Zwanger worden na een miskraam

Discussion in 'Zwanger worden' started by Hannes, Oct 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Wie heeft ook een miskraam gehad en is nu weer aan het proberen terug zwanger te worden?

2. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben nu op dag 26. Volgens mijn ovulatietest (wel van ochtendurine) was gisteren mijn LH piek. Vandaag test ik alweer roze, maar ik had zoveel steken en pijn gisteren en vandaag dat we niet geklust hebben, alleen de dag voor de piek. Sinds mijn miskraam heb ik sowieso meer ongipijntjes terwijl mijn ongi nog niet in zicht is....herkenbaar?
    Nu begint voor mij het wachten, ik zet mijn NOD op 8 november.

Omdat mijn lijf zo raar doet zou ik het misschien niet erg vinden om eerst een keer ongesteld te worden. Het lijkt me ook zo raar om nu zwanger te worden terwijl mijn lijf en mijn cyclus zo van slag is, dat kan toch ook niet goed zijn?

3. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

Oct 8, 2010
    848
    0
    0
    Gevonden! Ja Hannes ik heb dat ook, meer last van ongipijntjes nu... en lijkt me idd ook niet heel erg om eerst ongesteld te worden zodat je zeker weet dat ook al het oude bloed ed eruit is en dan weet je tenminste dat je lichaam het weer doet zeg maar ;). Je hebt in elk geval een eisprong gehad!! Daar zou ik heel blij mee zijn. Ik heb daar ook de ene keer meer last van dan de andere keer en nu zou je door je mk er ook wel meer last van hebben... Wie weet ben je wel zwanger geworden, vorige keer dat ik zwanger werd had ik in elk geval ook erg veel last van mijn eisprong, dus wie weet?? SUcces nu met wachten!

4. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

Aug 2, 2007
    421
    1
    0
    @Hannes:

Dat verhaal van die ongi pijntjes is heel herkenbaar. Ik had er in de 2de ronde heel veel last van en was echt bang dat er iets "verkeerd" zat maar nu blijk ik toch zwanger in de 3de ronde. (als je de eerste menstruatie na miskraam niet mee tel) Ik wil je ook alleen heel veel succes wensen met opnieuw zwanger worden en blijven!!!

5. Adore

Adore Niet meer actief

Hannes fijn dat je een eisprong hebt gehad (de zaadjes kunnen wel 3 tot 5 dagen in leven blijven) :)

Ik heb geen eisprong gevonden, maar wel gelukkig een korte cyclus..
    Mijn ongi verloopt anders: eerst 4 dagen heel licht bloed en bruinverlies (normaal meteen heel heftig en ieder uur verschonen) dag 5,6,7 veel stolsels en veel bloedverlies en wel ieder uur verschonen. Een week voor mijn ongi heb ik veel last van ongipijnen en pijnlijke borsten gehad (normaal nooit) ;)
    Volgens mijn gynaecoloog komt het vaak voor de eerste cyclus zonder ;) volgens hem ligt dat aan de hoeveelheid HCG die nog aanwezig is (door HCG geen ei zegt hij) ja.. bij mij heeft hij wel gelijk! Mijn ongi lijkt nog niet te stoppen.. ik ben benieuwd wanneer we er weer voor kunnen gaan :)

Aankomende mama GEFELICITEERD :):)

6. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @iris @aankomendemama dank! fijn om te weten dat ik niet de enige ben en dat het niet slechter is voor je cyclus als je meer pijntjes hebt.

@aankomendemama van harte! hoe is het nu om weer zwanger te zijn?

@puella fijn dat je weer zo snel ongesteld bent geworden. Dat het heftiger is dan normaal dat is vaak zo he? Ik hoop dat je snel weer aan de klus kan! met een ei!

7. Lex

Lex Bekend lid

Oct 11, 2010
    517
    0
    0
    Hallo ladies,
    Blijkbaar zijn we verhuisd ;)
    Dit is mijn 1e cyclus na curettage, dus ik ben bedacht op alles wat ik voel! Zit nu op dag 26 na curettage en heb nu heeeel licht bruin/ roze bloedverlies. Geen idee wat dat te betekenen heeft. Normaal gesproken had ik nooit licht bloedverlies voor mijn menstruatie. Ik kreeg altijd wat lage rugpijn en dan was mijn mensturatie er in 1x. Maar ja, hoor dat na mk dat allemaal anders kan worden. Ik dacht misschien (of hoop vooral) innestelingsbloeding?
    Maar weet helemaal niet wanneer en of ik een eisprong heb gehad. Heb wel een beetje een ongesteldheidsgevoel, maar minder dan normaal. Beetje opgeblazen gevoel ondering mijn buik.
    Iemand die iets van het bovenstaande herkend?

