Rugdragen met de bondolino. Of toch de beco of wombat?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Elegance, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Aangezien hier op zp een aantal ervaringsdeskundigen en kenners zijn wat betreft draagdoeken, vraag ik het hier.

Ik gebruik sinds de geboorte de bondolino. Geweldig ding.. Ik had me geen betere kunnen wensen.. Helaas komt steeds vaker de vraag in me naar boven, Voor hoelang kan ik nog buikdragen.. Ik ben benieuwd tot hoelang jullie dat deden en voor welke reden jullie ermee stopten?

En ik wilde vragen of iemand ervaring heeft met de bondolino en rugdragen? Vandaag even mijn zoontje achterop gehad maar dit voelde niet prettig in mijn onderrug. Hij is 15 kilo. Dus nog niet zo heel zwaar.
    Ik zag dat er soms lyrisch gereageerd wordt op de wombat. Maar vind ze erg prijzig en weet niet of er erg veel verschil in zit. Ofdat de beco butterfly weer makkelijker is voor rugdragen.

Teveel vragen dus. Ik heb gezocht op sites of ik hier in de buurt iets kan proberen, maar kon daar ook niks over vinden.

Hopelijk hebben jullie een aantal aanvullingen en ervaringen voor me!
    Alvast bedankt!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    bij babybij kun je ze lenen en sturen ze ze op.

Ik weet niet waar je woont??
    Ik heb met al de dragers geen ervaring. Ik draag met een doek of de boba. Ik vind de boba heerlijk dragen op de rug. Heb behoorlijke rugklachten, maar goed rugdragen stabiliseert de rug en ik kan met doek/drager dus beter vooruit!!

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik zal straks eens bij babybij kijken . Bedankt voor de tip!

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Niemand anders die ervaring heeft met rugdragen? :(

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Een peuter van 15 kilo in de Bondolino is een beetje te veel van het goede, maar je meisje van net geen jaar is heel goed te doen. Waarom heb je dat nog niet geprobeerd?

Ik begon met een maand of vier met rugdragen en stopte helemaal met buikdragen tegen het jaar omdat het gewoon te zwaar werd.

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik wilde t een keer proberen omdat ik haar voor langere tijd wil rugdragen en dus ook een goede drager zoek. En 15 kilo zal ze vast ook snel zijn gezien haar lengte.
    Er staat bij de bondolono meen ik 36 maanden vandaar dat ik er ook aan sacht. Het zou in principe mogelijk moeten Ijn als je de de fabrikant gelooft.

Maar ook jij hebt dus de voorkeur aan rugdragen. Heb jij er een speciale jas voor of deaag je boven je eigen jas?

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb mijn jongste dochter ook al eens gedragen in de bondolino op de rug maar ik persoonlijk vind het ook niet zo heel prettig dragen. Dan draag ik veel liever met mijn doek. Momenteel draag ik haar niet zo heel veel en als dan nog op de buik in een doek of voor hele korte stukjes in de bondolino. Maar dat is meestal rond de ophaal en breng tijden van de psz van de oudste. Ik heb geen draagjas anders zou ik haar wel op de rug dragen.

Op de buik draag ik haar wel onder de jas over de jas vind ik niets.

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb van een goedkope jas een draagjas gemaakt. Maar ik moet zeggen dat ik de Bondolino dan wel heel log vind en dat vind ik niet heel mooi onder mijn jas. Ik draag onder mijn jas liever met de Manduca of Ergo. Met de Manduca droeg ik met gemak mijn 12-kilo-peuter een uurtje of 4.
    Ik ben ook vrij makkelijk met kopen en verkopen van draagzakken omdat je er tweedehands nog best wel veel voor terugkrijgt. Voor een BabyBjorn krijg je (vanwege het hoge onding-gehalte) nog geen 40% van je nieuwprijs terug, bij een SSC/Ergonomische drager is het al snel 70% van de nieuwprijs die je nog kunt vragen op Markplaats.

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik draag bijna altijd op mijn rug, behalve wanneer ik met het ov ga. Mijn Tula draagzak gebruik ik niet zo snel op mijn rug, maar mijn doek wel. Ik deed het over mijn jas heen, maar heb nu ontdekt dat ze ook past wanneer we samen de jas van mijn man aan doen. Mijn dochter weegt ongeveer 11 kilo en ik voel het amper wanneer ik haar goed geknoopt heb. Mijn man draagt overigens wel veel met de Tula op zijn rug.

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb mijn dochter onlangs voor het eerst op mijn rug gedragen. Ik had er hulp bij nodig, want heb korte armen en ben bepaald niet lening. Ik krijg het fysiek niet voor elkaar haar zelf op de rug te krijgen... En ik vond het ook niet heel fijn dragen. Steeds het gevoel dat één van de banden net wel - net niet van mijn schouder zakte. Dat deed ie niet, maar het voelde niet heel fijn.
    ik lees dus even mee voor de alternatieven!

11. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Heb je niet dat touwtje gekregen dat je door de lusjes aan de schouderbanden kunt halen?

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Geen ervaring met een bodolino, maar wel met rugdragen.

Mijn zoontje is rond de 8 maanden verhuisd van buik naar rug. Ik vond het te groot worden (en hij zat gewoon in de weg:)). Kreeg geen huishoudelijke klusjes meer voor elkaar met hem op mijn buik.

