar of 5 oud langer mee gaat dan dat. Absoluut een regeling met de verkoper treffen zo niet juridische bijstand inschakelen. Denk dat je er nog ver mee zult komen hoor. Met een beetje goeie advocaat dan.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hebben jullie het bij een bovag garage of zo gekocht?

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    #4 corina83, 3 dec 2009
    Laatst bewerkt: 3 dec 2009
    Was het bij een bovag garage trouwens waarbij je hem hebt gekocht?

Auto's: BOVAG Garantie is standaard van toepassing als u als particulier een gebruikte auto koopt met een aankoopbedrag van minstens € 4.500 of als het aankoopbedrag 35 procent of meer van de oorspronkelijke nieuwprijs bedraagt.

Bron: Vraag en antwoord | BOVAG

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Wij hebben dat met een auto gehad. Helaas is buiten de garantie echt buiten de garantie. Voor ons dan.

echt balen zeg1

Ik zou in elk geval wel proberen om er nog iets voor vergoed te krijgen.

6. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    Kans is heel groot dat je er weinig mee kunt.

Als al ergens op schrift staat dat degarantie van gebruikte auto's een maand is.
    Nieuwe auto is anders maar een oude auto koop je natuurlijk in een andere staat, en als niet bekend kon zijn dat de zuiger kapot zou gaan, ben je nergens.
    Maar je kan altijd advies vragen aan je rechtsbijstandsverzekering, dan hoor je gelijk van hun wat in jullie situatie evt te doen is.

7. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties!! We willen inderdaad zéker proberen om iets geregeld te krijgen. Maar ik heb er niet zoveel verstand van en mijn man helaas ook niet... Die coulance regeling heb ik inmiddels ook opgezocht maar heb geen idee of dat iets gaat worden. Misschien anwb bellen/rechtsbijstandsverzekering bellen??

De Bovag garantie zit pas bij het '6 maanden garantie pakket' á 995 euro...
    Wij hadden het standaaardpakket:

Standaard afleverpakket € 250,-
    1 maand garantie op motor / versnellingsbak (max. 10.000 km)
    Nieuwe APK-keuring wanneer nieuwe verplichte keuringsdatum binnen 4 maanden valt
    Tenaamstelling nieuwe auto
    Vrijwaring eventuele inruilauto

Liefs Lara

8. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dat klinkt wel heel goed... Maar ben bang dat het dus niet geldt. De auto kostte overigens 10.000 euro dus dat zit er wel boven.

Toch maar even vragen of Bart straks de Bovag even belt....

*Zucht* ;)

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Je rechtsbijstand kan je ook antwoord geven op je vragen.

Deel Deze Pagina