Verkeerde kozijn geplaatst

Discussie in 'De lounge' gestart door Overtherainbow, 28 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Hai,
    Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen in onze situatie.
    We hebben een jaren 30 huis gekocht wat uitgebreid verbouwd is. Hiervoor hebben we een aannemer. We zijn erg tevreden met hem, al zijn er met een grote verbouwing altijd wel wat dingetjes. Nu kwamen we er ook achter dat de kozijnen en ramen op de eerste verdieping (onze slaapkamer) en daarboven van een dakkapel, aan de buitenkant glad is uitgevoerd in plaats van in houtnerf. De dakkapel is de buitenste omlijsting trouwens wel in houtnerf maar in een andere ral kleur wit (iets meer crème). We hadden houtnerf besproken. Hij baalt hiervan en wij natuurlijk ook. Nu wil hij ons een bedrag in mindering doen of als wij t echt willen de kozijnen vervangen. Wat zouden jullie doen?
    Vind het zonde om goede kozijnen te vervangen maar vind het eigenlijk niet mooi bij een jaren 30 huis...

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Keuze zal je toch zelf moeten maken, tis jouw huis en smaken verschillen nu eenmaal.

bloem82 en Overtherainbow vinden dit leuk.
  3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Lastig hoor.... zie je het kleur verschil met zolder? Zo ja, dan sowieso vervangen. Verder zou het voor mij afhangen van het bedrag...

Overtherainbow vindt dit leuk.
  4. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Als het kleurverschil zichtbaar is, zou ik het vervangen.

Zo niet, dan het geldbedrag :)

Uiteindelijk is het jullie huis en zal je toch zelf moeten beslissen.

Overtherainbow vindt dit leuk.
  5. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik weet dat de keuze aan ons is, maar neig heel erg naar vervangen. En ik ben dan zo’n muts die dat vervelend vindt voor de aannemer...

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Als je nu neigt naar vervangen, dan zeker doen. Anders krijg je echt spijt en het is niet iets wat je over een paar jaar weer gaat vervangen. Ik zou het ook vervelend vinden, maar nieuwe kozijnen zijn niet goedkoop en je moet er heel wat jaren naar kijken!

Zusterke, Ysabella, Mamaa6 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Nee, dat zou ik niet vervelend vinden.
    Je hebt voor een bepaald product betaald en dat product is ook besproken. Dat het nu toch geplaatst is, is eigenlijk echt het probleem van de aannemer. Leuk dat er een geldbedrag/korting is aangeboden, maar feit blijft dat ze het eigenlijk voor het plaatsen moesten controleren.

Lang verhaal, maar zo denk ik erover :D

Ysabella, Syane en Overtherainbow vinden dit leuk.
  8. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik denk dat jullie helemaal gelijk hebben. Ga er nog eens rustig over nadenken maar kans is groot dat we ze toch laten vervangen.

Syane en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Vervangen! Dit is niet wat je hebt besteld en ik zou gaan voor wat jullie het mooiste vinden. Rot voor hem, maar dit is en blijft een zakelijke overeenkomst. Je kunt dit sneu en zonde vinden, maar na deze opdracht gaat hij weer naar de volgende klant en kijken jullie hier nog jaren tegenaan.

Syane vindt dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.255
    11.862
    113
    Precies dit. Niet schuldig over voelen. Zijn fout. Hoort erbij. Jullie zitten nu weer langer in de bouw doordat dit is misgegaan. Dus beiden hebben er last van.

11. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Logisch dat hij er met een geldbedrag vanaf wil komen, dat is voor hem veel goedkoper dan een nieuw kozijn (plus tijd om te vervangen). Als je dus al voor het geldbedrag kiest, dan zou ik dat flink proberen op te drijven.

Ik ben zelf overigens wel iemand die zich aan deze verschillen zou gaan storen, ik zou het dus laten vervangen.

12. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.671
    768
    113
    Vervangen idd! Daar ga je spijt van krijgen anders. Je hebt niet voor niets voor de houtnerf variant gekozen!

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.076
    113
    Deze kozijnen zullen nog tientallen jaren mee moeten gaan en het is een enorme uitgave, ik zou daarom kiezen voor de optie die jullie hadden besteld/ gekozen.
    Vorig jaar was ons aanrechtblad niet conform afspraak geplaatst (bijv uitsparing spoelbak niet precies in het midden van het kastje dat daaronder zit) en wij hebben nog steeds spijt dat we het maar hebben geaccepteerd. Nu is een aanrechtblad makkelijker te vervangen en minder kostbaar dan nieuwe kozijnen, maar toch...
    Er zullen ook echt wel mensen zijn die met een dergelijke verbouwing blij zijn dat een bedrag in mindering wordt gebracht, voor hen zou dit aanbod heel fijn kunnen zijn, maar als ik jou zo ‘hoor’ is dat voor jullie niet aan de orde en wil je dat het huis volledig naar je zin is. Daarom zou ik zeggen, nieuwe kozijnen.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vervangen!
    Zeker bij een jaren 30 huis.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    Vervangen anders krijg je giga spijt. De aannemer is niet jouw probleem toch.

16. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.837
    5.568
    113
    Vervangen, maar dan voor echte houten kozijnen. Want kunststof kozijnen in een jaren 30 huis is als vloeken in de kerk. Dat kan echt niet.....

Lafelife en Melief vinden dit leuk.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Het is vooral vloeken als je het elke 5 a 7 jaar opnieuw moet laten schilderen of zelf moet schilderen. :roflmao:

wishfulthinking vindt dit leuk.
  18. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.837
    5.568
    113
    Dat klopt maar als je geen onderhoud wilt doen aan je huis dan moet je geen jaren ‘30 huis kopen.

19. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Huh? De aannemer heeft een fout gemaakt en jullie draaien dan voor (een deel van) de kosten op? Of begrijp ik je verhaal nou verkeerd?

20. Overtherainbow

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Nee. Er zitten kozijnen in, maar zonder houtnerf. Nu kunnen we ze alsnog laten vervangen, dus gaan de net geplaatste eruit en nieuwe met houtnerf erin. Of we laten het zo en krijgen dan geld terug ten opzichte van de offerte (en houden dus de nieuwe kozijnen zonder houtnerf).

Deel Deze Pagina