Hi, Ik naai veel (baby)spullentjes als hobby maar de kosten van stof vindt ik toch zo hoog! Vaak zie ik online €10 voor een meter katoen/Jersey. Wie o wie weet waar ik goedkopere leuke stofjes kan vinden? Ik woon in de provincie Utrecht.
Op de markt. Voor babykleding/spulletjes zul je waarschijnlijk maar kleine hoeveelheden stof nodig hebben, dan kun je vaak goedkoop wat "restjes" stof kopen die overgebleven zijn van een rol.
Stoffen spektakel, een grote "beurs" met allemaal kramen met stof. Vorig jaar veel dingen gekocht. Zelfs van die teddyberen stof voor 3 euro per meter. Super zacht, spijkerstof voor 2.5 euro per meter en wat andere stofjes. Het is overal in nederland wel een keer.de laatste keer was het entree ook gratis
Dit is toch ook wel een beetje wat je betaalt voor stof. Babykleertjes heb je vaak maar een 50 cm nodig, dan is het niet zo duur meer vind ik. Verder inderdaad de stoffenmarkt in Utrecht of het stoffenspektakel. Maar de goedkopere stoffen zijn vaak ook van slechtere kwaliteit, houd daar rekening mee.
Megastoffen of driessenstoffen. Even lid worden van Facebook groepen over naaien daar staan ook leuke links naar websites
Ik maak veel dekentjes, aankleedkussen, kleedje etc. Dat kost toch wat meer stof. En dan ben ik voor een ledikant deken €30 aan stof kwijt. Markt ga in proberen
Budgetstoffen.nl moet je wel een beetje kijken naar hoeveel gram/m² om een inschatting van de dikte te kunnen maken...
Ik koop mijn stoffen op de markt of via megastoffen . nl ( zonder spaties) Megastoffen vaak 5 euro per lap. En de 11e gratis.
Tweede hands winkel heeft vaak ook wel stoffen. Ik kijk ook wel naar tweedehands kleding wat ik verknip en iets anders van maak.
Op de markt, ik heb heel veel stofjes voor 1 euro de meter. Voor dochter heb ik net een winterjas af, 4 euro aan stof (inclusief voeringstof), 5 euro een rits, en dan nog 4 euro voor lint en garen. Als je wel online wilt bestellen: driessenstoffen.nl Zitten erg leuke dingen tussen die weinig kosten.
Ik heb wel eens coupons gekocht bij Jysk en Kwantum. Ik maakte bv boxkleden of bekleding voor een poppenwieg of klepbankje enz. Ze hebben niet altijd iets, maar als je er toch eens langs komt, gewoon even kijken. Voor babykleding is het niets hoor, veel te stug.
Als eerste zou ik inderdaad tippen om eens op de markt of op stoffenbeurzen te kijken. Uiteraard zijn er online ook wel bedrijven met goedkopere stoffen (zoals al eerder genoemd bijv Megastoffen) maar het nadeel vind ik dan weer dat je het a/ niet kunt voelen en b/ dat je regelmatig net aan de verkeerde bijpassende stof heb gekozen... net een tint lichter donkerder etc... en dan moet je nog een keer IRL gaan kijken voor het juiste stofje