Welk tijdstip ovulatietest doen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mien1, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Maakt het uit op welk tijdstip je ovulatietest doet?
    Is het beste om het met ochtend urine te doen of maakt dat niet uit?

2. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik deed de test altijd tegen 17.00 (ivm werk) en dan vanaf 14.00 niet meer drinken.
    Een ovutest moet je juist niet met ochtend urine doen!

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ochtendurine is niet geschikt om mee te testen omdat LH synthetiseert gedurende de nacht. De LH-piek komt pas in de ochtend op gang en het hoogtepunt ligt rond 12 uur 's middags. Dat is het beste tijdstip om de ovulatietest uit te voeren.
    Let er bij het testen op dat je niet teveel drinkt enkele uren voor het testen. Dit verdunt de urine waardoor de uitslag niet juist kan zijn. Samen met de zwangerschapstest behoort de ovulatietest tot een van de meest betrouwbare zelftesten. De testen zijn verkrijgbaar via apotheek, drogist of online. Afhankelijk van de uitvoering van de test dien je de test enkele seconden in de urinestraal te houden of de urine eerst op te vangen en daarna via een meegeleverd pipet op de cassette te druppelen. De sensitiviteit van de ovulatietest ligt erg hoog.

(even opgezocht, en dan weet ik ook weer meer-want dit wist ik dus ook niet)

4. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok bedankt voor jullie reactie we hebben nu een week vakantie wil maandag er mee beginnen dan doe ik het tussen 12 en 1 uur in.
    Ben deze cyclus ook begonnen met tempen.

Deel Deze Pagina