8. Adore

Adore Niet meer actief

Lex bij mij begon mijn menstruatie ook zo als bij jou nu op dag 24.. zoals ik hierboven al schreef de eerste dagen heel licht, maar nu, sinds 3 dagen wel heftig met stolsels (je kunt dus een hele andere menstruatie krijgen) ook heb ik geen eisprong gehad, omdat je deze niet kunt krijgen als er nog teveel HCG aanwezig is (mijn gyn zei het al) ;)
    Ik dacht eerst ook aan een innestellingsbloeding, maar achteraf ben ik blij met deze korte cyclus, dan kun je ook snel weer verder aan een nieuwe cyclus met wel een eisprong en dus kansen :)

9. Lex

Lex Bekend lid

Oct 11, 2010
    517
    0
    0
    Hi Puella,
    Thanks! Ja, aan de ene kant hoopte ik natuurlijk dat het direct weer raak zou zijn. Maar ik zal ook wel opgelucht zijn als ik gewoon ongesteld wordt en weer in mijn normale cyclus zit. Je hoort best vaak dat meiden heel lang moeten wachten op 1e ongesteldheid en daarna ook nog aantal maanden onregelmatig blijven. Laten we hopen dat dat ons dan in ieder geval bespaard blijft!
    Maar... zolang ik voor mijn gevoel nog niet ECHT ongesteld ben, blijf ik nog paar daagjes hopen op iets anders. (al weet ik natuurlijk wel beter ;))
    x lex

10. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @Lex spannend, ik hoop dat het inderdaad innestelingbloeding is.
    Al zou ik het inderdaad ook fijn vinden om zo snel al weer ongesteld te zijn.

11. Lex

Lex Bekend lid

Oct 11, 2010
    517
    0
    0
    Hi ladies,
    Ging net naar het toilet en ja hoor... rood bloed!
    Ik ga er maar vanuit dat dit dan echt mijn ongesteldheid is.
    Alhoewel ik dit wel vroeg vind; 26 dagen na mijn curettage. Normaal gesproken heb ook altijd wel cyclys van 27/28 dagen, dus het zou kunnen.
    Maar hoe weet ik nou 100% zeker dat dit mijn ongsteldheid is?

12. Adore

Adore Niet meer actief

Testje doen, dan weet je het ;) (mijn testen zijn spierwit sinds ik ongi ben)
    Ik had normaal ook 28 dagen en nu 24 dus het kan ;) beter dat dan 8 tot 10 weken wachten op die ongi :)

13. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Dit worden lange dagen wachten.... ik heb allerlei rare verschijnselen, ik ben bijvoorbeeld af en toe misselijk...het schijnt dat je dat ook kan hebben van de eisprong, maar ja ik had het de afgelopen weken ook wel eens en voor mijn zwangerschap nooit! Het lijkt wel of mijn lijf het knopje "misselijkheid aan" heeft gevonden en nu te pas en te onpas aanzet.... sorry hoor effe klagen...

14. Adore

Adore Niet meer actief

Hannes wanneer heb je je eisprong gehad? (sorry, ik ben het even kwijt) ;)
    Ja, rondom eisprong kun je ook misselijk zijn, maar ook van zwangerschap (iedere zwangerschap kan
    anders zijn) ik hoop bij jou van zwangerschap, duim, duim.. :)

15. Hannes

Hannes Actief lid

Aug 27, 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @puella mijn eisprong (ovutest positief) was twee dagen geleden op 25 oktober, dus het zal nog wel daarvan zijn...

16. Lex

Lex Bekend lid

Oct 11, 2010
    517
    0
    0
    Hi Hannes,
    Tja, je lijkt opeens van alles te voelen in je lichaam he!
    Ik ben dus vandaag ongesteld geworden, maar het voelt helemaal niet als ongesteld zijn (in ieder geval niet zoals het voor mijn mk was)
    Nou, succes met wachten! Hopen dat dit positieve seintjes zijn van je lichaam

17. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

Aug 2, 2007
    421
    1
    0
    Meiden, de eerste cyclus na miskraam mag je niet rekenen als ronde volgens mijn gyn. Dit was bij mij ook heel anders dan anders! Anders bloedverlies, weinig krampen maar wel onwijs zere rug!

Het is doodeng om weer zwanger te zijn, ben onwijs onzeker en zooo bang!!! Maar goed we kunnen nu toch niet anders doen dan afwachten. Ga morgen een afspraak maken bij de verloskundige zodat mijn eerste echo gepland kan worden.
    Vandaag had ik een beetje roze/bruin verlies en kreeg het spaans benauwd! Maar gelukkig is het wel weer over!

Ik hoop voor jullie allen dat jullie snel een posi test mogen hebben!!!!!

Knuffel

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb 15 juli een miskraam gehad met 9 weken zwangerschap. 33 dagen later werd ik ongesteld (mijn cyclus is altijd 33 dagen)
    en weer 33 dagen later was ik weer zwanger:$
    Absoluut niet verwacht omdat we bij de eerste zwangerschap die dus op een miskraam uitliep 2 jaar en 2 maanden over gedaan hebben.
    Tot nu toe mag alles goed gaan gelukkig.

Hopelijk mogen jullie allemaal snel volgen! Probeer alleen niet de moed op te geven al is dat vaak wel lastig.

19. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

Oct 8, 2010
    848
    0
    0
    Hey Zustertje en Aankomendemama. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap, hoop voor jullie dat het nu wel goed mag gaan!!
    Lex wel fijn dat je in elk geval weer aan een nieuwe cyclus kan beginnen en dat alles weer werkt zeg maar;).
    Heb vandaag rekbaar slijm, dus heb het idee dat mijn eisprong er aan komt. Maar de ovulatietesten zijn nog steeds spierwit :(. Snap er niks van! Snap sowieso niks van mijn lichaam op het moment.. zucht. Ben blij als alles weer normaal is of beter nog dat ik weer zwanger ben en rare pijntjes ed hoor te voelen :p.
    Hier dus afwachten maar weer. Vanavond wel aan de klus natuurlijk ;)

20. Adore

Adore Niet meer actief

Whaaaaaw Zustertje fijn dat je zo snel weer na je mk terug zwanger bent ;) dat horen wij graag hier :):):)
    Had jij de eerste cyclus ook een eisprong?

Share This Page