Wij hebben een boxspring (5 jaar oud) met een topdekmatras (10 jaar oud) Het topdekmatras is in de zomer echt veel te warm. Zelf met de airco aan op de slaapkamer liggen we beide 's nachts nog te zweten. Aangezien het topdekmatras ook al 10 jaar oud is gaan we hem vervangen. Maar zien door de bomen het bos niet meer. Eisen -> Temperatuur regulerend, dus in ieder geval niet te warm in de zomer en qua maat 160x210 Welke hebben jullie of zouden jullie aanraden?
Tegen warmte kan je gaan voor koudschuim. Ik weet niet of er ook een soort is die warmte beter vast houdt in de winter.
Wij hebben matrassen en een topdekmatras van Ikea. Geen idee meer van de specificaties maar we zijn er erg tevreden over. Zal ook iets van koudschuim zijn want je zakt er een beetje in en het voegt zich naar je lichaam. De afgelopen weken in de hitte ook prima op geslapen. Even gecheckt: hij heet Tüssoy.
Dat dacht ik inderdaad al dat je een koudschuim matras moet hebben. Die we nu hebben is traagschuim. Ligt heerlijk, maar god wat is dat kreng warm in de zomer
Wat trouwens ook nog wel een tip is qua hitte: hoeslakens van badstof van de Hema. Ik heb rond m'n menstruatie altijd een paar nachten dat ik enorm zweet. Heel irritant, wordt volledig doorweekt wakker en ging dan altijd met badhanddoeken in de weer om verder te kunnen slapen en een klam bed. Sinds een paar maanden badstof hoeslaken én een molton onderlaken en voilá: geen nat gezweet bed meer! En de afgelopen weken was dat dus ook erg fijn.
Daar ben ik ook voor gegaan. Ik vind het lekkerder liggen. En ik vond het toch minder erg om het heter te hebben in de zomer, dan het niet warm te krijgen dmv een deken. Ik gebruik wel een kussen erbij met koelere kant. https://www.ikea.com/nl/nl/p/kvarnven-ergonomisch-kussen-zij-rugslaper-90507354/ Dunner dan een gewoon kussen.
Dankjewel, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb Heb wel meer producten van hun Heb je zelf ervaring met het topdekmatras?
Nee ik heb hem zelf niet. M’n zusje wel en die is groot fan. Ik heb zelf een goedkope topper van de Lidl van Texelse wol en dat vind ik al super chill. Dus ben wel aan het sparen voor deze
Wij hebben een swiss sense aeromax. Welke precies weet ik niet meer maar die is echt geweldig. Wil nooit meer een andere! Eerst hadden we ook een normale topper erop en zweette me altijd kapot in bed, nu niks meer.