Welk tijdschrift voor meisje van 12?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nougat, 3 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.548
    8.515
    113
    Hier kopen ze af en toe een tijdschrift, vragen ze ze voor verjaardag/kinderfeestje en er staat nog wel eens wat op een weggeefhoek op Facebook. Soms een grote stapel Duckies voor 5 of 10 euro op een verkoophoekje.

Baileyy vindt dit leuk.
  2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter heeft geen abonnement. Penny krijgt ze altijd van haar opa (inmiddels liggen er minstens 6 seizoenen in haar bedlade + alle lente-/zomer-/herfst-/winterboeken). Soms krijgt ze van hem ook Meiden of NG Junior.

De Tina heb ik deels tweedehands gekocht en ze heeft ook een stapel van iemand gekregen. Verder leent ze regelmatig een tijdschrift bij de bibliotheek. Af en toe koop ik een tijdschrift of een zomerboek, net als voor mezelf. Deze boekjes gaan niet weg; ze blijft ze opnieuw lezen.

Baileyy vindt dit leuk.
  3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ohja: mijn dochter heeft wel een abonnement op Kidsweek gehad. Dat is een krant voor jonge kinderen (tot groep 8/brugklas). Erg leuk om te lezen. Helaas is 7days (het vervolg erop) gestopt. Waarschijnlijk te weinig abonnees.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Is Kidsweek niet dat tijdschrift dat ze op school krijgen/lezen dan? Ik dacht dat dat onderdeel was van Begrijpend lezen op school?

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Geen idee of de school van jouw kinderen dat gebruikt. Bij mijn dochter was dat niet zo. Het is een kinderkrant met nieuws, strips, puzzels en altijd leuke onderwerpen.

Bij mijn dochter hebben ze een tijdje Nieuwsbegrip gehad voor het onderdeel begrijpend lezen.

Baileyy vindt dit leuk.
  6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Ja volgens mij is dat het. Ga ik eens vragen aan mijn zoon. Was een leuke krant ja!!

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.360
    279
    83
    Vrouw
    Ik koop de Meiden af en toe voor de oudste, de jongste wil deze ook graag lezen. Soms koop ik de Tina, vindt vooral de oudste leuk.
    De oudste heeft een abonnement op de Penny, de jongste vindt dat niks (is dan ook geen paardenmeisje).
    Girlz wordt ook gelezen. O ja, en de Donald Duck wordt ook door beiden gelezen.
    De jongste heeft een abonnement op Stoer (is meer een jongensmeisje).

By the way, wat er vooral het leukste aan tijdschriften gevonden wordt, is als er een cadeautje bij zit.

Nougat vindt dit leuk.
  8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Hier heeft dochter van 10 af en toe het meiden blad en dochter van 12 wil vaker de top model.

Deel Deze Pagina