Dag dames, Een tijdje geleden had ik al een topic geplaatst hierover, maar ik wist toen niet zeker of ik het wou aanschaffen. Toen der tijd niet gekocht, want het was toen nog op te lossen met slotjes op de kasten en lades. Maar ze begint aardig wat te groeien en kan makkelijk overal bij, met name in de keuken (bij het fornuis) wat ik ontzettend gevaarlijk vind. We hebben dus besloten om toch een traphekje te plaatsen. Maar nu de vraag, welke raden jullie aan? Bij de lidl is er nu toevallig een traphekje te koop van het merk safety 1st, is dat wat? Waar moet ik zoal op letten bij aanschaf?
Goed om eerst te bepalen of je een klem-hekje wilt of dat je het hekje aan de wand vastmaakt. Bij een klemhekje heb je volgens mij altijd een stang over de vloer. Wij vonden dat onhandig en hebben ervoor gekozen het hekje aan de wand te bevestigen. Dat is meestal ook steviger. Als je lid bent van de consumenten bond kun je kijken naar test resultaten van hun tests. Er zit nogal wat kwaliteit verschil tussen. Zou zeker niet zomaar wat kopen, er worden ook hekjes verkocht die echt niet heel veilig zijn. Op basis van deze resultaten hebben wij gekozen voor een hekje van babydan. Ik heb op de website het model uitgekozen wat voor ons het beste paste. Prijs vond ik ook meevallen. Volgens mij besteld bij bol.com Let trouwens ook op al die aanzet-stukken om het breder te maken. Die maken het hekje niet altijd veiliger.
Dank voor je reactie! Ik ben even wezen kijken naar de babydan en qua prijs valt het inderdaad mee. Maar ik moet voor mezelf even nagaan welk model inderdaad. Ook wij willen het aan de muur bevestigen.
Wij hebben een lascal kiddyguard en een "normaal simpel traphekje.. die lascal is zoooveel fijner!! Wel prijzig, maar kwaliteit en gebruik perfect.