Hallo! Morgen gaan we onverwachts een dagje naar de efteling met het hele gezin. Alleen vraag ik me af wat mijn kleine meid aan te trekken in de wagen, t wordt nog aardig fris, 6 graden dacht ik. Zat te denken aan gewoon soepele kleertjes met romper met lange mouwen en een slaapzak. Met of zonder mouwtjes? En n fleecedekentje. Ik kan de bovenkant dichtritsen, is ook al beschermend. Een muts vindt ze helemaal niets,maar vraag me af of dat ook nodig is als ze in de wagenbak ligt. Normaal doe ik het ook niet, maar dan zijn we ook niet de hele dag buiten. Wat zouden jullie doen?
Het is flink fris dus ik zou eerder teveel dan te weinig doen. En dan regelmatig in het nekje voelen of ze het niet te warm heeft, dan kun je eventueel wat uitdoen. Goed ingepakt in de draagdoek is ook lekker warm als je die hebt!
Zeker een muts opdoen, want de wind is erg koud!Dan kun je echt oorpijn krijgen. Ik doe zelfs een muts en dan de muts van de jas erover. Verder doe ik slofjes aan en een te groot jasje zodat haar handjes bedekt zijn. Ze wil namelijk haar handen boven de deken hebben hier. Weet niet hoe dat bij jou kleine zit? En dan zou ik twee dekens meenemen, 1 fleece en 1 katoen voor mocht de fleece te broeierig zijn of worden. En dan heb je een extra deken voor mocht het te koud zijn. En ja, romper met lange mouwen en een soepel zittend truitje en broekje. Stof waarin je kunt slapen schuurt nergens. En regelmatig voelen in de nek.
Thanks! Heb alles maar meegenomen Slaapzak, dekentjes, draagzak met skipak, extra kleertjes en een muts. Zit nu in de auto nog even te voeden (tot nu toe de meest gekke plek met voeden haha) en dan gaat ze met gewone kleertjes en maillotje onder dr broekje in de slaapzak en met dekentje in de wagen. Heb wel een draagdoek, maar andere houdingen dan de kikkerhouding moeten we nog uitproberen. En de kikkerhouding is ze een beetje klaar mee. Voor de volgende keer hoop ik!
Slaapzak met dekentje was meer dan genoeg! :-D Schitterend weer! En een super rustige dag in de Efteling!
Ik kreeg door jouw berichtje ook zin en heb mijn kinderen ingepakt en ben naar de Efteling gesjeesd! Het was inderdaad lekker rustig en hartstikke leuk!!