tja ik vind dat een babietje van 7,5 maand niet meer suiekr nodig heeftd an wat in fruit zit...hooguit diksap of zo.... vaak na 1 jaar komt het eigen willetje om de hoek kijken en "lusten" ze ineens niet zoveel meer...krijg je die eet weiger fases..hoe goed en gevarieerd ze ook voor hun eerste jaar aten.. maargoed, iedereen bepaalt dat lekker voor zn eigen kindje(s) toch (mijn zoontje eet ook danoontjes 3x in de week ofzoiets, maar pas vanaf 15 mnd ofzo)
Hier af en toe een danoontje maar ze heeft het liefst gewone yoghurt of kwark. Vanilleyoghurt ook weleens geprobeert maar dat vond ze niks en danoontje vind ze ook niet super,alleen die knijpdingen wel...
Geen toetje, of fruit. Hij is nog hartstikke jong, dan zou ik zelf echt nog niet aan de suikers, kleurstoffen en smaakstoffen willen beginnen.
Hier eentje van 2 en één dag en die vraagt (tegenwoordig met woorden: WARK!) nog elke dag om pure Franse volle kwark.. en niets anders. Als ze mag kiezen dus een sporadisch danoontje of gewone kwark: WARK! En dat al 1,3 jaar lang.. elke dag...
Hier gewoon Franse volle kwark, Griekse volle yoghurt en sinds kort halfvolle milde biologische yoghurt. Nooit danoontjes, ze kan de rest van haar leven nog suiker eten. Saai? Welnee, kwark of yoghurt is al zo'n tractatie voor die kleintjes en ze kennen nog niets anders.
Nog nooit een toetje gegeven! Is dat nodig? Bij koemelkallergie ook weinig keuze. Hier krijgt ze nog een flesje als laatste voeding.
Hier meestal magere kwark met een beetje diksap. (Zonder vindt hij het helaas niet lekker.) Soms wat fruit als dat over is. En soms wat 'lekkere' yoghurt met een smaakje of vanille-yoghurt. Heeeel af en toe een danoontje, maar dat is echt mierzoet! En hij vindt z'n kwark (met diksap) echt superlekker, ik heb niet het idee dat hij een danoontje als verwennerij ziet....
Nee hoor, is helemaal niet nodig.... Hier ook pas later begonnen met een toetje (wij eten zelf eigenlijk nooit een toetje). Meestal krijgt ze of nog wat fruit of volle kwark of zo... Zijn pas structureel een toetje gaan geven toen die laatste fles eraf ging en dat was bij bijna 1,5 jaar!
Oke gelukkig! Ik vind het ook niet nodig we eten zelf ook geen toetjes. Een enkele keer maar. Als het wel een advies is prima maar nu heeft ze echt genoeg zo.
Op die leeftijd? Gewoon geen toetje, die gaven we pas toen ze gewoon met alle maaltijden meeaten, meestal wat fruit. Zelf eten we zelden een toetje.