Wie o wie kan mij helpen. Ik ben op zoek naar een baan in het maatschappelijk werk. Waar zou ik kunnen kijken, welke websites zijn er? Ik werk nu in het onderwijs, waarbij onderwijsvacaturebank voor mij heel bekend is, maar ik kom niet helemaal uit de maatschappelijke functies. Ik weet ook nog niet precies welke kant op, omdat dit tamelijk breed is nog. Daarnaast ben ik nog bezig met die opleiding, maar wil ik me alvast oriënteren. Klinkt heel vreemd allemaal, sorry, toch hoop ik op mensen die mij een duwtje in de goede richting kunnen sturen.
Hoi, Ik ben maatschappelijk werker en waar ik veel aan had was de vacature site 'indeed' daar kan je aangeven in welke richting je zoekt en welke omgeving. Soms zat er niks tussen, maar vaak deed ik er leuke ideeën op. Verder een beetje informeren naar welke instanties er zijn in jouw omgeving. Als je wat wil weten dan mag je me pb'en hoor!
Ik zou vooral breder gaan zoeken. Misschien als ambulant begeleider of een woonbegeleiding ergens (jongerenwerk, psychiatrie, verstandelijke beperking, daklozen). Als maatschappelijk werker kom je hier in de regio nauwelijks meer aan het werk en als je solliciteert dan doe je dat met echt heeeel veel anderen. Breder inzetten dus op indeed zou ik zeggen
Dank jullie wel! Indeed heb ik zeker veel aan! Abri: dat is ook mijn bedoeling ik kan alle kanten op, ik weet alleen nog niet van mezelf welke kant ik het leukste vind. Maar social work is breed inzetbaar.
Je zou gesprekken aan kunnen vragen bij diverse instellingen, kan je nog mooi onder het mom van je opleiding doen, en dan mensen bevragen op hun beroep. Dan kan je een beetje kijken wat er is en wat je trekt. In zijn algemeenheid is het fijn als je brede interesse hebt. In het AMW kom je nauwelijks aan de bak maar bijv. als sociotherapeut in de tbs wordt je vrijwel meteen aangenomen. Daar zitten ze te springen om mensen.
Social work is inderdaad een brede opleiding maar houdt er inderdaad rekening mee dat er heel weinig vacatures in zijn en als ze er zijn dat er heel veel mensen op reageren. Mijn vriend is afgestudeerd als maatschappelijk werker met uitstroomprofielen in schuldhulpverlening ed. Hij is een eigen bedrijf gestart in zijn richting. Je kunt verschillende modules tijdens je studies doen. Kijk inderdaad eens rond wat jou aantrekt en probeer daar je modules in te doen. Zijn altijd pluspunten
Sites van gemeentes en wijkteams. Veel hulp gaat nu via de gemeente. Mw21, welke regio woon jij? Hier groeien we alleen maar!
Het aanbod is idd minimaal. Kijk eens op zorgselect.nl voor inderdaad bijv. een functie als ambulant begeleider. Ik doe dat ook en het heeft wel veel overlap met het maatschappelijk werk. Verder zou ik idd ook de gemeenten bij je in de buurt in de gaten houden voor boeiende functies. En evt. open sollicitaties.
Bedankt voor alle tips tot nu toe! Daar kab ik zeker wat mee! Ik woon in de randstad tussen amsterdam en utrecht in. Dat is wel een mooie locatie denk ik. Want ik zit zo in de stad. Tbs kliniek ga ik eens naar kijken...
Ik werk zelf in een buurtteam in Utrecht. Vergelijkbaar met wijkteams in andere gemeentes. Het heet overal net weer anders Bij ons zoeken ze vaak wel mensen voor de invalpoule. Vanuit daar stromen ze daar dan weer verder naar een vaste plek. Weet niet in welk jaar je zit. Maar een stageplek hebben we altijd wel. Ook een goede plek om ervaring oo te doen want je komt echt alles tegen. Misschien dat je dan weet welke richting je in zou willen. Hiervoor in Utrecht bij de tussenvoorziening gewerkt. Heen idee of zij personeel zoeken maar heel leuk werken daar. Je moet alleen van de doelgroep houden.
Je kan ook eens kijken naar WMO adviseur of anders fact teams binnen de ggz. Op algemeen maatschappelijk werk ga je helaas nog maar weinig vinden ben ik bang. Al schijnen ze in Limburg nog mensen te zoeken
Indeed. En je kan bijvoorbeeld kijken naar sociale wijkteams op indeed zie ik dat heel veel voorbij komen! Ambulante woonbegeleider op verschillende doelgroepen zie ik ook met regelmaat. Ik ben nu ook opzoek en heb morgen mijn 4de sollicitatie gesprek in korte tijd via indeed (mijn probleem is enkel ervaring =10 jaar in de verslavingszorg) dus ik wordt steeds uitgenodigd maar dan vind men mij niet breed inzetbaar! Grrr!
Ik heb jaaaren lang bij Altrecht gewerkt, kijk eens op hun website. Is in jouw regio en vaak veel leuke vacatures. Ik werk nu als werkcoach, ook erg leuk. Je mag me pb-en!