Hoe was ik de speelmat?

Discussie in 'Verzorging' gestart door 1979kik, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hoihoi,

Ik plaats mijn vraagje hieronder omdat ik voor de rest geen goede titel vind ;)
    Ons popje heeft een speelmat met boogjes. Deze kan niet gewassen worden in de wasmachine. Toch wil ik hem regelmatig reinigen,ze kwijlt erop, geeft er soms op terug, er verzamelt zichstof op.
    Het beste dat ik kan bedenken is met een sopje nl sponsje in water met beetje waspoeder en dan schrobben en achteraf drogen in het zonnetje.
    Ik heb echter het gevoel dat ik er dan zeep inwrijf en dit er niet voldoende uit krijg. Kan dit kwaad?of heeft iemand een betere manier?
    Ik hoor het graag!
    Groetjes!

2. adi

adi Niet meer actief

Waar is die mat van gemaakt?

Ik was zowat alles in de machine. Met een wolwasprogramma, of fijne was-programma gaat weinig mis hoor ;)

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Als je je er niet prettig bij voelt om het op de hand te doen, dan idd zoals Adi zegt een wolwas programma proberen.

Of je doet alleen de mat in de wasmachine op spoelen en centrifugeren.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb toevallig vorige week de speelmat gewassen (wel de bogen eraf natuurlijk) in de machine, gewoon op 30 graden en niet te hard laten centrifugeren..

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Welke mat heb je? Ik had die van TinyLove en ik heb de bogen eraf gehaald en lekker in de wasmachine gedaan. Ik was sowieso al dat speelgoed in de wasmachine op 30 graden en een fijn wasprogramma

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb zo'n matje van Brightstarts en die deed ik vaak om de zoveel dagen in de was...is het van speciaal matriaal...anders gewoon op 30 graden en lage toeren....

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Die van mij kan niet in de was (is rond en zitten harde stukken rondom, weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar past niet in de wasmachine). Ik maak het idd schoon met een natte doek. Het zeep zal er vast wel in blijven zitten, maar ik weet geen andere optie.
    Dus ik lees mee watvoor tips er voorbij komen (en niet de tip van de wasmachine dus)

Ik heb deze:

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb trouwens ook iets wat niet in de wasmachine kon, met de strijkijzer erboven gestoomd en dan idd met een natte doekje met zeep schoon maken

9. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Oh die met die harde randen heb ik ook.

Je kan hem ook even in bad spoelen of onder de douche en dan laten drogen in de zon of op de kachel.

Zo spoel je wel alles eraf!

Succes.

10. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Rebekka; Ik heb dezelfde, en heb hem al een paar keer in de wasmachine gemikt hoor, wordt alleen maar prachtig schoon!

11. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Sterker nog, ik keek net even op het labeltje, en hij MAG zelfs gewoon in de machine op 30 graden! Gewoon erin proppen dus!

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou hem proberen de vouwen meestal kan je hem wel in elkaar draaien. net zoals de zonnedingetjes voor in de auto in mekaar gedraaid zit zeg maar.(als je ze nieuw koopt) de boen er even afhalen. ik gooi alles in de wasmachine. zeker voor de kleinste. als dat niet kan dan koop ik het niet eens. in jou geval zou ik dus proberen of je hem in mekaar kunt draaien en anders in bad gooien als je die niet hebt iemand met en bad zoeken, fam ofzo. of anders in een zwembadje buiten.

13. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    bedankt voor de tip, zal hem in elkaar draaien en in de wasmachine doen. Dacht dat die er misschien van kapot zou gaan. Maar als jullie zeggen dat het kan zal ik het gewoon eens proberen.

14. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ff offtopic...
    er staat dat er losse assecoires bijgekocht kunnen worden, meer van die dingetjes die je er aan kan hangen dus. Heb jij dit toevallig gedaan en waar haal ik dat dan?

15. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Nou het is gelukt! Brandschoon en nog heel. Was ff proppen, maar dan heb je ook wat :)

16. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Meer dingen? Heb ik helemaal niet gezien! Maar nee, ik heb dat dus niet gedaan... Maar mocht je ze vinden, ben ik wel benieuwd!

Fijn dat ie weer lekker schoon en fris is! Mijne gaat er dit weekend maar weer eens in...

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hier dezelfde en hij is zo vaak in de was geweest...

18. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Tiny Love - DieZijn4Kids.nl
    TINYLOVE 3 | babywebshopmamaloes
    Babyspeciaalzaak Het Rietje : Tiny Love baby en kinder speelgoed en knuffels

Hier een aantal dingen gevonden. Zit zo'n zelfde clip aan als aan de producten die er al bij zitten. Ik vindt zelf 10 euro voor 1 dingetje erbij toch wel wat veel worden.

Als je googled op accesoires tiny love speelkleed vindt je nog meer, maar zoals ik al zei ik vind het wat prijzig.

19. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Sopje maken en met een doekje wassen? :)

Oh hij is al gewassen :p

20. adi

adi Niet meer actief

Ik vind dat persoonlijk een beetje afzetterij. Je kunt vrijwel elke rammelaar, knuffeltje enz met een beetje creativiteit aan zo'n mat hangen. Bij de Action e.d. heb je zelfs ook 'kinderwagen-speelgoed' waar zo'n klipje al aan vast zit waarmee je die overal aan vast kunt maken.
    En dan kost het iets van € 0,80. Dat boeit het ook niet als de baby die gebruikt als kwijldoekje ;)

Deel Deze Pagina