We willen eerdaags een nieuwe autostoel voor ons moppie kopen omdat ze nu toch echt aan een andere moet maa rwe twijfelen dus nog tussne de romer king plus en maxi cosi prioriXP. De king plus heeft een extra hoofdkussen wat zijlings beter beschermd begreep ik. De xp leek me ook een goeie stoel en daar ziet ze weer wat meer in. De king plus kwam als gordelstoel goed uit de test van de consumentenbond. De xp zat er helaas niet in zonder isofix Iemand ervaringen?
Wij hebben de prioriXP (zonder isofix). deze bevalt prima. De eerste 2 maanden heeft deze redelijk veel in een ligstand gestaan, mijn zoontje moest met 9 maanden over omdat hij te breed was voor de MC. Als hij dan in slaap viel, deden we soms een knuffel of hydrofiele luiers naast zijn hoofd. Maar met 9 maanden kon hij zijn hoofd ook wel goed recht houden. Nu staat hij meestal in een zitstand, en kan mijn zoontje naar buiten kijken. Ik heb eigenlijk geen problemen met deze stoel. Makkelijk te plaatsen, gordels zitten goed vast, zoontje zit er goed in.
Wij hadden voor Milan de maxicosi priori in gedachten, maar eenmaal in de winkel bleek Milan veel beter in de Romer te zitten. Dit is hem dan ook geworden en wij vinden het een erg fijne stoel. Ik zou zeggen, neem je moppie mee en kijk waar ze het beste in zit. Het zijn hoe dan ook 2 goede stoeltjes.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Wij hadden juist de Romer in gedachte maar eenmaal in de winkel bleek Inge helemaal niet lekker te zitten in een Romer en is het toch een maxicosi Tobi geworden. Die vonden wij makkelijker aangezien de riempjes opzij blijven staan en wat smaller (de beschermers in elk geval) dan de riempjes van de Priori en Romer. Dus gewoon gaan passen, zowel je kindje als in de auto, want ook dat moet natuurlijk passen.
We hebben gekeken en gepast vandaag en ze lijkt beter te zittne in de maxi cosi priori xp dan de romer. Nou zie ik alleen een xp met een stofje happy flower die veel goedkoper is. volgens de klantenservice is het een oud model en is er verder niks veranderd behalve het stofje en is ie daarom zo goedkoop. Iemand enig idee of dat inderdaad klopt dat ze verder allebei precies dezelfde kwaliteit zijn?
Is vaak hoor dat de oude stofjes goedkoper zijn. Zo hebben wij onze tobi ook met 100 euro korting gekocht. Je zou anders mc even kunnen bellen, weet je het zeker.
We zijn gisteren naar babypark geweest en heel handig hadden ze daar gewoon een stoel uit een auto staan waar je alle stoeltjes op kan passen, want dan staan ze toch heel anders dan op een rechte ondergrond. we zagen al direct dat ons moppie duidelijk beter zat in de romer king plus. Die is het dus geworden!
Toevallig ben ik zelf ook zeer druk bezig met een nieuwe autostoel. Ik ben er middels achter gekomen dat Romer toch wel hét merk is onder de kinderstoelen. Ik ben bezig met de Romer king duo plus met isofix. Een van de stoelen die op 3 van de 4 belangrijke anwb testen dubbel plus scoort. Hij kost 279 euro in Nederland, maar in Duitsland kan je hem zo via een webshop bestellen voor 225 euro. Een boel centjes maar krijg je een perfecte stoel voor terug. groeten Roy
Hier de Romer king plus...heerlijke stoel, bevestiging simpel en een lekkere hoofdsteun...hier heeft onze kleine meid er erg profijt van als ze in slaap valt... Maar zoals eerder gezegd...neem je kleine mee en fff passsen...ik vond persoonlijk de maxi cosi "krap" suc6
Wij hebben vandaag een Priori XP gekocht, we hebben Milan in een paar verschillende stoelen gezet en deze was voor hem echt 't fijnst. Ik zou ook gewoon eens met je kindje gaan passen.
Wij hebben ook de king plus. Je krijgt er geen spijt van! Nadeel is wel dat 'ie in sommige auto's niet goed vastgezet kan worden op de achterbank. Ik heb een peugeot 205 en daar wil hij dus njiet goed vast. geeft op zich niet want ze zit toch gezellig voorin.