Zoonte 27 maanden zei dat hij moet poepen en op wc gezet, en hij deed poepen op de wc. Ik wil toch met de zindelijkheid training beginnen omdat hij het aan geeft, en werkt heel goed mee welke tijden kan ik hem beste op de wc laten zitten en hoe vaak? Krijg meestal de opmerking van dat ik het beste in de zomer kan beginnen maar als de kind het aan geeft waarom niet nu alvast gaan trainen....
Als hij nu de interesse heeft dan moet je er nu echt iets mee doen, grote kans namelijk dat hij er zelf anders van de zomer niet meer wil en hij er dan geen interesse in heeft. Zou zonde zijn en 27 mnd is toch een mooie leeftijd? Ik vind van wel hoor en had dochter met 26 mnd zindelijk. Je zou gewoon eens kunnen beginnen met `s morgens op de wc/pot zetten als hij uit bed komt, rond het fruit, half uur later weer eens (vaak moeten ze dan wel plassen), voor/ na de lunch/slaapje/ na het slapen, voor het eten, voor het in bad gaan, voor het slapen. Hangt een beetje af van jullie schema. Maar zelf ben ik meer van het kijken wat er gebeurt en het zelf laten bepalen. Ik heb dochterlief gewoon in haar onderbroek laten rond lopen en het zelf laten bepalen wanneer ze ging plassen. Hooguit als ze lang niet was geweest dan zei ik dat ik zelf ging plassen en dan ging ze vaak ook even (leuk om mama te slim af te zijn). Op de 1ste dag had ze heel veel ongelukjes, maar ze snapte wel wat ze deed en na een halve ochtend viel het kwartje echt en hadden we eigenlijk geen ongelukjes meer. Ook nooit meer een luier buitenshuis aan gedaan. Alleen nog `s nachts een luierbroekje.
nu beginnen hoor!niks forceren. als hij vraagt dan op wc. bij wakker worden voor het slapen gaan,voor eten, na eten, na drinken, voor je naar buiten gaat en wanneer je thuis komt. en heel veel prijzen.
Juist nu beginnen! Mijn zoontje was met 27 maanden zindelijk. Met 26 maanden kreeg hij interesse. Ik liet het hem zelf bepalen. In het begin zat hij ieder kwartier erop, omdat hij zei dat hij moest plassen. Denk dat het een week duurde voordat het eerste plasje kwam, vond het erg vermoeiend . Maar wat was ik trots dat die eerste erin lag!! We hebben samen staan juichen en hij heeft meteen een sticker gekregen. Die mocht hij op de wc op een blaadje plakken, binnen no-time was het eerste blaadje vol. Bij de eerste keer poepen, heb ik met hem over de hele bovenverdieping gedanst, haha.