Welk uitwasbaar maandverband heb jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door misa, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    Hier gaan ze ook gewoon (opgerold) mee de droger in. Ik merk er ook nog niets aan. Maar het word geadviseerd om het niet te doen. ( lui aangelegd hiero )

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Het idee dat je die met je handen moet gaan uitspoelen. Of in een bak met water (waar je ze ook weer uit moet vissen). Brrr. Doet mij denken aan de verhalen van vroeger. Klinkt als veel extra (vies) werk. Ook zou ik mij niet op het werk zien lopen met zakjes om vervolgens aan het einde van de dag dit thuis nog te moeten doen.

Als je allergisch bent is het misschien een oplossing. Maar anders kan ik mij er niets bij voorstellen.

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Anders moeten ze buiten wapperen aan de waslijn, net zo als vroeger. ;)
    Welk wasmiddel gebruiken jullie?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Echt niks niks niks met de hand uitspoelen of vissen hoor! Een emmertje op pedaal emmer formaat past door de opening van de wasmachine. Kiep je zo leeg. Deur dicht. Aan. Of een wetbag rits je open en duw je zo in de machine. Het extra werk merk je niet eens. Hoeveel werk is zeg 5 paar sokken of 6 washandjes op een dag extra wassen? Je wast toch. Je hebt meestal een gezin dus veel was. Elke dag of om de dag draait je trommel toch. Ik vis na het wassen die verbandjes tussen de was uit en leg ze te drogen en rest gaat in de droger. Of soms de verbandjes ook. En als ik ergens ga verschonen neem ik m'n handtas mee, stop het verbandjes in het speciale tasje en stop daf terug in m'n tas. Er passen er max 4 in dat tasje. Genoeg voor een werk/winkeldag. Thuis mik ik dag complete tasje in de wasmand en als ik de was ga draaien rits ik m open en in de machine. Ik week ook vaak genoeg nn verbandjes niet voor namelijk en vooral die Charlie banana vlekt dan gewoon niet.

Het is echt niet vies ;) het is geen poep, het is een klein beetje bloed. Zijn geen liters, je zit er niet met je vingers in, je wasmachine wast het prima schoon, je ruikt het niet, de wetbags heb je wel nodig buiten de deur en dan is alles prima fris en hygiënisch en geurvrij!

5. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Heeft iemand al eens uitwasbaar maandverband via ebay gekocht.? Zo ja hoe bevalt het en welke heb je dan genomen.?

6. misa

misa Niet meer actief

Dus je doet ze opgerold in een emmer en opgerold in de wasmachine?? Moet je ze echt niet open klappen?

Via ebay zag ik ook wat, stukken goedkoper en gelijk een stuk meer. Maar ik durfde niet en heb nu toch charlie banana gekozen. Hopelijk de juiste maat... ;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb een aantal zachte spuugdoekjes gerecycled. Gewoon in 3-en vouwen, en in stretch slip blijft het prima op z'n plek zitten. Ook handig als inlegkruisje.

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb het 7 jaar geleden geprobeerd, en heb het na 3 maanden toch opgegeven. Ik werkte fulltime, en was dus zeker 9 uur per dag van huis, en dat meerdere dagen achter elkaar. Dat is iets anders dan 'buiten de deur komen'.

Met elke 2 uur verschoning heb je dan 5 van die speciale zakjes nodig, en je bewaart dus al die zakjes in je tas, tussen je portemonnee, telefoon enz.
    En dat ruikt hoor, niet zoals gewone maandverband. Maar als je een zakdoekje na een bloedneus 9uur in je tas bewaart gaat die ook ruiken.

Ik ben het dus volledig eens met jouw voorganger.
    Het is heel milieuvriendelijk en vaginavriendelijk, maar vooral praktisch voor vrouwen die voornamelijk thuis zijn en gelijk aan de slag kunnen met emmertjes, wasjes en uitspoelen.

9. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Je bent niet de enigste, heb er ook nooit van gehoord

10. misa

misa Niet meer actief

Beter laat dan nooit....! ;)

Ik snap dat fulltime werken en flink menstrueren misschien minder prettig samen gaan. Met uitwasbaar maandverband. De menstruatie cup is dan weer anders natuurlijk.
    Maar als je niet enorm hevig vloeit, dan is het met fulltime werken ook vast wel te doen.

11. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    en die 5 zakjes lijken me dan ook weer slecht voor het mileu dus maakt het weer niks uit... of hergebruik je die ook?

Als mensen dit fijn vinden zeker doen, maar zelf lijkt het me niet zo prettig... zeker omdat ik iemand ben die de was nogwel eens een paar dagen laat liggen.... heel wat rompertjes moeten weggooien omdat ik ze eigenlijk meteen had moeten wassen....;):p

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik vouw ze hoogstens dubbel voor het zicht maar dicht in de machine wast niet goed schoon nee, maar ik week ze normaal ook niet in en gewoon in de wetbag en dan om de dag in de was.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Wasbare waszakje he! Die zijn waterdicht.

14. Wow, dan bloed je wel héél heftig :$ Of je hebt een heel slechte kwaliteit wasbaar maandverband gehad.

Ik bloed zelf ook vrij heftig de eerste 2 dagen en gebruik dan ook voor overdag wasbaar maandverband. Dan kan ik voor 9 uur met 3 verbandjes toe, waarvan ik de 3e dan pas thuis zou hoeven te vervangen.

Dus nee, ik herken jouw verhaal niet :)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen ik er mee begon werkte ik fulltime in een andere stad. Was zeker 10 uur van huis. Maar herken je probleem niet. Ik had wat biotexpoeder in een ziplockzakje waar gebruikt verband in ging, en ik spoelde vaak even uit bij fonteintje. In biotexzakje rook je echt niets hoor.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik gebruik het al sinds 1990! Al vind ik een cup vaak handiger.

17. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.. door de huidige maandverband die ik nu gebruik (kan niet tegen tampons) krijg ik schimmelinfecties helaas terwijl ik ze vaak genoeg verschoon.

Het enige waar ik mee zit is dat ik echt ontzettend veel bloed, gemiddeld moet ik per uur toch wel mijn 2(!) Nachtverbanden verschonen die ik op dat moment draag. Is zo'n wasbaar maandverband wat groter dan de kleine maandverbanden? Of is het net zoals het kleine maandverband..

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Je hebt verschillende maten. Ik heb 3 maten, normaal (voor mij te klein de eerste dagen ) heavy flow, voor mij goed voor de eerste dagen, en mega nachtverbanden.
    Hier zie je de grote en middel die ik heb Charlie Banana Regular 3 stuks Butterfly - wasbaar maandverband - Baby luiers, wasbare babyluiers - bumaround.nl de grote gebruik ik dus op normale dagen maar zou voor jou dus nog niet voldoende zijn.
    Dit zijn mijn nacht verbanden MaMidea ecofit wasbaar maandverband super | Menstruatie | Little shop around the corner wel heel groot
    Wat ook een optie is is een merk zoeken waarbij je inleggers kan toevoegen. Ik weet dat dit bij Lunapads kan doen Lunapads Recommended Products for Postpartum | Lunapads.com
    Heb je weleens een menstruatiecup overwogen? Die zal je ook wel vaak moeten verschonen de eerste dagen maar het scheelt je ook in rommel die je niet tegen je onderkant aan wilt.

19. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Even tussendoor, enig idee waarom 1 niet genoeg is? Ik lekte ook altijd door, terwijl ik niet het idee had dat dat aan het absorptie vermogen van het verband lag. Bij mij gaat het gewoon erg naar voren en naar achter toe. Op een gegeven moment ben ik begonnen om bij elke verschoning mn hele onderkant echt te wassen. Als ik niet thuis was gebruikte ik hiervoor billendoekjes, aangezien vochtig toiletpapier te klein was. de doekjes deed ik samen met het (wegwerp)verband in een luierzakje, en in de prullenbak. Dit hielp goed! Ik gebruikte nog steeds nachtverband overdag, maar met 1 bleef het verder wel schoon. Tegenwoordig heb ik een spiraaltje en menstrueer ik niet tot nauwelijks meer, werkelijk waar de beste oplossing ever!!

20. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik :)
    Heb ze pas besteld maar nog niet gebruikt en gaat als het goed is voorlopig ook niet gebeuren (onderschrift ;) )
    Ik heb inlegkruisjes gekocht ze voelen goed aan maar meer kan ik niet zeggen.

Deel Deze Pagina