Wiegdekentje extra klein

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mom2, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar een wiegdekentje voor ons kleine wiegje.

Ons wiegje is kleiner dan de "standaard" wiegjes die je nu koopt. Het is een soort mandje van bamboe en vrij klein, echt voor de eerste 1,5 - 2 maand. De afmeting van het matrasje is 35 x 70 cm.

Het lastige is dat ik geen dekentjes/lakentjes/hoeslakentjes in deze maat kan vinden (alles is 75 x 100). Dit wordt veel te veel proppen onder het matrasje, waardoor deze niet meer goed recht ligt.

Heeft iemand tips? Het gaat mij met name om een dekentje, hoeslakens en lakentjes wil mijn moeder wel naaien.

Als het niet lukt met een dekentje zit ik te denken aan een slaapzakje, maar ook hiervoor lees ik verschillende verhalen, dat je in het begin dan toch ook een dekentje nodig hebt. Wie heeft hier ervaring mee?

Tips zijn welkom!

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Als je moeder kan naaien kun je toch ook het dekentje kleiner laten maken. Mijn moeder heeft dat ook gedaan voor onze wieg. Gewoon aan de onderkant afgeknipt en weer netjes afgewerkt.

Handig he die moeders :p

3. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat zou een optie zijn inderdaad. Ik heb er al een gekocht (voordat ik het wiegje had), maar dit was een gehaakte, dus daar valt niet in te knippen. Dus deze ga ik in de kinderwagen gebruiken.

Maar dan zou ik een andere nieuwe kunnen kopen en die laten verkleinen, zeker een optie als er echt niets te koop is!

4. Safraantje

Safraantje Actief lid

26 jul 2015
    222
    2
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon het dekentje dubbel slaan?

5. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dubbelslaan lukt niet, had ik al geprobeerd. Met alleen een lakentje gaat het nog, maar met een deken wordt het echt een dikke prop als je het gaat instoppen.

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zelf een dekentje haken:D dat heet mijn moeder ook gedaan.

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Wij hadden ook een klein wiegje. Bij mijn dochter heb ik toen gewoon een lap stof gekocht, wat niet rafelde, een soort fleece spul volgens mij, wel ademend. Dat op maat geknipt en voila :)
    Bij de jongste heb ik een dekentje gehaakt.

8. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
  9. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
  10. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tips. Ik heb vanuit m'n clubje de tip Home | LinnenKids gekregen en hier een dekentje besteld!

Deel Deze Pagina