De 2 weken vreselijk zitten te violen hoe ik hem het makkelijkst op mijn rug kan krijgen. Eerst via mijn heup (hipscoot), maar vond dit "net niet".
    Nu zwaai ik ze beiden (zoontje 11 kilo en dochter 12,5 kilo) met een superman zwaai op mijn rug.
    Om van mijn rug af te krijgen (vond ik in het begin ook nog een hele onderneming), laat ik mijn dochter van mijn rug glijden, en mijn zoontje schuif ik door naar mijn heup.

Ik draag over mijn jas heen. Dit vind ik buiten makkelijker met in en uit de auto laden (maar misschien net wat je zelf gewend bent).

Ik had een ergo. Deze vond ik fantastisch op mijn buik, maar op mijn rug, kreeg ik hem om 1 of andere reden niet lekker gesteld.
    Tevens heb ik ook een wompat. Op mijn buik vind ik hem niet fijn, maar op mijn rug zit hij als een huis. Daarom de ergo verkocht omdat hij werkeloos thuis lag.
    Inderdaad voor bijna nieuwprijs kunnen verkopen.

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Kanshebber: Had je het bandje die tussen je schouderbanden zit wel strak genoeg zitten?
    Misschien vaker oefenen met op je rug krijgen? Mij lukten het in het begin ook niet (tot frustratie aan toe).

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik heb mijn dochter pas voor het eerst op de rug gehad in de Beco. Dat zat perfect, maar hebben het nog niet buitenshuis gedaan.
    Dochter is klein 8.5 kg ofzo, maar wil alles zien en daardoor zat ze onrustig op de buik ( willen draaien!)
    Ook haar alleen erin doen en dan de Beco aandoen nog niet geprobeerd. Tot nu toe alleen geoefend met man samen.
    Zal het laten weten wat die ervaringen zijn tzt...

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb een beco butterfly en vind dat niet fijn dragen op mijn rug. Met mijn mei tai voelde ik mijn zoontje (destijds een kilo of 11 toen ik stopte met dragen ivm zwangerschap) amper. Een mei tai (wraparound) is ook makkelijk zelf te maken als je een beetje handig bent? Kost je alleen stevige stof (bijv. bij Ikea)

Ik ga nu investeren in een draagconsult om mijn dochter met de doek op mijn rug te kunnen dragen. Krijg ik als kraamkado *zo gaaf* :D

16. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.
    Ik ben er nog steeds niet uit, ik draag haar dus nog steeds van voren met de bondolino.. Ik kan ook zo geen afscheid nemen... Het zit zo prettig en ik kan de kusjes geven ;) maar de momenten worden wel steeds korter, het gaat langzaam echt pijn doen. Ze heeft dan ook een enorme groeispurt gemaakt.

Ik vraag me af, wanneer kan ik het gebruiken, in de stad heb je toch geen controle over haar? Als ik in een winkel tussen de rekken aan et snuffelen ben bijvoorbeeld. Dn komt het geregeld voor dat er iemand moet uitwijken om langs te komen. Vinden jullie dat niet vervelend?

Maar buiten dat ben ik er dus ook nog steeds niet uit welke geschikt zou kunnen zijn.. En een draagdoekconsult? Wat is dat precies?
    Ik denk wel dat ik het wil. Mijn ouders hebben een huisje aan zee en als we een strandwandeling willen maken dit jaar is dit de meest ideale manier.

17. Loretta

Loretta Lid

8 jul 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik gebruik de beco butterfly 2 voor onze dochter van 1,5 (bijna 13 kilo)
    Heb vanaf dat ik hem kocht, op de rug gedragen en om die reden ook gekocht.
    Ik vind het ideaal! geen last met dragen, en kan lange tijd achter elkaar dragen.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik lees ook even mee. Hier ook een bondolino en tot nu toe alleen op de buik gedragen.

19. Ik4kids

Ik4kids Lid

11 dec 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de Beco Butterfly. Mijn jongste zoontje weegt nu 9kilo met 22 maanden en zit er prima in. Al wil hij vaak liever lopen.:)
    Ik heb veel last van mijn gewrichten en ook van mijn rug, maar ik vind dit een ideale rugdrager. Het is even oefenen, maar ik kan mijn zoontje ook zelf met een zwaai op mijn rug krijgen.

Stiekem vond ik het op mijn buik veel knusser hoor....

20. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik draag mijn jongste altijd op mn rug. Rugdragen vind ik veel handiger dan buikdragen, met buikdragen vond ik haar best in de weg zitten :) op m'n rug merk ik amper dat ze er zit, en zo doen we altijd boodschappen, of gaan we wandelen en gaat de oudste mee met zijn loopfiets. En dan kan ik ook m'n oudste tillen als het moet, of helpen op de glijbaan etc. Het is wel iets minder knus ja, maar met rugdragen heb je wel die friemelende handjes in je haar, das ook leuk ;) En op de rug ziet je kleintje meer, dat vinden ze meestal wel leuk als ze ouder worden.
    Met ongeveer zes maanden begonnen daarmee. Eerst met de doek, maar meestal pak ik de SSC, dat is toch net sneller en die zit altijd goed (ik ben een beetje een slordige knoper). Ik heb een Wompat en die vind ik heel fijn, geen ervaring met andere SSC's, maar ik denk eigenlijk dat het niet veel uitmaakt. O ja, en we hebben een draagjas. Ook zelfgemaakt van een goedkope Zeemanjas.
    Het omdoen en op je rug zwaaien is even oefenen, maar je hebt het zo onder de knie en dan kun je het binnen tien seconden. Ik gebruik altijd de supermanzwaai. Op youtube staan een heleboel instructiefilmpjes.

Deel Deze Pagina