Thuis hebben we 2 legkippen die elke dag een ei leggen. Vaak delen we ze uit aan familie / vrienden / buren omdat we er veel te veel hebben. Toch zitten er nu alweer een 20 à 30 eieren in de koelkast. De oudste ga ik weggooien denk ik... helaas! Ik bak niet zoveel toetjes / zoetigheden. Elke week cake, pannenkoeken, chocolademousse, ... maken is niet goed voor de lijn want ik kan er niet vanaf blijven als ik wat maak Dan moet het allemaal diezelfde dag nog bijna op ai ai ai! Iemand tips om wat meer eieren te verwerken zodat ik er geen moet weggooien, maar dat het toch niet te nefast is voor de lijn? Misschien maak ik wel wat cake en breng ik het naar de (schoon)ouders of zo. Maar veel meer inspiratie heb ik niet, behalve roerei / omelet / spiegelei / quiche Bedankt!
Souffle Soufflé recepten - alle soufflé recepten op een rij - okoko recepten en ik vond ook deze tips: Veel eieren over? Dit maak je er allemaal mee! - Culy.nl en 15 x Heerlijke ei gerechten | Smultalk
Hartige taart/quiche, kun je ook vaak 4 eieren in stoppen. Kunt er ook goed mee varieren, vega, vis vlees etc! Hartige taart met gerookte kip en paprika - Recept - Allerhande - Albert Heijn Edit: En natuurlijk foe yong hai, ook weer 6 eitjes verder Foe yong hai - recept | 24Kitchen
Eiersalade, hartige taart met aardappel en groenten als avondeten. Spaanse omelet noemen ze dat geloof ik. En spekkoek! Ben je in een klap 18 eieren kwijt 😁
Als je pannenkoeken met volkorenmeel bakt is het toch niet zo slecht? Ik gebruik nauwelijks boter bij het bakken. De eerste keer een beetje in de pan en verder niet nodig. Je kunt ook nog vulling in de pannenkoek doen. En denk dan een keer aan spinazie of wortel. Een keer geen vlees bij de warme maaltijd, maar een ei.
Hier hetzelfde. Ik maak zelf eiersalade, bak een ei, maak pannekoeken, eet een groente omelet als avondeten, bak een cake. En soms een rauw ei aan de honden en katten. Als ik teveel heb gaat het naar de buren, mn moeder of mn schoonouders.
Tulband bakken en dat aan de juf trakteren ( Hier is het de een na laatste schoolweek ) Hartige taart idd met veel groenten als avondeten. Biscuit taartbodem bakken, versieren en invriezen voor een verjaardag ( Daar gaan al gauw 5 eieren in ) En als ze dan op zijn, elke dag een ei, heerlijk, eiersalade, ei op brood, ei bij het avondeten ( Een groenten curry maken met bloemkool, aardappel en wortel, gekookt ei erbij, serveren met rijst. Gado gado groenten met ei en pindasaus. Spinazie met ei, gevulde eitjes in het weekend 's avonds als hapje )
Ik maak fritatta als ik van mijn eieren af wil. Halfgare groenten in een schaal, 5 eieren en een bekertje slagroom loskloppen, peper en zout erop en alles over de groente heen gieten. Vervolgens een laagje geraspte kaas over het geheel uitstrooien en de boel laten opstijven in de oven. Echt heel makkelijk!
Pandan cake maken, daar gaan al 7 eieren in. Gewoon zo'n mix kopen bij de toko of online en sommige Albert Heijn hebben hem ook.
Spekkoek bakken. Daar heb je 30 eieren voor nodig. Of gisteren op BBC2 zag ik een meneer die portugese pasteis de nata bakte. Door de custard gaan 15 eidooiers. Van de eiwitten maak je dan merengues.
Een haarmasker No kidding! Ongeveer 3 eierdooiers in je haar (vooral hoofdhuid) masseren. Kwartiertje in laten trekken en met KOUD water uitspoelen (let op, ECHT KOUD WATER!!) ik had de eerste keer roerei in mijn haar over...hahaha ongeveer 1 keer in de maand doen. Beter dan shampoo!