Welk uitje 11 jarig meisje

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Manolito, 13 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Binnenkort willen we met een 11 jarige een museum bezoeken.
    We twijfelen tussen het gevangenismuseum in Veenhuizen of herinneringskamp Westerbork.
    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Jo33

    Jo33 Actief lid

    20 jul 2011
    380
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben alleen in het Gevangenismuseum geweest, dus ik kan niet goed oordelen over Westerbork. Maar het gevangenismuseum is heel erg leuk en ze hebben daar een super leuke speurtocht, die ook nog voor een 11-jarige leuk is om te doen. Echt een aanrader wat mij betreft. En Westerbork is ongetwijfeld ook erg interessant, maar dat ligt misschien ook wat meer aan het kind. Ik kan me ook voorstellen dat sommige kinderen dat op die leeftijd nog heel erg heftig vinden.
     
  3. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Ze heeft het op school afgelopen weken over de oorlog gehad en ze vond het erg interessant.
    Ik dacht wellicht kan ze zich er dan meer een voorstelling bij maken dan alleen uit een boek of video.
    Dan leeft het meer voor haar.
    Ik vind het ook erg belangrijk om kinderen dit soort dingen mee te geven.
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik ben 2,5 jaar geleden in Westerbork geweest. Ik heb alles gezien en ik vond het indrukwekkend. Maar niet wauw. Ik weet niet waarom.

    Nu ben ik ook in Thersienstadt geweest en dat is mij altijd bij gebleven.
     
  5. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.521
    1.945
    113
    Ja, zelf ben ik ook met school in Westerbork en Theresienstadt geweest.
    Zelf in Auschwitz.
    Dat blijft je wel bij inderdaad.

    Ik denk dat we het gevangenismuseum doen
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  6. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Als je dan iets met de oorlog wilt is het Anne Frank huis misschien iets? Ik was er een paar jaar geleden met Y (toen ze 7 was) en ze was erg onder de indruk. De audiotour kon ze toen al goed volgen. We hadden er meteen een dagje amsterdam van gemaakt..
     
  7. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik weet niet wat ts bedoelt met ‘binnenkort’ maar het is niet eenvoudig om kaartjes te kopen!
     
  8. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Maar na Theresienstadt kun je de oorlog ook niet meer loslaten....zo indrukwekkend daar, zowel de kleine als de grote vesting, en de verschillende musea.
    Ik heb er Tsjechische vrienden wonen en heb meerdere malen in het voormalige getto bij hen gelogeerd, dat was zo onwerkelijk....
     

Deel Deze Pagina